اخبار داغ

علمای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

واقعه کربلا هر چشمی را گریان و هر قلبی را اندوهگین می‌کند

واقعه کربلا هر چشمی را گریان و هر قلبی را اندوهگین می‌کند
علمای اهل سنت کردستان معتقدند از آنجا که یزید و یارانش نهایت سنگدلی و بی‌رحمی را در حق فرزند رسول الله(ص) روا داشتند یادکردن از واقعه کربلا هر چشمی را گریان می‌کند و تا آخر دنیا این واقعه غمناک برای عالم اسلام خاموش نخواهد شد و از یاد نخواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، واقعه کربلا برای عالم اسلام یک واقعه ناراحت‌کننده است و هر مسلمانی که به خدا و پیامبر(ص) و اهل بیتش ایمان داشته باشد، این واقعه موجب تأثر قلب او می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج: واقعه کربلا دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد
,
 
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: اهل سنت همواره ادارت خاصی به اهل بیت و امام حسین (ع) دارند و امام شافعی چندین قصیده در مضمون امام حسین (ع) فرموده اند که شهادت امام حسین (ع) آنقدر تلخ بود که انسان با شنیدنش تمام موهای بدنش سفید خواهد شد و هیچگاه هیچکس نمی تواند آن روز دردناک و سخت را با جزییاتش بیان کند چرا که دفاع امام حسین (ع) دفاع از دین جدش پیامبر اکرم (ص) و شهادتش بهتر از بیعت با یزید بود.
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت: هر انسان آزاده و بیداری از واقعه عاشورا اندوهگین می‌شود چرا که فرزند پیامبر(ص) در مظلومانه‌ترین شرایط به شهادت رسید.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه راه و روش امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ ماندگار و چراغ راه هدایت جامعه اسلامی است تاکید کرد:  حضرت رسول‌اکرم(ص) فرموده «حسین از من است و من هم از حسینم و کسی که حسین(ع) را دوست داشته باشد خداوند او را دوست دارد» و کسی که می‌خواهد بزرگ جوانان اهل بهشت را ببیند به چشمان امام حسین(ع) نگاه کند پس راه و روش اهل بیت را باید چراع زندگیمام قرار دهیم.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه سنندج ابراز داشت: از آنجا که یزید و یارانش نهایت سنگدلی و بی‌رحمی را در حق فرزند رسول الله(ص) روا داشتند یادکردن از واقعه کربلا هر چشمی را گریان می‌کند و تا آخر دنیا این واقعه غمناک برای عالم اسلام خاموش نخواهد شد و از یاد نخواهد رفت.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه همه مسلمانان از شهادت امام‌حسین(ع) ناراحت و غم‌بار هستند و قلب و زبان انسان‌ها توان بیان آن را ندارد خاطر نشان کرد:  حضور یکدلانه کردستانی‌ها در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی پیام مهمی برای دشمنان نظام داشت.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه مریوان: فریاد آزاد خواهی امام حسین(ع) و یارانش فراموش شدنی نیست
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه همه مسلمان شیفته پیامبر و اهل بیت ایشان هستند، گفت: عمل به سیره اهل بیت پیامبر گرامی اسلام راه سعادت انسان را هموار می کند.
,
 
,
 
,
 
,
وی عمل به سیره پاک اطهار اهل بیت پیامبر گرامی اسلام را امانتی در دست مسلمانان دانست و محبت اهل بیت را جز عقیده اهل سنت عنوان کرد.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا شیرزادی ، اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) در راه عدالت و حق طلبی بود، قیام ایشان بخاطر دنیا و منافع زودگذر آن نبود. وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرزند امام علی (ع) خلیفه مسلمین است زمانی که امام علی(ع) خلافت  را پذیرفتند فرمودند اگر اجرای عدالت بازپس گیری حق مظلوم از ظلم نبود هرگز آن را قبول نمی کردم.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه مریوان، افزود: محبت امام حسین(ع)  و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام جزء ایمان و عقیده اهل سنت است. در اهل سنت و به خصوص در کردستان مردم به اهل بیت و امام حسین(ع) ارادت خاصی دارند. 
,
 
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: محبت به اهل بیت علامت و نشانه ایمان و موجب ورود به بهشت است و بغض و کینه نسبت به اهل بیت ورود حتمی به جهنم است.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا شیرزادی، افزود: خون حسین مظلوم دین خدا و رسولش را احیا کرد و هیچ گاه فریاد آزاد خواهی امام حسین(ع) و یارانش فراموش شدنی نیست.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه حسین آباد: قیام عاشورا قوت قلب مستضعفین برای مقابله با ظالمان است
,
 
,
 
,
ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهر حسین آباد در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی و قیام امام حسین (ع) بزرگترین رخداد در مقابل ظلم و کفر است.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و فساد حکومت وقت بود ، افزود: قصد خروج امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا انجام فریضیه مهم امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش پیغمبر اکرم (ص) بود.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه شهر حسین آباد در خصوص نظر علمای اهل سنت در خصوص قیام امام حسین(ع) گفت: علمای اهل سنت به ویژه علمای اربعه نسبت به فضیلت اهل بیت و قیام کربلا ارادت خاصی دارند به نحوی که امام شافعی (ره) فرموده: هر وقت جریان کربلا را در ذهنمان مرور می کنیم خواب از چشمم می پرد و غم عالم دلمان را می گیرد.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا محمدی ادامه داد: جریان قیام عاشورا بعنوان بهترین الگو برای تمامی آزادگان جهان در مقابل ظلم و فساد و استکبار است .
,
 
,
 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه حضرت امام حسین(ع) در صحرای کربلا برای مقابله با ظلم و فساد خانواده خود را تقدیم نمود ، بیان داشت: ما امروز با الگو گرفتن از مقدسات دین و قیام عاشورا حاضریم خانواده و فرزندان خود را برای مقابله با هجمه های دشمن فدا نماییم.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه شهر حسین آباد با بیان اینکه جامعه امروزی ما به سمت مادیات در حال حرکت است و موجب بروز مشکلاتی هم شده ، افزود: آزادگان جهان با الگو گرفتن از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا می توانند به خوبی در مقابل ظلم و فساد بایستند.
,
 
,
 
,
 
,
وی تاکید کرد: واقعه عظیم کربلا بهترین قوت قلب برای مظلومین جهان است که در مقابل مستکبرین و افرادی به اسلام و دین ستم می کنند ، ایستادگی نمایند.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه اهل سنت قروه: دشمنان ما به دنبال کمرنگ ساختن اهمیت واقعه عاشورا هستند
,
 
,
 
,
ماموستا ملا هاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تسلیت به مناسبت فرار سیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام اظهار داشت: امام حسین علیه السلام در شرایطی به مقابله و قیام علیه حکومت بنی امیه برخاستند که دشمنان اسلام در حال تحریف دین مبین اسلام بودند و تنها قیام امام حسین علیه السلام می توانست ماهیت واقعی آنان را نشان دهد.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه اهمیت قیام امام حسین علیه السلام و اهمیت پیام عاشورا در طول تاریخ مستدام خواهد بود افزود: پرتو قیام امام حسین (ع) و گستردگی اهمیت آن روز به روز بیشتر و تاثیرگذاری آن افزون تر از قبل است و این مسئله با گذشت بیش از هزار سال از این قیام تاریخی از بین نرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه اهل سنت قروه با تاکید بر اینکه عاشورای حسینی مبنای وحدت بیش از پیش مسلمانان است خاطر نشان کرد: حرکت عظیم امام حسین علیه السلام چراغ راهی برای مسلمانان در همه ادوار تاریخی است که وحدت بیش از پیش مسلمانان را نمایان می کند.
,
 
,
 
,
 
,
وی به منابع اهل سنت در این خصوص اشاره نمود و گفت: علما و اندیشمندان اهل سنت در کتب خود بر این موضوع تاکید داشته اند و اهمیت واقعه عاشورا بارها از طریق آنان بیان شده است.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا نوری در ادامه به برنامه دشمنان اسلام در جهت کمرنگ ساختن واقعه عاشورا اشاره نمود و بیان داشت: همانگونه که پس از واقعه عاشورا حکومت بنی امیه به دنبال از بین بردن ابعاد تاریخی و اهمیت این واقعه عظیم بود، امروز هم دشمنان اسلام به دنبال این هستند که حرکت امام حسین علیه السلام را کمرنگ جلوه دهند و مانع از اثرگذاری قیام کربلا شوند در حالی که ابعاد آن فراموش نشدنی و تاثیرگذاری آن همیشگی است و هیچکس و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از آن شود چرا که اراده و قدرت الهی بر آن استوار است.
,
 
,
 
,
 
,
اکثریت اهل تسنن، محب اهل بیت(ع) هستند، آنان عوامل حادثه عاشورا را مورد نکوهش و گاهی مورد لعن قرار می‌دهند.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه موقت سنندج: ممکن نیست کسی مسلمان باشد اما واقعه کربلا و عاشورا او را غمگین و ماتم زده نگرداند
,
 
,
 
,
ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: حادثه کربلا از وقایع مهم و به یادماندنی تـاریخ اسلام است که مقاصد و مفاهیم والا و پرارزشی را در بردارد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: با توجه به اهمیّت واقعه عـاشورا، اکثر مورخان اسلامی اهل سنت به توجه و تامل این واقعه بزرگ پرداخته اند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا حسینی گفت: از دیدگاه این منابع قیام امام حسین(ع) نهضت فرزند رسول خدا (ص) است که برای خدا قیام کرد که اساس آن آزادی، عدالت و شرافت است.
,
 
,
 
,
 
,
وی گفت: بدون تردید امام حسین(ع) فرزند رسول خدا(ص) یکی از سروران جوانان اهل بهشت و از اهل بیت پیامبر(ع) است که در قرآن کریم محبت و دوستی‌شان با آیه مودت بر مسلمین واجب شده است و نیز احادیثی از رسول خدا(ص) از طریق اهل سنت نقل شده که بر این محبت و دوستی تأکید دارند. یکی از این روایات که مشتمل بر جملات متعددی است با جمله «مَنْ مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً» آغاز می‌شود و به جمله «أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ کَافِراً أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ لَمْ یَشَمَّ رَائِحَةَ اَلْجَنَّةِ» به پایان می‌رسد.
,
 
,
 
,
ماموستا حسینی گفت: با تمام این روایات و مطالبی که از طریق اهل سنت در باره اهل بیت و به خصوص امام حسین(ع) مبنی بر مقام و جایگاه او در نزد رسول خدا(ص) و محبت و دوستی آن حضرت و وجوب این محبت بر امت اسلامی نقل شده، وقتی به صفحات تاریخ رجوع شود، مشاهده می‌شود که بیشترین و بدترین ظلم بر اهل بیت رسول خدا(ص)روا داشته شده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: از میان این ظلم‌ها ظلمی که از طرف یزید بن معاویه بر فرزند رسول الله(ص) حضرت امام حسین(ع) انجام گرفت، در تاریخ بشریت نظیر آن وجود ندارد و در آینده هم چنین ظلمی واقع شدنی نخواهد بود؛ زیرا آنانی که خود را مسلمان می‌دانستند و از امت رسول خدا(ص) به شمار می آمدند، به نام اسلام، فرزند و پسر پیامبر خود را همراه با یاران او به بدترین و بیرحمانه‌ترین وضع کشتند و اطفال و زنان خانواده پاک پیامبر(ص) را به نام کافر و طاغی اسیر کرده و در شهرها در منظر مردم گشتانده و در مجالس یزید و عبیدالله بن زیاد آنان را از نظر جسمی و روحی مورد آزار و اذیت قرار دادند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا حسینی در پایان عنوان کرد: این واقعه تاریخی غیر قابل انکار است که امام حسین(ع) با یاران اندک خود به مظلومانه‌ترین وجه توسط یزید بن معاویه، در راه خدا و حفظ دین اسلام در کربلا و روز عاشورا سال 61 هجری به شهادت رسیده و خانواده پاک او که خانواده پیامبر(ص) بود با ظالمانه‌ترین وجه به اسارت گرفته شدند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: بنابراین برای یک مسلمان واقعی و پیرو راستین قرآن و سنت، با توجه به آیات و روایاتی که نقل شد لازم است که نسبت به واقعه عاشورا اندوهگین و ماتم زده باشد و بدون شک بی تفاوتی نسبت به آن دلیل بر بی‌مبالاتی نسبت به دستور خدا و پیامبر خدا(ص) است، زیرا ممکن نیست کسی امام حسین(ع) را به عنوان قربی و اهل بیت پیامبر(ص) دوست داشته باشد، اما واقعه کربلا و عاشورا او را غمگین و ماتم زده نگرداند و نیز ممکن نیست کسی مسلمان باشد، اما قیام امام حسین(ع) را در برابر انحراف و ظلم و دشمنان اسلام به عنوان قیام ناب الهی در قالب مجالس و عزاداری گرامی ندارد.
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان: مهترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
,
 
,
 
,
ماموستا سیدعارف عنایتی امام جمعه دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفایش اظهار داشت: امام حسین (ع) جانش را برای حفظ و احیای دین اسلام فدا کرد.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: ایستادگی در احیای دین اسلام و برپا کردن امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) و درس های بزرگ روز عاشوراست.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا عنایتی دیگر هدف قیام امام حسین (ع) را مبارزه بر علیه ظلم و ستم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه دهگلان افزود: قیام امام حسین (ع) برای تمام انسانها در هر دین، مذهب و فرقه ای که باشند الگوی قیام در برابر حکام ظالم است و آن حضرت با این حرکت فداکارانه درس ازخودگذشتگی و آزادی به همه انسانها آموخت.
,
 
,
 
,
 
,
وی در ادامه گفت: برترین جهاد، گفتن سخن حق در برابر سلطان ظالم و برترین شهادت، کشته شدن در راه دفاع از آرمان های دینی و اسلامی است که حضرت امام حسین (ع) این باور و اعتقاد را در قیام خود برای همه بشریت به ارمغان آورد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه