اخبار داغ

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور:

کربلا نمایشگاه معرفت همه پیامبران است

کربلا نمایشگاه معرفت همه پیامبران است
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: تمام آخرت ما به مجلس امام حسین(ع) گره خورده است و ما به یاد مظلومیت امام عزادار هستیم زیرا امامان صاحبان قدرت و بصیرت اسلام هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی رستم نژاد در گفت‌وگو با  شاخص، با بیان اینکه پیامبر مبعوث شد تا انسان‌ها را از دو مصیبت و مشکل نجات دهد، اظهار کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

در قرآن برای بعثت پیامبران فلسفه‌هایی ذکر شده و همه امامان برای راهنمایی و هدایت مسلمانان این کتاب ارزشمند را چراغ راه قرار دادند.

,

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) فرمود که خداوند می‌فرماید که از بین خودشان پیامبری را مبعوث کن که تعلیم کتاب و حکمت انجام دهد و انسان را بسازد.

,

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: نادانی و جهالت درد بشر است و پیامبران آمدند تا انسان‌ها را از این مصیبت به دور کنند.

,

رستم نژاد بیان کرد: پیامبران آمدند تا انسان‌ها را تزکیه و عالم کنند؛ خروجی کار پیامبران در برابر بندگان این است که از افراد عالمانی بسازند که عامل هستند.

,

وی با بیان اینکه پیامبران و اهل بیت(ع) معلمان قرآن هستند، ابراز کرد: حضرت علی(ع) در اولین خطبه نهج البلاغه فرمودند که خداوند می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم تا بیان کنید و انسان‌ها عمل کنند.

,

آخرت ما به مجلس امام حسین(ع) گره خورده است

, آخرت ما به مجلس امام حسین(ع) گره خورده است,

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه خداوند این امت را به وسیله پیامبر اسلام(ص) هدایت کرد تا از جهالت و نادانی به دور باشند، خاطرنشان کرد: عظمت امام حسین(ع) بود که زنان جامعه را قانع کرد تا فرزندانشان را در دوران دفاع مقدس به دل دشمن بفرستند تا از دین و اسلام دفاع کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه کربلا نمایشگاه معرفت همه پیامبران است، تصریح کرد: مجلس امام حسین(ع) درواقع برخواسته از مسیر تمامی پیامبران است و این امام بزرگوار نمونه و الگوی اسلام ناب است.

,

رستم نژاد عنوان کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این سخن امام راحل نشان دهنده عظمت اسلام در جهان امروز به خاطر وجود امام حسین(ع) است.

,

وی تاکید کرد: یکی از دانشمندان مسیحی غربی می‌گوید؛ محبان و شیعیان اهل بیت زمانی که در مجلس امام حسین(ع) حضور دارند بدون اینکه خودشان بدانند ایثار و از خودگذشتگی را نسل به نسل منتقل می‌کنند.

,

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت: تمام آخرت ما به مجلس امام حسین(ع) گره خورده است و ما به یاد مظلومیت امام عزادار هستیم زیرا امامان صاحبان قدرت و بصیرت اسلام هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه