اخبار داغ

قدمت سوارکاری همدان، بهترین بستر برای جذب توریست ورزشی

قدمت سوارکاری همدان، بهترین بستر برای جذب توریست ورزشی
همدان سرزمین الوند نشینان و مرکز پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین علاوه بر جاذبه های تاریخی زیادی که در خود نهفته است در سال های اخیر رشد قابل توجهی در زیر ساخت های ورزشی نیز داشته است و در برخی رشته ها همچون سوارکاری آمادگی میزبانی در سطح های بین المللی و آسیایی را دارد و جزء استان هایی است که در توریست ورزشی در حال حاضر خوب می درخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از آنجایی که گردشگری امروزه به عنوان یکی از صنعت های مهم در تمام کشورها در حال توسعه و پیشرفت است لذا اکثرا کشورها در این رکود اقتصادی سعی دارند که با معرفی ظرفیت های گردشگری خود و جاذبه های توریستی در جذب گردشگران نقش پر رنگی داشته باشند که ایران نیز در این زمینه در سال های اخیر پیشرفت های زیادی را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

از آنجایی که مسابقات ورزشی از یک سو با ورزشکار و مربی و از سوی دیگر با طرفدارا یک ورزشی در ارتباط است لذا توریست ورزشی می تواند بیشترین جذب گردشگر را داشته باشد.

,

همدان سرزمین الوند نشینان و مرکز پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین علاوه بر جاذبه های تاریخی زیادی که در خود نهفته است در سال های اخیر رشد قابل توجهی در زیر ساخت های ورزشی نیز داشته است، هر چند در برخی زمینه ها و رشته های ورزشی هنوز هم پای ورزش لنگ است، اما در برخی رشته ها آمادگی میزبانی در سطح های بین المللی و آسیایی را دارد و جزء استان هایی است که در توریست ورزشی در حال حاضر خوب می درخشد.

,

میزبانی های پی در پی رشته های ورزشی این استان را بیش از پیش نه تنها در کشور بلکه در دنیا معرفی کرده است و کمتر ورزشکاری است که به ایران سفر کرده باشد و با همدان آشنا نشده باشد.

,

شهریورماه امسال نیز روز های شغل و پرترافیکی برای خانواده ورزش استان رقم می خورد که چهار رویداد بزرگ ورزشی در رشته های جذاب و مفرح با حضور حداکثر ورزشکاران برگزار می شود .

,

بزرگترین میزبانی همدان از نظر کارشناسان رشته سوارکاری است که در همدان قدمت طولانی دارد و این استان ظرفیت بالایی در پرورش سواراکاران کشوری دارد و آماده توسعه زیر بناهای ورزشی در این رشته است.

,

سوارکاری در همدان با معرفی روستای ورکانه که مهد تمدن پرورش اسب اصیل ایرانی بوده است گره خورده و تا آینده های دور نیز سوارکاری با همدان در آمیخته است.

,

ایلیا محمدی، دبیر هیات سوارکاری استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران، مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور بعد از تهران به میزبانی همدان برگزار می شود و در تمام رده های سنی نیز رقم می خورد که برای کارنامه سوارکاری همدان افتخار بزرگی است.

,

وی ادامه داد: این مسابقات از 25 تا 29 شهریورماه در باشگاه سوارکاری ابن سینا همدان تحت عنوان مسابقات قهرمانی کشوری و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

,

محمدی عنوان کرد: مسابقت پرش با اسب نیز از اوایل امسال در شهرها در حال برگزاری است که در این میزبانی نیز برگزار می شود و بالاترین  مجموع امتیاز هدیه نقدی را دریافت می کند.

,

دبیر هیات سوارکاری استان همدان افزود: یکی از مهمترین مطالبی که این رویداد دارد برگزاری اولین بار در تاریخ سوارکاری کشور است که مسابقات خارج از تهران و در استانی دیگر برگزار می شود و هیات سوارکاری استان سعی کرده است که برنامه های های حاشیه ای مثل تور شهری و بازدید از اماکن تاریخی و باستانی داشته باشد.

,

محمدی با اشاره به اینکه استان همدان بالاترین پتانسیل را بالاخص در رشته پرش با اسب دارد گفت: استان همدان در رشته پرش ب اسب بالاترین رنکینگ را در کشور دارد و حدود 60 سال است که با احداث باشگاه مکارچی سوارکاران تربیت می شوند و هم اکنون 7 باشگاه سوارکاری فعال در سطح استان داریم و رشته سوارکاری با قدمت دیرینه ای که در همدان دارد قابلیت جذب توریست ورزشی را در سطح کلان برای استان به همراه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه