اخبار داغ

گزارشی از تجلی "حب_الحسین_یجمعنا" در البرز؛

البرز در سوگ "گلوی بریده تاریخ برای حریت و آزادگی" غرق ماتم شد/ اقامه نماز ظهر عاشورا و خطبه اشک بر گونه وارثان نهضت حسین (ع) + تصاویر

البرز در سوگ "گلوی بریده تاریخ برای حریت و آزادگی" غرق ماتم شد/ اقامه نماز ظهر عاشورا و خطبه اشک بر گونه وارثان نهضت حسین (ع) + تصاویر
مردم مومن و ولایتمدار استان البرز در روز عاشورا به سوگ شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش نشستند، امام سوم شیعیان که مهمترین درس نهضتش تن ندادن به ظلم و اسیر ذلت نشدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شرح شرحه شرحه شدن عشق، در اجتهاد شریح آنروز که خون خدا را مباح میکرد، و اوج منزلت ری که جای بهشت نشست در نگاه پسر سعد، عاشورا فریادی رسا است از حلقوم بریده تاریخِ خطبه خطبه اشک بر گونه های خشک وارثان آب عاشورا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
امروز دهم محرم مصادف با واقعه عاشورا و روز شهادت حسین (ع)، امام سوم شیعیان در کربلا است. سرزمینی که از مهمترین درس های نهضت این امام در ان آزادگی، حریت، تن به ظلم ندادن و اسیر ذلت نشدن است. 
,
 
,
مردم مومن و ولایتمدار استان البرز در روز عاشورا به سوگ شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش نشستند. از نخستین ساعات امروز (سه شنبه) مصادف با دهم محرم و عاشورای حسینی مردم عزادار با حضور در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و هر کوی برزن به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.
,
 
,
اینحا البرز است، کوچکترین استان در ایران اسلامی، که همزمان با فرارسیدن محرم‌الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا علیه ‌السلام و یاران با وفای ایشان، کاربران شبکه ‌های اجتماعی اش به تولید محتوای مرتبط با ماه محرم و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا (ع) و خاندان مطهرش می پردازند تا توئیتر و اینستاگرام را با #حب_الحسین_یجمعنا حسینیه کنند. 
, #حب_الحسین_یجمعنا,
 
,
, ,
 
,
عزاداران حسینی در هر شهر، روستا و محله با رسوم و آیین های ویژه خود در قالب دسته و هیئت های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی گوشه هایی از ارادات خود را به آستان حضرت سیدالشهداء (ع) و اصحاب باوفایش نشان دادند.
,
 
,
زن و مرد، پیر و جوان به یاد مظلومیت شهدای محرم سال 61 هجری اشک ریختند و با شور حسینی نشان دادند که راه و نهضت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش همچنان زنده است.
,
 
,
این است حال و هوای البرز عاشورایی؛
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
توزیع 10 هزار پرس غذای نذری همزمان با ظهر عاشورا توسط نوجوانان انصار الامام کرج
, توزیع 10 هزار پرس غذای نذری همزمان با ظهر عاشورا توسط نوجوانان انصار الامام کرج ,
 
,
, ,
 
,
کاروان کربلا در روز دهم محرم به لحظات تلخ ظهر عاشورا نزدیک می‌ شود، ساعات و لحظاتی که می‌ توان گفت هر لحظه که بیشتر به ظهر عاشورا نزدیک می شود، صحنه‌ های جانگدازتری از مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) و فرزندان حضرت رسول الله(ص) به تصویر کشیده می‌ شود و از آن طرف سیاهی و پلیدی و ظلمت بیشتری سپاه یزید را در بر می گیرد، داغ گلوی بریده امام سوم شعیان بر دل البرز نشینان نشسته است.
,
 
,
اینجا البرز است، نماز ظهر عاشورا به امامت ایت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان
,
 
,
ترور شخصیتی جایگاه اهل بیت (ع) واقعه عاشورا را رقم زد/ ایران با تاسی از فرهنگ حسین (ع) زیر بار ظلم نمی رود
, ترور شخصیتی جایگاه اهل بیت (ع) واقعه عاشورا را رقم زد/ ایران با تاسی از فرهنگ حسین (ع) زیر بار ظلم نمی رود ,
 
,
امام جمعه کرج در سخنرانی ظهر عاشورا با اشاره به اینکه امام سوم شیعیان اهمیت نماز را در حرکت روز دهم محرم با اقامه این فریضه الهی مقابل دشمن نشان داد، گفت: یکی از راه های برپایی احکام الهی نماز است و باید دید در نماز ظهر عاشورا بر حسین (ع) چه گذشت.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی افزود: شخصیت های بزرگ عالم و شناخت روحیه آنها را باید از وصایای آنها درک کرد، در شناخت حسین (ع) همین بس که افق فکری ایشان و اهداف این امام در کربلا را می توان به وضوح مشاهده کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: یکی از زیارت نامه هایی که گوینده آن خداوند است و تا زمان امام باقر (ع) مخفی ماند، زیارت عاشورا است، در نتیجه باید بر روی فرازهای آن دقت کرد زیرا ریشه تمام جریانات از صدر اسلام تا قیامت در آن بیان شده است و تفسیر آیات قران در بصیرت و دشمن شناسی را می توان در آن دید.
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برای آنکه بشود مجموعه ای را از کار انداخت باید فعالیت سیاسی، فرهنگی و نظامی انجام داد، تصریح کرد: 3 لعن در زیارت عاشورا بر امتی آمده است که ظلم را بر پایه فعالیت های مذکور گسترش می دهد.
,
 
,
وی گفت: مهندسی ظلم را بنی امیه، آل زیاد و .... راه اندازی کردند در حالیکه برخی برای دفاع از اسلام شمشیر کشیده بودند، در نتیجه مردم باید بصیرت عاشورایی را مورد توجه قرار دهند زیرا عده ای در واقعه عاشورا آرام آرام مقام اهل بیت (ع) را ترور شخصیتی کردند تا با کار سیاسی بستری برای فعالیت فرهنگی فراهم کرده و اهل بیت (ع) را از جایگاه اصلی بیاندازند.
,
 
,
امام جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: مقدمه ای بالا رفتن سر حسین (ع) روی نی و شهادت مظلومانه ایشان در واقع کربلا از بین بردن فرهنگ اهل بیت (ع) در ان زمان بود و امروز نیز ایران در کل دنیا تنهاست زیرا فرهنگ حسینی و زیر بار نرفتن ظلم را اشاعه داده است.
 
,
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
قصه ما به ســـــــــــــــــر رسید....
, قصه ما به ســـــــــــــــــر رسید...., ســـــــــــــــــر ,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه