اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی، قطب صادرات غیرنفتی/ تحریم‌ها را تحریم می‌کنیم

آذربایجان‌شرقی، قطب صادرات غیرنفتی/ تحریم‌ها را تحریم می‌کنیم
فتحی گفت: مهم‌ترین اولویت‌های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می‌تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبرفتحی، رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با آناج، ارزش صادرات محصولات کشاورزی این استان در ۴ ماهه ابتدای سال جاری را ۱۳۴ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که آذربایجان‌شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است، اظهار کرد: نقش تولید و محورهای مهم تجاری و زیرساخت‌های استان آذربایجان‌شرقی بر کسی پوشیده نیست و اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات موجب افزایش اشتغال در استان و کشور می‌شود.

,

فتحی گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای از قبیل گوجه فرنگی، خیار، انواع فلفل، بادمجان، توت فرنگی، قارچ خوراکی و گل‌های زینتی امسال افزایش داشته است و بررسی تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که این محصولات بیشتر از ظرفیت صادر شده است.

,

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مهم‌ترین اولویت‌های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می‌تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد و تا به حال نیز برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی انجام شده است. بسترهای لازم را برای شکست تحریم‌ها فراهم می‌کنیم.

,

وی از افزایش 80درصدی صادرت محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی، در تیرماه سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان صادرات در تیرماه امسال ۳۳ میلیون دلار بوده است.سهم محصولات کشاورزی در صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی ۱۳ درصد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه