اخبار داغ

علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان:

انعکاس قیام حسینی در طول تاریخ بنیاد دستگاه‌های ظالم را برانداخته/ مهم‌ترین درس عاشورا، آزادگی و ایستادگی است

انعکاس قیام حسینی در طول تاریخ بنیاد دستگاه‌های ظالم را برانداخته/ مهم‌ترین درس عاشورا، آزادگی و ایستادگی است
علمای اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه عشق به امام حسین(ع) جز لاینفکی از تار و پود اهل سنت است، گفتند: طنین گسترده نهضت عاشوراء پایه‌های حکومت اموی را لرزاند و سرانجام، آن را از بن کند و به عنوان سرمشقی برای جهانیان تبدیل شد در واقع قیام حسینی به عنوان دکترین ملت های مظلوم و آزاده جهان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علمای اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه عشق به امام حسین(ع) جز لاینفکی از تار و پود اهل سنت است، گفتند: طنین گسترده نهضت عاشوراء پایه های حکومت اموی را لرزاند و سرانجام، آن را از بن کند و به عنوان سرمشقی برای جهانیان تبدیل شد در واقع قیام حسینی به عنوان دکترین ملت های مظلوم و آزاده جهان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛ ,

انعکاس قیام حسینی در طول تاریخ بنیاد دستگاه های ظالم را برانداخته است

, انعکاس قیام حسینی در طول تاریخ بنیاد دستگاه های ظالم را برانداخته است,

شیخ علی ماهی گیر از علمای اهل سنت شرق استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ھرمز پیرامون شخصیت امام حسین (ع) و قیام عاشوراء اظهار کرد:قیام امام حسین رضی الله عنه و شهادت مظلومانه آن حضرت از نادرترین رخدادهای جهان بشریت به لحاظ تاثیرگذاری در تفکر و رویکرد جامعه بشری  و نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و انعکاس قیام او و طنین گسترده انقلابش، بنیاد ظلم و تعدی دستگاه های فاسد و ستمگر را در طول تاریخ از بنیان بر انداخته است.
این شخصیت دینی اهل سنت با بیان این که ما محبت امام حسین(ع) را واجب دینی دانسته و با ابراز محبت و موالاة به او به سوی الله تقرب می جوییم و از هر آنکه او را دوست نداشته باشد و یا به او بغض بورزد برائت می جوییم، تصریح کرد: ساخت فضائل و مناقب امام حسین رضی الله عنه فراوان است ، صحابی پیامبر بودن، اهل بیت بودن، اهل کساء و حضور در مباهله با مسیحیان نجران، سبط رسول الله و ریحانه او و پرورش در آغوش و دامان سرور زنان اهل بهشت از جمله مناقب و فضایل آن حضرت است که بر اساس روایات در صورت و سیرت به رسول الله (ص) شباهت ویژه ای داشته است.

,
,

قیام عاشورا سرمشقی برای آزادی خواهان جهان است

, قیام عاشورا سرمشقی برای آزادی خواهان جهان است,

ماهی گیر افزود: این امام بزرگوار در عبادت و اقامه شعائر اسلام و ارکان دین اهتمام زیادی داشته به عنوان مثال قریب به ٢٦ بار برای ادای حج با پای پیاده اقدام فرموده و بنا بر روایتی شجاعت و جود را از جد بزرگوارش حضرت رسول الله (ص) هدیه دریافت داشته و سوای اینکه در صورت شبیه ترین اهل بیت به جدش بوده در سیرت نیز به آن حضرت بسیار شبیه بوده و در روایات فراوانی رسول الله (ص) در حق دوستی و تولای او سفارش فرموده و عجیب نیست که او دوست داشتنی ترین فرد از مردم نزد پیامبر (ص) و هم چنین اصحاب او بوده و بر هر مومنی واجب است که او را دوست داشته باشد.
نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت سیریک در خصوص قیام امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه آن حضرت عنوان کرد: پس از طرح نامناسب بیعت با یزید افرادی به علت عدم صلاحیت او و وجود افراد واجد شرایطی در بین امت از بیعت با یزید سرباز زدند و از این بین حسین بن علی رضی الله تعالی عنه در مقابل این انحراف پیش آمده در امت جدش ، در قول و عمل ایستاد و جانش را قربان نمود.

,
,

ماهی گیر تاکید کرد: جامعه اهل سنت همواره از حادثه ناگوار محرم سال ٦١ متأثر بوده و مراتب برائت خویش را از قتل مظلومانه سبط رسول الله (ص) و اهل بیت و یاران آن حضرت در صحرای نینوا اعلام نموده است.

,

نویسنده و ادیب اهل سنت هرمزگان در ادامه در خصوص موقف اهل سنت نسبت به قاتلان و آمران حادثه کربلا خاطر نشان کرد: علمای اهل سنت به انحراف رخ داده در خلافت اسلامی از دوره یزید اذعان دارند گروهی حتی در کفر یزید نظر قطعی داده اند و لعن او را جایز و برخی حتی واجب شمرده اند.
ماهی گیر در مورد تاثیر قیام امام حسین (ع) عنوان کرد: طنین گسترده نهضت عاشوراء پایه های حکومت اموی را لرزاند و سرانجام ، آن را از بن کند و به عنوان سرمشقی برای جهانیان تبدیل شد در واقع قیام حسینی به عنوان دکترین ملت های مظلوم و آزاده جهان قرار گرفت طوری که غیرمسلمانان نیز با اقتدا به آن حضرت برای رسیدن به آزادی و رهایی از یوغ ستم اقدام کردند و هیچ رویدادی را در تاریخ بشر نمی توان سراغ گرفت که به اندازه ی قیام حسینی منشاء تحولات و تأثیرات فراوان برای جامعه بشریت باشد. بازخورد تکرار داستان کربلا جامعه برای مبارزه با هر گونه تعدی و ظلم آموزش داده و بنیاد ستم ستمگران را به لرزه در می آورد.

,
,

عشق به امام حسین(ع) جز لاینفکی از تار و پود اهل سنت است

, عشق به امام حسین(ع) جز لاینفکی از تار و پود اهل سنت است,

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندرچارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع ) در میان اهل سنت اظهار کرد: عشق به اهل بیت و امام حسین(ع) جز لاینفک اهل سنت بوده و محبت آنها در تار و پود ما وجود دارد.
امام جمعه اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه در تاریخ و روایات از جایگاه ویژه امام حسن(ع ) و امام حسین(ع ) نزد پیامبر اکرم(ص ) اشاره شده است، گفت: حضرت محمد(ص) از حسنین به عنوان گل خوشبوی خود یاد می کند.
راهبر با بیان اینکه خلفای راشیدین ارادت ویژه ای به امام حسین(ع) داشتند، بیان کرد: امام حسین(ع ) پدر و مادر نمونه ای داشتند که حضرت زهرا (س) به عنوان الگو زنان جهان هستند.
وی با اشاره به اینکه حسنین سرور جوانان اهل بهشت هستند، اظهار کرد: گسترش تفکر اهل بیت متعلق به گروه خاصی نیست بلکه برای گسترش تفکر این بزرگواران تمام مسلمانان باید تلاش کنند.

,
,
,
,

مهم ترین درس عاشورا، آزادگی و ایستادگی است
امام جمعه بندرچارک تصریح کرد: در سال 61 هجری هنگامی که خلافت به دست ناعهدی به نام یزید افتاد امام حسین (ع ) برای احیای دین اسلام قیام کردند.
راهبر افزود: در آن سال این امام بزرگوار برای جلوگیری از خون و خون ریزی در خانه خدا مناسک حج خود را رها کرد و همراه با خانواده خود راهی سرزمین نینوا شدند و مرگ با عزت را با زندگی با ذلت ترجیح دادند.

, مهم ترین درس عاشورا، آزادگی و ایستادگی است,
,
,

وی با بیان اینکه مهم ترین درس عاشورا، آزادگی و ایستادگی است، بیان کرد: همه ما باید از این امام همام یادبگیرم که در مقابل ظالم سکوت نکنیم و مدافع مظلوم باشیم.

,

عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه امام حسین(ع ) تنها متعلق به شیعیان نیست، اظهار کرد: آزادگی، ایستادگی، اخلاق، عابد بودن، مقابله با ظالم، نماز اول وقت و.... از جمله ویژگی های این امام بزرگوار است که همه مسلمانان اعم از شیعه، سنی و تمام آزادی خواهان جهان آن را سر لوحه کار خود قرار می دهند.
راهبر خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی با الگو قرار دادن امام حسین (ع ) و پیاده سازی راه و روش این امام بزرگوار می توان جامعه سالم و بدون ظلم داشت.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه