اخبار داغ

امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

تشریح سه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا/ دولتمردان از مکتب عاشورا درس بگیرند

تشریح سه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا/ دولتمردان از مکتب عاشورا درس بگیرند
امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولان باید از مکتب عاشورا درس بگیرند؛ ما تحریم ها، محرومیت ها را می پذیریم ولی زیر بار ذلت نخواهیم رفت؛ چرا که ذلت در مرام شیعه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله علیه السلام  و با بیان اینکه تمامی اهل بیت علیه السلام کشتی نجات هستند اما کشتی نجات امام حسین علیه السلام فرق می کند، گفت: در کشتی سیدالشهدا علیه السلام حتی پیامبران و امامان معصوم علیه السلام سوار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: به این معنی که امام حسین علیه السلام ویژگی هایی دارد که سایر ائمه هدی نسبت به آن حضرت غبطه می خورند و خودشان را به نوعی مدیون می دانند چرا که کاری که اباعبدالله علیه السلام برای نجات بشریت کرده هیچ کس این چنین کاری را انجام نداده است.

,

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اباعبدالله علیه السلام چراغ راه است، ابراز کرد: با حرکتی که ایشان در آن زمان انجام دادند؛ خواهر بزرگوارشان حضرت زینب کبری سلام الله علیها پس از واقعه عاشورا پیام این حادثه را به جامعه و بشریت ابلاغ کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور بیان کرد: امروز پیروان مکتب اهل بیت علیه السلام به این مهم رسیده ایم که کار حضرت زینب سلام الله علیها برای امامت، ولایت و امام حسین علیه السلام کار بزرگی بود.

,

وی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام در همان ابتدا وقتی محمد بن حنفیه و دیگر افراد که اصرار داشتند امام در مکه بماند، بیان می کنند که من برای طلب ریاست و تشکیل حکومت اسلامی نمی روم؛ ابا عبدالله علیه السلام از انجام سفر خود سه هدف را دنبال می کردند.

,

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: این مسئله هدف بزرگ امام بود چرا که منکر مطلق یزید و دستگاه فاسد او بود و معروف دین اسلامی بود که پیامبر اکرم(ص)، امام علی علیه السلام و دیگر ائمه معصومین برای آن زحمت کشیده بودند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با اشاره به اینکه دیگر هدف سیدالشهدا علیه السلام از قیام و نهضت عاشورا تبیین سیره جدشان رسول اکرم (ص) بود، عنوان کرد: امروزه بسیار مدعی هستند که به سنت پیامبر(ص) عمل می کنند در حالی که از سنت ایشان فاصله داریم.

,

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هیچ وابستگی به دنیا نداشتند و اجازه نمی دادند که مردم وابسته به قدرت های زر و زور باشند، ابراز کرد: سنت و اخلاق پیامبر(ص) کریمه و فاضله بود و در جامعه باید این اخلاق پیاده شود.

,

امام جمعه رفسنجان به اینکه احیا ارزش ها هدف دیگر امام حسین علیه السلام بود، اظهار کرد: سیدالشهدا علیه السلام می خواستند که ضد ارزش ها از جامعه از بین برود و حکومتی در جامعه منطبق بر موازین شرعی و اصول ارزش ها حاکم باشد.

,

این مقام مسئول گفت: اینکه امام حسین علیه السلام در مدینه بیعت نکردند معنا داشت؛ ایشان فرمودند من با شخصی مانند یزید بیعت نخواهم کرد؛ لذا شاهد هستیم سیدالشهدا علیه السلام زیر بار ذلت نرفتند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با تأکید بر اینکه مسئولان ما نیز باید از مکتب عاشورا درس بگیرند، ابراز کرد: ما تحریم ها، محرومیت ها را می پذیریم ولی زیر بار ذلت نخواهیم رفت؛ چرا که ذلت در مرام شیعه نیست و بزرگترین درسی که برای دولتمردان وجود دارد این است که ما باید از زیر بار ذلت اروپایی ها در بیاییم.

,

وی ادامه داد: اینکه ما تمام گام ها را برداشتیم و تمام تعهدات خود را انجام دادیم اما اروپاییان به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند این ذلت و خفت است.

,

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام روحیه انقلابی و جهادی داشت، خاطر نشان کرد: بزرگترین درسی که دولتمردان باید از مکتب عاشورا بگیرند این است که از ذلت و خفت اروپا بیرون آیند و عزت ملت ایران را مد نظر قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه