اخبار داغ

شهروند خبرنگار ما؛

کمبود سطل زباله ها در مقابل شعار شهرما خانه ما / بجای پاکبانی سطل زباله ها را در داخل شهر افزایش دهیم

کمبود سطل زباله ها در مقابل شعار شهرما خانه ما / بجای پاکبانی سطل زباله ها را در داخل شهر افزایش دهیم
یکی بود یکی نبود زیر آسمون صاف شهر، کمبود سطل زباله بود، کمبود سطل زباله ها در مقابل شعار شهرما خانه ما ایستاده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، یکی بود یکی نبود زیر آسمون صاف شهر، کمبود سطل زباله بود، کمبود سطل زباله ها در مقابل شعار شهرما خانه ما ایستاده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از سبلان‌ما,

وقتی مهمانی از این خیابونای شهر ما رهگذر می شد یه دونه سطل آشغالی پیدا نبود، دست هرکی آشغالی تولید می شد میرفت تو جوب.

,

عجب این قصه ای شد برای ما تا روزی رسید زدیم به اتفاق خیابونا، خیابون علی آباد، ورزش و یوسف آباد، تا خیابونای معروف عالی قاپو و باغمیشه، کلی گشتیم و ولی ... یه سطل آشغالی پیدا نبود.

,

نزدیک ماه محرم شد و این شهردار ما یه بنر زد که یپا جنجالی شد، بیخیال این بنر شدیم بریم قصه شهر، قصه شعار شهرما خانه ما، شهرداری سایتی زد به اسم پاکبانی ها که خدا اجرشون بده جونای با عزت ما خیلی ها شدن پاکبان محرم و عزاداران ما تا کمکی بشه هم برای رفتگرا و شهردارا.

,

خدا اجرشون بده کار خوبی است کار فرهنگی و پاکیزگی و محیط زیست، اما یک سوال دارم از شهرداری ها نمیشه به جای پاکبانی بشه خیابونا سطل زباله ای گذاشت.

,

تک تک خیابونای شهرمون سطل زباله ها رو کاشت، تا یکی خواست یه آشغالی بندازه توش راحت بشه، دغدغه آشغال و پیدا کردن سطل زباله ها نشه.

,

هم میشه اینطوری فرهنگ شعارمون بشه شهرما خانه ما، هم کوچک و بزرگ میشه یه پاکبان شهرما.

,

پاکبانی برای همه یکی مطرح میشه نه یکی دوتا جوون بلکه به یک هزار جوون، همه پاکبان شهر خود میشیم و خانه خود، همه متحد و یکپارچه ویک رنگ می شیم.

,

به گزارش شهروند خبرنگاران سبلان‌ما؛ در بسیاری از میادین اصلی و خیابان های شهر هیچ سطل آشغالی وجود ندارد و اگر هم سطل آشغالی داشته باشیم،  بسیار کم و معدود هستند.

, سبلان‌ما,

اینکه پاکبانی کمک می کند تا مردم بر روی زمین تولید زباله نکنند، شاید لحظه ای و تنها برای همان روز باشد اما این طرح کافی نیست و ما اول در ابتدا باید به زیر ساخت های فرهنگی خود در داخل شهر توجه کنیم بعد به سمت فرهنگسازی حرکت کنیم.

,

بعد از خانه، مدرسه و مسجد جامعه و شهر می شودگفت سومین یا چهارمین تربیت گاه ما محسوب می شود واگر به این تربیت گاه جامع و عمومی توجه نشود و زیر ساخت های لازم فراهم نباشد هیچ طرحی همچون طرح پاکبانی در داخل شهر ها برای کودکان و نوجوانان و جوانان ما پاسخگو نخواهد شد.

,

چرا این طرح علاوه براینکه موجب فرهنگ سازی نمی شود موجب تنبلی برخی افراد و عادت بد می شود که دیگر پاکبان درخیابان ها هست و وقتی سطل زباله ای یافت نمی شود بلافاصله فکرش به پاکبانان می رود و زباله خود را بر روی زمین می اندازد که این امر موجب تولید زباله و ضد فرهنگ در میان افراد خردسال و حتی بزرگ سال و میان سال و جوانان در جامعه می شود و فردا باز رفتگران هستند و زباله های تولید شده در کف خیابانهای شهر که زحمت نهایی باز به این رفتگران زحمتکش شهرمان می رسد.

,

پاکبانی باید در تمامی ایام ها باشد، نه فقط تنها در ایام مناسبت ها که این امر به شعور مردم توهین می شود و هم به اعتقادات دینی و مذهبی ما، و پاکبانی صرفا نباید برای افراد خواص باشد باید پس از فراهم ساختن زیر ساخت ها و کاشتن سطل زباله ها باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی ها همه پاکبان شهر خود باشیم.

,

بیایید همه پاکبان شهر خود باشیم و به فکر افزایش و کاشت سطل زباله های شهر خود در میادین اصلی و خیابان های شهر باشیم.

,

گزارش: مهدی همتی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه