اخبار داغ

مناطق محروم کرمانشاه قربانی مدیریت ناکارآمد آموزش‌وپرورش شده است؛

بیراهه‌ آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم

بیراهه‌ آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم
تعداد مدارس مختلط در استان کرمانشاه روز به روز در حال افزایش است و مدیریت ناکارآمد آموزش و پرورش با این بیراهه قصد دارد کمبود معلم را جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز، کمبود معلم در مدارس روز به روز در حال افزایش است و مشکل حادتر و جدی‌تر می‌شود و مسئولان هم تنها به فکر راهکارهای مقطعی برای خروج از این معضل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

آموزش و پرورشی ها گاهی از گزینه خرید خدمت برای جبران این موضوع و سرپوشی بر ناتوانی‌های خود صحبت می کنند که کارشناسان این موضوع را به دور از عدالت آموزشی و راهی برای خصوصی‌سازی مدارس عنوان می‌کنند.

,

و اما به کارگیری معلمان بازنشسته در کنار این موضوع گزینه دیگری برای جبران این کمبود مطرح می‌شود که هر دو راه‌حل‌های شکست خورده هستند و هیچ یک از معلمانی که به این دو روش به کارگیری می‌شوند تقریبا انگیزه ی برای تدریس ندارد.

,

از همه بدتر اینکه آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم مدارس مختلط را یکی از گزینه‌های اصلی خود قرار داده و در سالهای اخیر هم این موضوع شدت گرفته که همان خشت اول کج در نظام آموزشی است و این نظام را به ناکجاآباد رهنمون می‌شود.

,

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اعلام کرد که از 2417 مدرسه ابتدایی در استان حدود 1867 مدرسه مختلط هستند!

,

در مناطق محروم بیشتر کمبود معلم داریم

, در مناطق محروم بیشتر کمبود معلم داریم,

ماشاءالله پروین، معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مرصاد درباره کمبود معلمان اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه کمبود معلم داریم اما به روشهای مختلف از جمله استفاده از نیروهای سوادآموزی و پیش دبستانی و لحاظ ساعات حق التدریس و اضافه کاری درصدد جبران کمبودها هستیم.

,

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم در نخستین روز سال تحصیلی جدید به بهترین نحو مدارس را بدون کمبود معلم راه اندازی کنیم، افزود: معمولا کمبود معلم بیشتر در مناطق محروم و مرزی نظیر گهواره، ثلاث و سرپل ذهاب دیده می شود.

,

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با مشکل عدم توازن در نیروی انسانی مواجه هستیم به گونه ای که در شهر کرمانشاه با وجود مازاد نیروهای زن با کمبود نیروی مرد مواجه هستیم و این موضوع در استان های بزرگ نیز صدق می کند.

,

پروین درباره علت کمبود معلم در مناطق محروم گفت: در سایر عرصه های خدمت رسانی امکانات و خدمات رسانی در مناطق محروم بیشتر است و در این راستا راهکارهای مختلفی به کار برده ایم.

,

وی با تاکید بر اینکه معلمین مناطق مرزی استان به ویژه در ثلاث باباجانی، گهواره و سرپل ذهاب برای حضور در مدارس ابلاغ شده اند، عنوان کرد: مجموعا بیش از 98 درصد معلمان برای حضور در مدارس ابلاغ شده اند و از این نظر استان کرمانشاه در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

,

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: به طور معمول کمبود معلم در مقطع ابتدایی وجود دارد و در شهرستان های مختلف کمبود معلم در رشته ها متفاوت است.

,

پروین خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه به جز استان های برخوردار، از نظر وضعیت نیروی انسانی مشکلات کمتری نسبت به دیگر استان های کشور دارد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار و 700 معلم در سطح استان کرمانشاه داریم که طی سال تحصیلی جدید در مدارس حاضر خواهند شد، بیان کرد: بخشی از کمبود معلمین از محل پرداخت به معلمین حق التدریسی جبران خواهد شد.

,

به گزارش مرصاد، مسئولان آموزش و پرورش استان اما حاضر به آمار کمبود معلم در سطح مدارس استان نشدند!

,

آموزش و پرورش کرمانشاه ظاهرا قصد دارد این کمبود معلم را به جز راهکارهای شکست خورده با افزایش مدارس مختلط جبران کند.

,

با وجود اینکه عرف جامعه طرح ادغام مدارس دخترانه و پسرانه را نمی‌پذیرد باید دید چرا مسئولان آموزش پرورش این بیراهه را برای جبران کمبود معلم در پیش گرفته‌اند؛ همچنین مسئولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تفکیک دانش‌آموزان دختر و پسر اقدام کنند و به این وضع اسف بار پایان دهند.

,

هرچند که عمده ای از مشکلات امروز ما ریشه در ضعف مدیریت دارد، اما نباید به مدیران ناکارآمد اجازه داد که با ضعف‌های ود موجب ریشه‌دار شدن مشکلات شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه