اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین :

۱۸۲معدن دارای مجوز در قزوین فعالیت می‌کند/ ۱۷ واحد صنعتی در استان آماده افتتاح است

۱۸۲معدن دارای مجوز در قزوین فعالیت می‌کند/ ۱۷ واحد صنعتی در استان آماده افتتاح است
رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در استان ۱۸۲ معدن دارای مجوز است که بیش از ۸ میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود و برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سعید نبیل ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست با استاندار قزوین در استانداری قزوین اظهار کرد: با وجود چهار هزار واحد صنعتی در استان و ایجاد ۱۶۰ هزار شغل بیش از ۵ درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور در این منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی بیان کرد: در برخی صنایع مانند کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی و دارویی، فیلم‌های بسته بندی، قطعات خودرو، شوینده‌ها، رتبه‌های اول تا پنجم را داریم و با صدور ۱۷۰۰ مجوز تأسیس بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

,

این مسئول اضافه کرد: همچنین در استان ۴۰۰ طرح صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.

,

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: در سال جاری ۱۴۰ پروانه با ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شده که زمینه اشتغال ۲۷۰۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

,

وی افزود: همچنین ۲۵۰ جواز تأسیس با ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر از دیگر ظرفیت‌های استان است.

,

نبیل گفت: ۲۴ طرح بزرگ صنعتی در استان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که ۲ هزار میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است و ۱۷ طرح نیز با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که می‌تواند برای ۳۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

,

۶۴۷ میلیون دلار صادرات کالا

, ۶۴۷ میلیون دلار صادرات کالا,

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴۸ طرح در کارگروه تسهیل ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و برای بازسازی و نوسازی هم ۸۵ میلیارد تومان به ۳۰ طرح پرداخت شد.

,

رئیس سازمان صمت بیان کرد: در تسهیلات تبصره ماده ۱۸ هم مشکلاتی داشتیم اما یک طرح با ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اجرایی شده است.

,

وی اضافه کرد: بانک‌های استان به ۵۰۰ طرح مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم پرداخت کرده‌اند.

,

نبیل از بخش معدن هم گزارش داد و گفت: در استان ۱۸۲ معدن دارای مجوز است که بیش از ۸ میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود و برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

,

وی تصریح کرد: برای ۱۱۳ محدوده معدنی گواهی کشف صادر شده که ۶۳ میلیون تن ذخیره مواد معدنی است، در بخش بازرگانی تعداد ۵۴۰ کارت بازرگانی صادر شده که ۷۱ مورد در سال قبل و ۳۰ کارت امسال صادر شده است.

,

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۴۷ میلیون دلار کالا صادر شده که امسال تاکنون ۲۰۰ میلیون دلار صادرات ثبت شده است.

,

اعمال نشدن معافیت مالیاتی برای شعاع ۱۲۰ کیلومتری

, اعمال نشدن معافیت مالیاتی برای شعاع ۱۲۰ کیلومتری,

نبیل گفت: در استان ۳۸ هزار واحد صنفی داریم که مجوز دارند و بیش از ۵ هزار بافنده فرش دستباف و ۱۸ کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز داریم که مدیریت شده فعالیت می‌کنند.

,

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: هم اکنون ۱۷ واحد صنعتی مهم با ۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده افتتاح و بهره برداری است که برای ۱۳۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

,

وی در خصوص مشکلات صنعتی هم گفت: انتقال ارز برای خرید تجهیزات و مواد اولیه، بوروکراسی اداری، اعمال نشدن معافیت مالیاتی برای شعاع ۱۲۰ کیلومتری، استقرار واحدهای صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی، از مشکلات این بخش است.

,

نبیل در پایان اضافه کرد: توسعه بر اساس ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن، شرکت‌های دانش بنیان، توسعه سرمایه گذاری، ساماندهی بازار و اصلاح نظام توزیع از سیاست‌های وزارت صمت در سال جاری است که در استان نیز این رویکرد دنبال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه