اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

دولتمردان و ملت برای فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ارزش قائل شوند/احترام به انسان‌ها از درس‌های امام حسین(ع)

دولتمردان و ملت برای فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ارزش قائل شوند/احترام به انسان‌ها از درس‌های امام حسین(ع)
کارشناس سیاسی گفت: پیام سیدالشهدا علیه‌السلام این است دولتمردان جمهوری اسلامی و ملت برای فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ارزش قائل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی کارشناس سیاسی و فرهنگی شب‌گذشته در جمع عزاداران شهادت امام حسین علیه‌السلام در محل هیئت محبین الائمه علیه‌السلام بیرجند گفت: یکی از درس‌های امام حسین علیه‌السلام، تکریم و احترام به انسان‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: برخی جاها از انسان به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: در اسلام به عنوان عام، حقوق‌بشر بیان شده است و حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها ابتدا برای همسایه و دیگران دعا می‌کردند.
,
 
,
خسروی افزود: انسان به صورت خدادادی دارای خصوصیاتی است که او را مورد تکریم قرار داده است.
,
 
,
وی با بیان این آیه "وَ عَلَّمَ‌ آدَمَ‌ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا" اظهار کرد: اولین ویژگی انسان، مخلوق برتر خداست.
,
 
,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که انسان جانشین خداوند روی زمین است گفت: خداوند به انسان قدرت تعقل، اختیار، بهترین ظاهر و خصوصیات دیگر داده است.
,
 
,
خسروی افزود: این خصوصیات باعث شد که خداوند فرمود تمام ملائکه بر انسان سجده کنند.
,
 
,
وی اظهار کرد: این خصوصیات برای همه انسان‌ها است و از ابتدای خلقت جاری و دست خودمان است که در راه راست باشیم یا راه را گم کنیم.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: ویژگی‌هایی که باعث برتری انسان شده، به روح انسان مریوط است.
,
 
,
خسروی افزود: انسان در حفظ خصوصیاتی که او را موجود برتر کرده، مسئول است.
,
 
,
وی با بیان این‌که احترام واقعی را امام حسین علیه‌السلام برای انسان‌ها قائل شدند اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام بالای سر تمام شهدا رفتند و برای هر شهید آیه "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ..." (در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند...) را تلاوت کردند و برای یارانشان از واژه‌های "ایها الکرام و یا کرام" (ای بزرگان) استفاده کردند.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: امروزه گاهی برخی افراد نسبت به بزرگان بی‌احترامی می‌کنند که لازم است از امام حسین علیه‌السلام و عاشورا درس تکریم را بگیریم و احترام نگه داریم.
,
 
,
خسروی افزود: پیام سیدالشهدا علیه‌السلام این است دولتمردان جمهوری اسلامی و ملت برای فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ارزش قائل شوند.
,
 
,
وی اظهار کرد: خانواده شهدا، اسرا و جانبازان باید زیاد مورد تکریم مسئولان باشند تا همه را تشویق کند به فرهنگ جهاد و شهادت بپیوندند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه