اخبار داغ

گزارشی از تجلی #حب_الحسین_یجمعنا در البرز؛

البرز در روز وفاداری قمر بنی هاشم (ع) به سوگ نشست/ عزاداران غرق در ماتمِ دست های از آب بریدهِ ابالفضل(ع) در تاسوعا + تصاویر

البرز در روز وفاداری قمر بنی هاشم (ع) به سوگ نشست/ عزاداران غرق در ماتمِ دست های از آب بریدهِ ابالفضل(ع) در تاسوعا + تصاویر
همزمان با روز تاسوعا دلباختگان امام حسین (ع) با راه اندازی دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیز زنی در خیابان های اصلی شهر کرج برای مصیبت های سالار شهیدان، اهل بیت (ع) و 72 یار باوفایش در کربلا سوگواری می کنند و اشک ماتم می ریزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، محرم به روز نهم می‌ رسد، به داستان مشک و دست‌ های بریده، به قصه علمدار و بردار و سقا و چشمان گیرای ابالفضل(ع)، داستان به تب و تاب آب رسیده است، به مشک‌ هایی که به دندان گرفته می‌ شوند شاید که بتوانند خود را به خیمه ها رسانده و کام رقیه(س) را سیراب کند و شاید هم کام علی اصغر ۶ ماه را.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
امروز تاسوعاست، روز قمر بنی هاشم(ع)، روز وفاداری و روز ماندن پای عهد تا آخر، تا آخرین قطره و تا آخرین توان. روزی که ایشان تسلیم محض امام زمان خود بود و در عظیم ‌ترین میدان جنگ تاریخ بعد از ۱۴۰۰ سال وفاداری‌ ایشان هنوز زبانزد خاص و عام است.
,
 
,
امروز روز شهادت مبارز نامدار و شجاعی است که جرات و قدرت خود را از حیدر کرار (ع) به ارث برد، دلاوری علمدار کربلا مورد انکار احدی نیست و دوست و دشمن آن حضرت را به شجاعت ستوده اند. اینحا البرز است، کوچکترین استان در ایران اسلامی، که همزمان با فرارسیدن محرم‌الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا علیه ‌السلام و یاران با وفای ایشان، کاربران شبکه ‌های اجتماعی اش به تولید محتوای مرتبط با ماه محرم و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا (ع) و خاندان مطهرش می پردازند تا توئیتر و اینستاگرام را حسینیه کنند. 
,
 
,
, ,
 
,
همزمان با روز تاسوعا دلباختگان امام حسین (ع) با راه اندازی دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیز زنی در خیابان های اصلی شهر کرج و دیگر شهرستان های البرز برای مصیبت های سالار شهیدان، اهل بیت (ع) و 72 یار باوفایش در کربلا سوگواری می کنند و اشک ماتم ریختند.
,
 
,
سوگواران از شب اول ماه محرم در مساجد، حسینیه ها و هئیات، عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را آغاز کرده اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند و #حب_الحسین_یجمعنا را عینیت بخشیدند. 
, #حب_الحسین_یجمعنا,
 
,
عاشقان سیدالشهدا (ع) با سیاه پوش کردن مراکز محل تجمع در ماتم جانکاه شهادت امام حسین (ع)، خود را برای عزاداری تا شام غریبان حسینی و شب های سوم، هفتم و اربعین شهادت حسین (ع) آماده کرده اند.
,
 
,
در ادامه تصاویری از حال و هوای روز تاسوعا در البرز را مشاهده خواهید کرد:  
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه