اخبار داغ

مدیر موسسه بیان:

آخرالزمان کسانی ثابت‌قدم می‌مانند که به امام زمان(عج) معرفت داشته باشند

آخرالزمان کسانی ثابت‌قدم می‌مانند که به امام زمان(عج) معرفت داشته باشند
مدیر موسسه بیان گفت: کسانی که در کربلا در عشق حسین بن علی سوختند، معرفت به امام داشتند. آخرالزمان کسانی ثابت قدم می‌مانند که معرفت به امام داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام ساسان هادی پور در صبح امروز در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در سوره بقره می‌فرماید من به هرکسی بخواهم حکمت عطا می‌کنم و به هرکسی حکت عطا کنم خیر کثیر عطا کرده ام. کثیر ما با کثیر خدای عزوجل متفاوت است؛ خیری که خدا به آن می‌گوید کثیر، یعنی خیلی زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: فقط سه جا در قرآن خیر کثیر مطرح است، سوره انا اعطیناک الکوثر؛ به زهرای مرضیه ای که یکی از خیراتش امام زمان عج الله است که اگر نباشد زمین اهل خود را فرو می‌برد خیر کثیر می‌گوید.

,

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: در سوره نساء خداوند می‌فرماید با زن‌هایتان به نیکی معاشرت کنید، بداخلاق با زن و بچه حتی اگر شهید فی سبیل الله هم شود فشار قبر دارد و اگر یک زمانی به هر دلیلی از همسرت بدت آمد صبر کن؛ چه بسا از یک چیزی بدت بیاید و خیر کثیری در آن باشد.

,

وی ادامه داد: طلاق عواقب بسیاری دارد که یکی از آنها سرانجام ناخشنود فرزندان طلاق است. وقتی تحمل همسر سخت می‌شود که پای شیطان وسط می‌آید و ریشه اش گناه است. هرچیزی از گناه شروع شد یقینا آخرش ضرر است. مواظب باشیم ازدواج‌هایمان با گناه شروع نشود؛ مقدمات ازدواج پاک باشد تا سربازی برای امام عصر(عج) تربیت شود.

,

هادی پور بیان کرد: امام صادق علیه السلام که بخش زیادی از معارف خود را مدیون ایشان هستیم این معما را حل کرده و فرموده است یکی از مصادیق مهم این حکمت معرفت الامام است. امام شناسی آنقدر مهم است که در روایت است اگر کسی بمیرد و امامش را درست شناخته باشد گویا در خیمه امام زمان زندگی کرده است. اباذر، سلمان و حبیب بن مظاهر مصادیق بارز افراد دارای معرفت الامام در زمان خود هستند.

,

 

,

وی عنوان کرد: به اباذر سه کیسه زر دادند تا علی را تنها بگذارد ولی او گفت من علی فروش نیستیم و درحالی این کار را کرد که سه شبانه روز خانواده اش گرسنه بودند؛ بعضی در زمانه ما تا کمی زندگی‌هایشان مختل می شود همه اعتقادات را زیر پا می گذارند.

,

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: کسانی که در کربلا در عشق حسین بن علی سوختند، معرفت به امام داشتند. آخرالزمان کسانی ثابت قدم می‌مانند که معرفت به امام داشته باشند.

,

وی ابراز کرد: در روایت دو دعا برای آخرالزمان توصیه شده است، دعای غریق "یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک" و "الهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک، الهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک، الهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ظللت دینی" یعنی عدم شناخت صحیح امام منجر به گمراهی دین است.

,

مدیر موسسه بیان گفت: شیعه باید معرفت به ولایت داشته باشد تا از مولایش دفاع کند؛ دفاع کردن همیشه به شمشیر نیست. دو سوال وجود دارد، خالق همه عالم فقط کیست؟ خداوند؛ کفار و مستکبرین مکه هم این را قبول داشتند. مالک همه عالم و هر آنچه در آن است، فقط کیست؟

,

وی اذعان کرد: خداوند هم خالق و هم مالک همه هستی فقط خداوند متعال است. یک قانون عقلی بین المللی وجود دارد که مالکیت ولایت می‌آورد؛ در آمریکا هم نمی‌توان بدون اجازه وارد خانه کسی شد، دزدی جرم است چون بدون اجازه مالکی حق تصرف در اموالش را نداری.

,

 

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: نتیجه مالکیت خداوند این است که می‌تواند بگوید چون چشم مال خداست می‌تواند بگوید به نامحرم نگاه نکن، چون مو برای خودش نیست باید از نامحرم بپوشاند. همه عالم تسلیم در برابر خداست چون او بر عالم ولایت دارد. مالک می‌تواند مالش را به کسی ببخشد یعنی ولایت قابل تفویض و واگذاری است لذا خداوند آن را طبق آیه شریفیه قطعا ولی شما خداوند و رسولش و کسانی که ایمان آوردند و در حال رکوع زکات دادند واگذار کرده است.

,

وی گفت: امیرالمؤمنین در فرازی از روایتی به سلمان و اباذر می‌فرماید اول و وسط آخر و همه ما محمد (ص) است، همه عالم مطیع ما اهل بیت است. حالا امام عصر(عج) باقی مانده خداوند روی زمین است، امام به عین الله می‌بیند، به سمع الله می‌شنود، به علم الله می‌داند و به قدرت الله می‌تواند. علی اکبر(ع) هم با معرفت به امام زمانش به این درجه رسید چون پسر امام بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه