اخبار داغ

یادداشت:

شوی تبلیغاتی برخی کاندیداهای احتمالی مجلس برای جلب آراء در عزاداری ها!/بگذارید ساحت عزاداری های حسینی پاک بماند

شوی تبلیغاتی برخی کاندیداهای احتمالی مجلس برای جلب آراء در عزاداری ها!/بگذارید ساحت عزاداری های حسینی پاک بماند
عاشورای حسینی در اوج خود یک حرکت سیاسی در مسیر تعالی است اما سیاسی بازی و سوءاستفاده از اعتقادات مردم برای جلب یک رأی بیشتر کاری است که تنها همیشه خواص بی بصیرت در طول تاریخ انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محرم آمده است و هنوز به تاسوعا و عاشورا نرسیده ایم، باز گویا قرار است مظلومیت و معصومیت ها تکرار شود. محرم و مظلومیت سید الشهداء(ع) و یاران باوفایش، هنوز پس از سال های سال تکرار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در طول تاریخ و پس از عاشورای سال 61 و آن واقعه تلخ و جانگداز شاهد بودیم که گاهی گاه عزاداری ها با خرافه پرستی ها همراه می شده و گاهی عده ای از عزاداری ها برای ترویج افکار پوچ و مبهم خود بهره می گرفتند همانند کسانی که غمه زدن را همچنان هم حلال می شمارند.

,

مگر فلسفه عاشورا آن بود که خرافه را به عزاداری ها اضافه کنند؟ از این دست مثل ها باید گذشت و تا هرچه سریعتر به محرم امسال برسیم، سالی که انتهای آن قرار است انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

,

این روزها از گوشه و کنار می شنویم در تعدادی از شهرستان ها شاید کمی بیشتر در تویسرکان برخی کاندیداهای احتمالی که سالیان سال است حتی با وجود آن که در منصب ها و مسئولیت های گوناگون بودند و برای خود عقبه ای از این مسئولیت ها در فضای مجازی می آورند، همان هایی که سابق بر این سری به شهر و دیار خود نمی زدند، این روزها یک شبه می خواهند ره صدساله بروند و طبق آخرین آمار در یک شب به 15 هیئت سر زده اند!

, این روزها از گوشه و کنار می شنویم در تعدادی از شهرستان ها شاید کمی بیشتر در تویسرکان برخی کاندیداهای احتمالی که سالیان سال است حتی با وجود آن که در منصب ها و مسئولیت های گوناگون بودند و برای خود عقبه ای از این مسئولیت ها در فضای مجازی می آورند، همان هایی که سابق بر این سری به شهر و دیار خود نمی زدند، این روزها یک شبه می خواهند ره صدساله بروند و طبق آخرین آمار در یک شب به 15 هیئت سر زده اند!,

سال ها آنان را در تویسرکان ندیده بودیم، به یک باره در برنامه های هیئت ها حضور می یابند، کسی نمی گوید چرا فردی در روضه امام حسین(ع) شرکت می کند یا نمی کند، صاحب عزا ما که نیستیم که بگوییم چه کسی باشد و چه کسی نباشد اما این گونه رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه آیا اهانت به شان و جایگاه سیدالشهداء(ع) نیست؟ ایا اهانت به درک، فهم و شعور مردم نیست؟ آای آنان تصور می کنند تویسرکانی ها دچار فقر فرهنگی هستند که بشود با چند دقیقه حضور در هیئت ها آنان را فریب داد؟ خیر این گونه نیست، مردم فهیم تویسرکان رفتارهای عوام فریبانه را خوب می شناسند.

,

درد اصلی این است که همیشه دین از افرادی ضربه خورده که خود را منتسب به رعایت اصول دینی و انقلابی می دانند و در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

,

آیا سخره گرفتن مردم نیست که این کاندیداهای احتمالی در هیئتی می نشینند و مداح هنوز مداحی نکرده مجلس روضه را ترک می کنند و با ترک مجلس پس از سه دقیقه حضور داشتن، نظم و انضابط روضه را برهم می زنند!

,

این کاندیداهای احتمالی مجلس در انتخابات چه رأی بیاورند و چه رأی نیاورند آیا نمی دانند که با فریب افکار عمومی به بهانه شعائر دینی به اعتقادات مردم ضربه می زنند؟

,

آیا فریب دادن افکار مردم در مرام و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) جایی دارد؟

,

در نگاه و دیدگاه پوچ گرایانه مارکسیسم هدف وسیله را توجیه می کند گویا قرار است این تعداد بسیار بسیار کم کاندیداهای احتمالی با استفاده و البته بهتر است بگوییم سوء استفاده از مراسم های عزاداری و روضه خود را بر صندلی مجلس بنشانند.

,

این دست افراد از شعائر مذهبی و دینی برای مقاصد خود بهره می گیرند، آیا منطق قرآنی، سنت نبوی و حسینی این گونه سوءاستفاده کردن ها از افکار عموم را، جایز می داند؟

,

اگر این کاندیداهای احتمالی تمایل دارند از مجالس روضه حسینی بهره ببرند، مسئله ای بر آن وارد نیست اما اگر بشنویم که همان کاندیداها در یک شب به 15 هیئت سر زده اند چه؟ آیا این بهره بردن از عزای حسینی برای جلا دادن روح و روانمان است یا سوءاستفاده برای خودی نشان دادن؟

,

این روزها این کاندیداهای احتمالی با شوی تبلیغاتی حضور ظاهری در هیئت های متعدد به عقاید مذهبی و اعتقادی مردم هم رحم نمی کنند.

,

عاشورای حسینی در اوج خود یک حرکت سیاسی در مسیر تعالی است اما سیاسی بازی و سوءاستفاده از اعتقادات مردم برای جلب یک رأی بیشتر یا کمتر کاری است که تنها همیشه خواص بی بصیرت در طول تاریخ انجام داده اند.

,

این دغدغه های مهم فرهنگی و آسیب هایی که برخی کاندیداهای احتمالی به اعتقادات مردم می زنند به زودی از سوی کارشناسان در میزگردهای تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد چرا که این گونه ناآگاهانه و شاید تعمدی حرکت کردن ها، همان ادامه دهنده تفکر مارکسیسمی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه