اخبار داغ

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود خبر داد

هزینه 420 میلیونی موقوفات میاندورود برای عزاداری دهه اول محرم

هزینه 420 میلیونی موقوفات میاندورود برای عزاداری دهه اول محرم
رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود از هزینه 420 میلیون ریال موقوفات میاندورود برای عزاداری دهه اول محرم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: ۴۲۰ میلیون ریال از موقوفات میاندورود برای عزاداری و سرگواری و اطعام دهی دهه اول محرم هزینه شده است.

وی بیان کرد: این هزینه شامل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی بوده که درقالب طرح شمیم حسینی و مقید به مکان پرداخت و در حوزه عزاداری و اطعام دهی هزینه شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود با بیان اینکه اجرای نیات واقفین از برکات جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: واقفین با نیات خیر خود به فکر حفظ ارزش‌های انسانی و معنوی بوده‌اند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اجرای نیات واقفین نام واقفین را ماندگار کرده است، تصریح کرد: همه می‌توانند واقف باشند و بخشی از اموالشان را برای نیازهای روز جامعه وقف کنند و نامشان رادر تاریخ ماندگار کنند.

وی اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش را از مهمترین وظیفه اوقاف دانست و گفت: اوقاف برای اجرای نیات واقف نیاز به همکاری همه مستاجرین و ادارات دارد و پرداخت اجاره سالانه توسط مردم و ادارات وظیفه شرعی و قانونی است.

فاضلی با بیان اینکه موقوفات شهر سورک و موقوفه جامخانه از مهمترین موقوفات شهرستان هستند که باید احیا شود، اظهار کرد: برای این کار نیاز به همت مردم دارد تا حق وقف را بصورت سالانه به اوقاف پرداخت کنند و وقف از امورات شرعی به‌حساب می‌آید و رعایت مسایل شرعی وظیفه همگان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود گفت: اوقاف در هزینه کرد عواید موقوفات طبق نیات واقفین و طبق ضوابط شرعی و قانونی عمل خواهد کرد و از مسائل حاشیه ای بدور است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه