اخبار داغ

در دهه اول محرم صورت گرفت؛

مراجعه بیش از 1800 کرمانشاهی برای اهدای خون

مراجعه بیش از 1800 کرمانشاهی برای اهدای خون
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۸۰۰ کرمانشاهی در دهه اول محرم برای اهدا خون به این پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  در خصوص میزان اهدای خون صورت گرفته در استان کرمانشاه طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: در روز تاسوعای حسینی ۲۸۰ نفر برای خون دهی به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد از ۲۰۷ نفر خونگیری به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در روز عاشورای حسینی نیز ۴۲۹ مراجعه برای خون‌دهی داشتیم که از این تعداد ۳۱۶ نفر خونگیری شدند.

,

این مسئول آمار اهدای پلاسما به روش آفرزیس را در روز تاسوعا را ۲۳ واحد و در روز عاشورا ۲۲ واحد اعلام کرد.

,

صالحی فر تعداد مراجعه کنندگان برای خون دهی از اول محرم تا قبل از تاسوعای حسینی را ۱۱۴۳ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۹۳۶ نفر موفق به خون دهی شدند.

,

وی بیشترین اهداها طی دهه اول محرم را مربوط به گروه خونی A مثبت دانست و گفت: ۲۶۸ واحد از خون های اهدایی مربوط به این گروه خونی بوده است.

,

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه پایین تر میزان خون های اهدایی در مدت مذکور را مربوط به گروه خونی O منفی با ۳۰ واحد دانست.

,

این مسئول در خصوص تعداد ثبت نام شدگان برای نذر خون در استان عنوان کرد: طرح نذر خون از ابتدای محرم تا پایان صفر ادامه دارد و به دلیل اینکه حجم مراجعات تاکنون خیلی بالا نبوده است، تمام مراجعات در روزهای مذکور پاسخ داده شده و کسی را در نوبت نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه