اخبار داغ

داد فلسطین در اتحادیه عرب بلند شد

داد فلسطین در اتحادیه عرب بلند شد
سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب خواستار موضع رسمی کشورهای عربی در قبال کشورهایی شد که سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دیاب اللوح» سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب در نشست نمایندگان کشورهای عربی در این اتحادیه، «اهتمام گسترده بین‌المللی» به طرح صلح عربی را خواستار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
دیاب بر ضرورت افزایش حمایت سیاسی، دیپلماتیک، مالی و اقتصادی از ملت فلسطین و ایستادگی در کنار آن به منظور افزایش اهتمام بین‌المللی به طرح صلح عربی تأکید کرد.
,
 
,
به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، سفیر فلسطین در قاهره همچنین خواستار ایجاد سازوکار بین‌المللی جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و اتخاذ موضع رسمی در برابر کشورهایی شد که سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال می‌دهند و این شهر را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت می‌شناسد و موافق شهرک‌سازی هستند.
,
 
,
در سال ۲۰۱۸ به دنبال اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، گواتمالا نیز سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد، امری که با محکومیت کشورهای اسلامی و عربی مواجه شد.
,
 
,
اخیرا نیز جمهوری نائورو اعلام کرد که تصمیم دارد سفارتش را به قدس اشغالی منتقل کند و هندوراس نیز تصمیم دارد دفتر دیپلماتیک در قدس افتتاح کند.
,
 
,
قرار است اتحادیه عرب روز سه‌شنبه(فردا) نشستی را برای بررسی موضوع فلسطین برگزار کند و علاوه بر آن موضوعات دیگری همچون «همبستگی با لبنان»، «دخالت‌های ایران در منطقه» و «فعال‌سازی طرح صلح عربی» در این نشست بررسی خواهد شد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه