اخبار داغ

صعود بسکتبال به المپیک و انگیزه ای که حفظ شد

صعود بسکتبال به المپیک و انگیزه ای که حفظ شد
کارشناس بسکتبال ایران گفت: صعود تیم ملی به المپیک 2020 انگیزه را در جامعه بسکتبال حفظ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم بسکتبال کشورمان در آخرین بازی خود در جام جهانی 2019 با پیروزی مقابل فیلیپین به لطف شکست چین برابر نیجریه جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عباس آقاکوچکی مربی سابق تیم ملی و کارشناس بسکتبال ایران در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: ما شروع بدی در مسابقات نداشتیم بلکه نوع باخت‌مان بد بود ما مسابقه را با پرتوریکو را خوب شروع کردیم شاید اگر اختلاف به 18 نمی‌رسید و کمتر بود ما بهتر می‌توانستیم بازی را مدیریت کنیم. آن باخت اثرات روحی بدی روی ملی‌پوشان بسکتبال گذاشت و به همین دلیل در دیدار با تونس هم نتوانستیم ارزش‌های خودمان را نشان دهیم.
,
 
,
وی گفت: ارزش‌های بسکتبال ایران مقابل اسپانیا نمایش داده شد و شکل واقعی تیم ما در این دیدار بود. بچه‌های ما رفته رفته نظم کاری خوبی پیدا کردند و روحیه‌شان بازگشت و با نمایش خوبی که مقابل اسپانیا داشتیم انگیزه بچه‌ها برای ادامه کار بالاتر رفت و توانستیم برابر آنگولا و فیلیپین هم بازی‌های خوبی را انجام دهیم. 
,
 
,
آقاکوچکی با اشاره به صعود ایران به المپیک گفت: حیف بود که این تیم به المپیک نمی‌رفت؛ خوشبختانه با این اتفاق انگیزه در جامعه بسکتبال حفظ شد. چین با آن همه سرمایه‌گذاری سازماندهی و با وجود میزبانی جام جهانی نتوانست راهی المپیک شود و این ایران بود که موفقیت را به دست آورد. این شایستگی‌های بسکتبال ما را می‌رساند. 
,
 
,
وی تأکید کرد: از الان باید برای المپیک سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم حدود یک سال وقت داریم و باید بتوانیم تیم خوبی را راهی این مسابقات کنیم. این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعاً تجربه برد و باخت‌ها در جام جهانی کمک زیادی به ما می‌کند و نباید دیگر باخت‌های مقابل پرتوریکو و تونس تکرار شود.
,
 
,
مربی سابق تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: باید ابتدا لیگ‌مان را پویا کنیم و اهمیت دهیم و پس از آن اردوهای منظم و مفید برای تیم ملی در نظر بگیریم. تجربه خوبی در بازی‌های تدارکاتی داشتیم و باید آن را برای المپیک هم تکرار کنیم و بهتر شویم. 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه