اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی:

طرح "نذر خون" در خراسان‌جنوبی اجرا شد/ 379 نفر در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند

طرح "نذر خون" در خراسان‌جنوبی اجرا شد/ 379 نفر در تاسوعا و عاشورای حسینی خون اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان 502 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 379 نفر موفق به اهدای خون شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، محرم و صفر ماه‌هایی است که تمام مردم از هر قشر و با هر تفکری باشند در این دو ماه به طُرق مختلف عشق و اردات خود را نسبت به امام حسین و اهل‌بیت (ع) گرامی این امام همام ابراز می‌کنند. عده‌ای با برگزاری عزاداری و نذری دادن، عده‌ای با برپایی خیمه عزا و چادر‌های صلواتی، عده‌ای با برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به عزاداران و عده‌ای نیز با اهدای خون در این ایام خاص به همنوعان نیازمند به خون کمک کرده و در ایام خاص سال از جمله تاسوعا و عاشورا با " نذرخون" به نیازمندان گروه‌های خون مختلف جانی دوباره می‌بخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  محرم و صفر ماه‌هایی است که تمام مردم از هر قشر و با هر تفکری باشند در این دو ماه به طُرق مختلف عشق و اردات خود را نسبت به امام حسین و اهل‌بیت (ع) گرامی این امام همام ابراز می‌کنند. عده‌ای با برگزاری عزاداری و نذری دادن، عده‌ای با برپایی خیمه عزا و چادر‌های صلواتی، عده‌ای با برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به عزاداران و عده‌ای نیز با اهدای خون در این ایام خاص به همنوعان نیازمند به خون کمک کرده و در ایام خاص سال از جمله تاسوعا و عاشورا با " نذرخون" به نیازمندان گروه‌های خون مختلف جانی دوباره می‌بخشند.,

 

,

طرح "نذرخون" چند سالی است در ماه های محرم و صفر در کشور اجرا می‌شود. این طرح از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و بیشترین روزهایی که عزاداران برای حضور در پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون داشته  انتخاب می‌کنند روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین است.

,

 

,

در خراسان‌جنوبی نیز مانند سراسر کشور طرح "نذرخون" اجرا شده و هر ساله عزاداران زیادی در این طرح شرکت کرده و با اهدای خون در این ایام یاری‌رسان نیازمندان به خون در استان هستند.

,

 

,

محمدرضا عاملی مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص طرح "نذرخون" در استان، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی چند سال است طرح نذر خون در محرم و صفر اجرا شده و درصد زیادی از عزاداران تمایل دارند در ایام تاسوعا و عاشورا در طرح "نذرخون" شرکت کنند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: به این منظور پایگاه‌های ثابت انتقال خون در استان در ایام فعال بوده و پایگاه‌های سیار نیز در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری برای حضور راحت‌تر عزاداران در مکان‌های در نظر گرفته شده و اهدای خون فعال بوده است.

,

 

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان 502 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه داشته‌اند.

,

 

,

عاملی عنوان کرد: از این تعداد 379 نفر موفق به اهدای خون شدند.

,

 

,

وی با اشاره به طرح بار اولی در استان اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار در ایام تاسوعا و عاشورا امکان اهدای خون برای افرادی که تاکنون خون نداده و اولین بار است که به پایگاه ها مراجعه دارند فراهم شد و از 49 نفر بار اولی نمونه‌گیری صورت گرفت.

,

 

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه بیشترین گروه خونی در جامعه و استان  مثبت است بیشترین مراجعه کنندگان نیز در این گروه خونی قرار داشتند.

, ,

 

,

افزایش 2.7 درصدی اهدای خون 

, افزایش 2.7 درصدی اهدای خون , افزایش 2.7 درصدی اهدای خون ,

عاملی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد اهدا کنندگان خون در ایام تاسوعا و عاشورا نسبت به سال گذشته 2.7 درصد افزایش داشته است.

,

 

,

وی اظهار کرد: در روز تاسوعا پایگاه انقال خون سیار مرکز استان در محل زورخانه امیر عرب و روزعاشورا مانند هر سال در دبیرستان تهامی که مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری است مستقر و پذیرای خون اهدا کنندگان خون بودند.

,

 

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نیازمندان به خون در تمام ایام سال نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند، تاکیدکرد: از تمام هم استانی‌ها دعوت می‌شود همانگونه که در ایام خاص سال برای اهدای خون پیش‌قدم هستند در سایر ایام سال نیز با اهدای خون یاری‌رسان نیارمندان به خون باشند.

,

 

,

عاملی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در استان، گفت: پایگاه انتقال خون مرکز استان واقع در خیابان پاسداران همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 13:30 و روزهای یکشنبه از 7:30 صبح تا 19 فعال است.

,

 

,

وی ادامه داد: همچنین پایگاه خون‌گیری میدان ابوذر بیرجند همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12:30، مرکز فردوس روزهای یکشنبه و چهارشنبه از 8 تا 12:30، مرکز قاین روزهای دوشنبه هر هفته و مرکز طبس نیز همه روزه به جز ایام تعطیل فعالیت دارد.

,

 

,

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سایر شهرستان‌های استان که مرکز انتقال خون نداریم پایگاه‌های سیار با توجه به درخواست شهرستان‌ها در هر شهرستان حضور پیدا کرده و آماده خدمت‌رسانی به اهدا کنندگان خون در تمام استان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه