اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون مازندران:

4 هزار و 644 مازندرانی دهه نخست محرم خون اهدا کردند/ادامه طرح نذر خون تا اربعین

4 هزار و 644 مازندرانی دهه نخست محرم خون اهدا کردند/ادامه طرح نذر خون تا اربعین
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورا 5 هزار و 883 داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که 4 هزار و 644 نفر موفق به اهدای خون شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل پوریانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: از اول تا پایان دهه نخست محرم در مجموع 5 هزار و 883 نفر اهداکننده خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: 4 هزار و 644 نفر از این تعداد شامل 118 نفر خانم و بقیه آقا موفق به اهدای خون شده‌اند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان مازندران، 157 نفر از این تعداد برای نخستین‌بار مراجعه و به لیست اهداکنندگان خون استان اضافه شده‌اند.

پوریانی با بیان اینکه 3 هزار و 108 نفر از متقاضیان اهدای خون در دهه اول محرم امسال اهداکننده مستمر بوده‌اند، عنوان کرد: هزار و 379 نفر اهداکننده نیز سابقه اهدای خون داشتند.

وی به اجرای طرح نذر خون در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با دو هدف تقسیم اهداکنندگان خون در بازه زمانی 60 روزه ماه‌های محرم و صفر با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی بوده انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به اینکه مردم استان مردم تنها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و 173 واحد خون اهدا کردند، ادامه داد: در تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و 423 نفر مراجعه برای خون‌دهی داشتیم.

این مسئول افزود: این اقدام خداپسندانه فقط به ایام تاسوعا و عاشورا محدود نمی‌شود و مردم در تمام ایام محرم و صفر می توانند نذر خود را ادا کنند.

پوریانی گفت: طرح نذر خون امسال با شعار «‌تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسؤولانه» از محرم تا اربعین حسینی در حال اجراست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه