اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه:

۵۰۰ تن زباله به صورت روزانه از سطح شهر ارومیه جمع‌آوری می‌شود

۵۰۰ تن زباله به صورت روزانه از سطح شهر ارومیه جمع‌آوری می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به تولید روزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله در ارومیه گفت: تعداد ۸۸۰ نفر پاکبان این حجم از زباله را به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، احد یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از ۵۴ میلیمتر میانگین بارش های سال قبل خبر داد و اظهار داشت: سال قبل شاهد بارش های خوبی در شهر بودیم که پس از ادغام اداره ماشین آلات شهرداری با سازمان با پسماند، بهترین شکل مدیریت در حجم آب های شهری  با ۵۴ میلیمتر میانگین بارش سال مدیریت شد و شهروندان از لذت بارش ها و نزولات آسمانی بهره مند شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی، افزود: روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه تولید می شود که جمعیتی بالغ بر ۷۸۰ هزار نفر در ارومیه طی آخرین سرشماری انجام شده این زباله ها را با ۲۸۰ هزار واحد مسکونی که در شهر داریم تولید می کنند.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، ابراز کرد:۸۸۰ نفر پاکبان به صورت شبانه روزی اقدام به رفت و روب و جمع آوری زباله های شهری از طریق ۱۴۰ دستگاه خودرو می کنند که پس از انتقال به دو ایستگاه میانی باغ رضوان و ایستگاه الله اکبر در نهایت به سایت نازلو منتقل و دفن نهایی صورت می گیرد.

,

وی، با بیان اینکه زباله های شهرهای اقماری اطراف ارومیه که سایت دفن زباله ندارند نیز به سایت نازلو منتقل می شود، تاکید کرد: زباله های نوشین شهر، سرو، سیلوانا و ارومیه و ۶۶ دهیاری نیز به این سایت برای دفن منتقل می شود که در مجموع حدود ۶۰۰ تن زباله در محل دفن از شهرهای اقماری جمع آوری می شود.

,

یوسفی، با اشاره به حجم زیاد آلودگی و بوی نامطبوع به خاطر زباله و شیرابه ها و مهار آن گفت: ۱۲۰ تن آهک پاشی در راستای از بین بردن این بوهای نامطبوع انجام شد.

,

وی، با اشاره به اینکه سیاست های فرهنگی و اجرایی ما به سمتی می رود که زباله کمتری تولید شود و دوم سیستم تفکیک ما به سمتی باید برود که زباله کمتری دفن شود، ادامه داد: ۳ غرفه تفکیک زباله از مبدا در شهر در محل های پارک حضرت پور، میدان مولوی و در میدان ورزش قرار دارد.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، بیان کرد: علاوه بر این ۳ غرفه تفکیک، ۱۰ دفتر تسهیل گری استانداری و ۱۰ فرهنگسرا در شهر با پراکندگی خیلی خوب سازمان پسماند را در تفکیک زباله یاری می کنند که این امر باعث شده تا ارومیه جزو پاک ترین شهرهای کشور باشد.

,

وی، با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما نقطه شروع تفکیک از دم در خانوارها آغاز می شود، گفت: باورمان این است از ۵۰۰ تن زباله تولیدی روزانه حداقل ده درصد آن می تواند درآمدزایی برای شهر داشته باشد و با فرض هر کیلو زباله با قیمت ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان می شود تصور کرد روزانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد از محل تفکیک زباله کسب کرد.

,

یوسفی، با اشاره به اینکه ۶ خودروی سیار در حوزه جمع آوری زباله های تفکیکی فعالیت می کنند، ابراز کرد: ۲۲ بلوک در قالب ۶ ناحیه تفکیک از مبدا در ارومیه انجام می شود و با ارائه مشوق هایی همچون کارت استخر، کارت قرعه کشی و کیسه زباله همراه است.

,

وی، با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۳۷ سطل زباله مکانیزه در شهر، اذعان کرد: این تعداد سطل زباله با ظرفیت ۷۷۰ لیتر توسط ۴۴ دستگاه خودروهای هاپر دار تخلیه می شوند.

,

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، با اشاره به خودکفایی سازمان پسماند در تولید لباس پاکبانان گفت: بانوان کارآفرین در تولید لباس پاکبانان ما را یاری کردند و بی نیاز از خرید لباس چینی شدیم، هر ۶ ماه یکبار ۱۰۰۰ دست نیاز به خریداری البسه پاکبانان داریم.

,

وی، با اشاره به راه اندازی کمپین نه به پلاستیک، گفت: کیسه های پارچه ای خرید توسط زنان کارآفرین و برای گروههای مختلف تولید می شود تا اینکه کیسه های پارچه ای به مرور جایگزین کیسه های نایلونی شود چرا که فقط روزانه ۵۰۰ هزار عدد کیسه در محل دفن و با احتساب شهرهای اقماری ۶۰۰ هزار عدد در روز کیسه تولید می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه