اخبار داغ

تب کریمه کنگو جان ۱۰ نفر را گرفت

تب کریمه کنگو جان ۱۰ نفر را گرفت
معاون بهداشت سازمان دامپزشکی گفت: از میان ۱۰۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در 14 استان درگیر، ۱۰ نفر جان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم امیری معاون بهداشت سازمان دامپزشکی کشور  گفت: امسال نسبت به سال گذشته موارد ابتلا و فوتی بیشتر شده است و ۱۴ استان درگیر این بیماری شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: بیشتر مواردی که اتفاق افتاده در استان سیستان و بلوچستان بوده است که از میان ۱۰۴ مبتلا ۴۴ نفر از استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند و از 10 مورد فوت نیز 8 نفر در این استان هستند.
,
 
,
امیری علت ابتلا به این بیماری در سیستان و بلوچستان را قاچاق دام از مرزهای شرقی کشور یعنی ورود و خروج دام به صورت غیرمجاز دانست و گفت:  این ورود و خروج بدون هیچ ضابطه‌ای صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در افغانستان و پاکستان دام از ایران ارزان‌تر است و برای عید قربان قاچاق آن به داخل کشور افزایش یافته است.
,
 
,
معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال سیل اول سال، اکوسیستم را تغییر داده و «کنه» را که عامل انتقال بیماری است افزایش داده بر همین اساس در استان‌هایی چون اردبیل و گیلان موارد ابتلا افزایش داشته و در هر یک از این استان‌ها یک مورد فوتی گزارش شده است.
,
 
,
امیری افزود: با خنک شدن هوا شیوع این بیماری کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان از ۱۲۰ نفر عبور نمی‌کند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری جلوگیری دامداران از شیوع کنه‌هاست، از طرف دیگر دام‌های مبتلا به هیچ وجه نباید ذبح و مورد مصرف قرار گیرد، بر همین اساس افراد به هیچ وجه نباید گوشت دام‌هایی را که در غیر از کشتارگاه ذبح می‌شود مورد استفاده قرار دهند.
,
 
,
امیری گفت: کسانی که در کشتارگاه فعالیت می‌کنند هم در معرض خطرند و باید آموزش‌هایی را که دیده اند برای عدم ابتلا به کار گیرند، البته دام اگر مبتلا به این بیماری باشد با نگهداری 24 ساعته پس از کشتار این ویروس از بین می‌رود، بنا بر این گوشت‌های خروجی کشتارگاه‌ها هیچ مشکلی ندارد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه