اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی:

سرانه فضای ورزشی هر دانش آموز در خراسان شمالی ۲۹ سانتی متر مربع است

سرانه فضای ورزشی هر دانش آموز در خراسان شمالی ۲۹ سانتی متر مربع است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی خراسان شمالی 29 سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز است، گفت: استان وضعیت مناسبی در مقایسه با سرانه کشوری که 25 سانتی متر مربع است، دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت فضاهای ورزشی دانش آموزی استان اظهار کرد: در زمینه فضاهای ورزشی میانگین سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده کشور 25 سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی خراسان شمالی  29 سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز است، ادامه داد: در مقایسه با سرانه کشوری استان وضعیت مناسبی دارد.

,

فلاح اضافه کرد: از محل اعتبارات اختصاص داده شده از سفر مقام معظم رهبری 9 سالن ورزشی دانش آموزی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در شهرستان های خراسان شمالی احداث شد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان فاقد سالن ورزشی دانش آموزی بود، گفت: در حال حاضر 6 فضای ورزشی شامل پنج استخر دانش آموزی در شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان و یک سالن ورزشی در حصارچه شهرستان راز و جرگلان در دست اجرا قرار دارد.

,

فلاح عنوان کرد: سالن ورزشی حصارچه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختصاص اعتبارات از محل سفر مقام معظم رهبری تا سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه خراسان شمالی از لحاظ سرانه ورزشی دانش آموزان در گروه 10 استان اول کشور قرار دارد، اضافه کرد: با تخصیص اعتبار در سال جاری و به بهره برداری رساندن 6 پروژه در دست اجرا سرانه ورزشی در جایگاه مطلوب تری قرار خواهد گرفت.

,

وی گفت: دارا بودن سالن ورزشی برای مدارس غیرانتفاعی از لحاظ بعد مکانی امکان پذیر نیست و حداقل فضای بازی مورد نیاز برای ساعات تفریح در نظر گرفته می شود.

,

فلاح یادآور شد: در صورتی که زمان مازاد برای استفاده مدارس غیردولتی از سالن های ورزشی آموزش و پرورش وجود داشته باشد در اختیارشان قرار داده می شود در غیر اینصورت به سمت اجاره سالن های خصوصی می روند.

,

وی گفت: برای رفع نیاز به فضای ورزشی مورد نیاز ، براساس مصوبات شورای آموزش و پرورش بنا شد که سالن های ورزشی سایر دستگاه ها به استثناء اداره ورزش و جوانان در ساعات اداری در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود که در سال تحصیلی پیش رو از لحاظ فضای ورزشی مشکلی وجود نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه