اخبار داغ

عبور مترو اصفهان از مسیر صرفه اقتصادی/ مسافرانی که 15 دقیقه منتظر قطار شهری هستند

عبور مترو اصفهان از مسیر صرفه اقتصادی/ مسافرانی که 15 دقیقه منتظر قطار شهری هستند
سرفاصله های قطار شهری اصفهان در حال حاضر 15 دقیقه است که نسبت به سرفاصله های اتوبوس های تندرو و اتوبوس های خط های ویژه شهر اصفهان زمان زیادی به حساب می آید و مسافران این سیستم حمل و نقل شهری را با مشکل مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ پله های برقی را دو پله در میان پایین می آید، از کنار دیگر مسافران با عجله می گذرد و در مسیر انتهایی پله برقی تا مرز زمین خوردن پیش می رود، امّا به هر زحمتی شده خود را جمع می کند و به سمت گیت های بلیط حرکت می کند و با عجله کارت می کشد تا با سرعت هر چه تمام تر از گیت عبور کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
اگر چه پروژه ساخت قطار شهری در اصفهان از سال 1380 آغاز شد، اما ایده اولیه ایجاد قطار شهری در اصفهان به دهه ۴۰ بر می گردد. در این طرح قرار بود فرودگاه بین‌المللی اصفهان به شهرستان فولادشهر و سپس کارخانه ذوب آهن متصل شود، که اجرایی نشد.
,
 
,
پس از این طرح اولیه، بین سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۹ مطالعات جامع حمل ونقل و ترافیک اصفهان با مدیریت سازمان حمل و نقل و ترافیک توسط دانشگاه صنعتی اصفهان انجام و پیش امکان‌پذیری حمل و نقل انبوه در این کلان شهر توسط شرکت های اروپایی تأیید شد. از سال ۱۳۷۵ به مدت دو سال طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان و حومه انجام گرفت و پس از تصویب بودجه احداث قطار شهری از سوی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۹، عملیات اجرایی خط یک مترو اصفهان از سال ۱۳۸۰ آغاز شد.
,
 
,
قطار شهری اصفهان سه خط اختصاصی دارد که فاز اول خط یک در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۴ و فاز دوم به فاصله یک سال پس از فاز اول در ۱۳ آبان ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید.
,
 
,
با شروع کار خط یک مترو اصفهان، هر روز بر تعداد مسافران این وسیله حمل و نقل عمومی در اصفهان افزوده شد؛ بنا به گفته معاون حمل و نقل شهری شهرداری اصفهان در سال 97 روزانه تا 100 هزار نفر از مترو در اصفهان استفاده می کنند.
,
 
,
پس از این که از گیت بلیط عبور می کند ناگهان صدای عبور مترو را می شنود، می ایستد، سری تکان می دهد و آهی می کشد و کمی به بدن خود استراحت می دهد.
,
 
,
پس از کمی استراحت، آرام آرام به سمت صندلی های کنار ایستگاه می رود و زیر لب غرغرکنان با خود صحبت می کند و مدام می گوید: «الان این یک ربع چکار کنم».
,
 
,
سرفاصله های قطار شهری اصفهان در حال حاضر 15 دقیقه است که نسبت به سرفاصله های اتوبوس های تندرو و اتوبوس های خط های ویژه شهر اصفهان زمان زیادی به حساب می آید.
,
 
,
یکی از مسافران قطار شهری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز می گوید: از زمانی که مترو راه اقتاده اگرچه سریع تر به مقصد می رسیم اما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا در زمان مشخص به ایستگاه برسیم به همین خاطر همیشه باید زودتر از خانه بیرون بیاییم که اگر اتفاقی افتاد زمان برای منتظر ماندن برای مترو بعدی داشته باشیم.
,
 
,
مسافر دیگر که گرد پیری بر روی چهره اش نقش بسته می گوید: من این مسیر را هر روز می روم، صبح ها مترو بسیار شلوغ است و من واقعا اذیت می شوم.
,
 
,
این مسافر ادامه می دهد: من پیرمرد هستم و می توانم سرپا بایستم، صبح ها هم که این قدر این مترو شلوغ است که کسی اصلا امثال من را نمی بیند که جای نشستن به ما بدهند.
,
 
,
فاضلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در رابطه با سرفاصله های مترو اصفهان اظهارکرد: سرفاصله های مترو اصفهان در حال حاضر 15 دقیقه است.
,
 
,
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری خط یک قطار شهری اصفهان در پاسخ به خبرنگار ما پیرامون کاهش سرفاصله های مترو اصفهان، اظهارکرد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید از اول مهرماه با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، سرفاصله ها به 11 دقیقه کاهش پیدا می کند.
,
 
,
وی در رابطه با علل بالا بودن سرفاصله های قطار شهری اصفهان، اذعان کرد: این مشکل علل مختلفی دارد که بخشی از آن ها به دلیل شرایط تحریمی و هزینه های بالای تجهیزات و نیروی انسانی است.
,
 
,
فاضلی ادامه داد: با این وجود ما در تلاش هستیم با تجهیز قطارها این سرفاصله ها را برای ابتدای مهرماه کاهش دهیم.
,
 
,
یک زن جوان که در گوشه ای از ایستگاه ایستاده به خبرنگار ما می گوید: «خدا خیر بدهد بانیان این مترو را، من هر روز باید به خاطر شیفت کار از سمت ملک شهر تا جنوب شهر یک مسیر طولانی را بگذرانم و هر روز از مترو استفاده می کنم».
,
 
,
این مسافر مترو در ادامه زبان به گلایه می گشاید و می گوید: اما مترو روزهای جمعه تعطیل است، برای ما که هر روز از این وسیله استفاده می کنیم، جمعه و شنبه ندارد، چرا مترو در روزهای جمعه تعطیل است؟
,
 
,
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری خط یک قطار شهری اصفهان در رابطه با چرایی تعطیلی قطار شهری در روزهای جمعه و برخی از تعطیلات رسمی کشور اظهارکرد: قطار شهری در موارد خاص همانند ایام نوروز و عید فطر که مردم برای نماز عید به مرکز شهر می آیند با تصویب شورای شهر اصفهان قطار شهری دایر است اما در سایر موارد در روزهای تعطیل قادر به راه اندازی نیستیم چرا که مقدور به صرفه نیست.
,
 
,
فاضلی ادامه داد: در حال حاضر همین مبلغی که از شهروندان به عنوان بلیط برای یک مسیر 20 کیلومتری اخذ می کنیم، یک ششم هزینه ها است و در روزهای تعطیل با کاهش بالای آمار نمی توانیم قطارشهری را راه اندازی کنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای حرکت خط مترو از ایستگاه شهرک قدس تا ایستگاه دفاع مقدس 600 نفر مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در روزهای تعطیل که براساس آمارها تعداد مسافران با کاهش چشم گیر مواجه می شود و برهمین اساس حرکت مترو مقرون به صرفه نیست.
,
 
,
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری خط یک قطار شهری اصفهان اعلام کرد: پس از راه اندازی خطوط بعدی مترو اصفهان با توجه به افزایش چند برابری مسافران و ارتباط کل شهر اصفهان به خطوط قطار شهری، مترو در همه روزهای سال فعال خواهد بود.
,
 
,
مرد جوان که اکنون باید 15 دقیقه منتظر قطار بعدی باشد، تلفن خود را از جیب درآورده و مشغول بررسی صفحات گوشی هوشمند خود می شود تا قطار سربرسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه