اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

مبارزه با اعتیاد باید ریشه‌ای باشد/ لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای مبارزه با اعتیاد

مبارزه با اعتیاد باید ریشه‌ای باشد/ لزوم استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای مبارزه با اعتیاد
استاندار خراسان شمالی آمارهای حوزه اعتیاد و مواد مخدر استان را کاغذی دانست و بر لزوم بازنگری آمارهای استان و مقابله ریشه ای با اعتیاد تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اعلام این مطلب اظهار کرد: تمام جوانب در ارزیابی آمارهای حوزه مبارزه با موادمخدر و اعتیاد  لحاظ نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

شجاعی تصریح کرد: این در حالی است که آمارها باید سکوی قابل اتکا برای حرکت باشند.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که اعتیاد بیماری هولناکی است بنابراین باید دنبال واکسینه کردن آن باشیم، خاطر نشان کرد: درصورتیکه انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل بروز و شیوع اعتیاد را در دو گام قبل تر متمرکز می کردیم، مانع توسعه بروز و شیوع اعتیاد در استان می شدیم و در حال حاضر نیز میزبان این بلای خانمانسوز نمی بودیم.

,

وی گفت: باید ریشه ها و عوامل گسترش اعتیاد در جامعه شناسایی شوند تا برنامه ریزهای مقابله ای نیز متناسب با آن انجام شود.

,

شجاعی از فقر به عنوان بمب اعتیاد نام برد و گفت: فقر یکی از عوامل زمینه ساز گسترش اعتیاد در جوامع است.

,

وی خطاب به مسئولان ذی ربط اظهارکرد: برای مقابله با مسئله اعتیاد در استان باید آمایش جغرافیایی، جمعیتی، سنی ، جنسیتی و تحصیلاتی آماده شود.

,

وی همچنین اوقات فراغت اقشار و سنین مختلف را یکی از ریشه های مبارزه با اعتیاد نام برد و گفت: باید به تناسب سلایق افراد و اقشار فرصت های پر کردن اوقات فراغت آماده شوند.

,

استاندار خراسان شمالی دهیاری ها و سمن ها را ظرفیت های مناسبی در عرصه مقابله با اعتیاد عنوان کرد و افزود:  در استفاده از این ظرفیت ها کمتر به آن توجه شده است.

,

وی اظهار کرد: ورود سمن ها به بحث مقابله با اعتیاد به معنای اجتماعی کردن و پای کار آوردن مردم در این معضل است.

,

شجاعی ضمن تاکید بر بازنگری آمارهای حوزه مواد مخدر و اعتیاد خاطرنشان کرد: در آمارهای ارائه شده شهرها دیده شده اما وضعیت روستاها مشخص نیست در حالی که در روستاها با توجه به درآمد کم، امکان ابتلا به اعتیاد بالا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه