اخبار داغ

بررسی ابعاد برکناری بولتون در گفت و گوی دانا با کارشناس مسائل آمریکا؛

جابجایی مقامات ارشد کاخ سفید تاثیری در تغییر رفتار آمریکا ندارد/ فشارها علیه ایران ادامه دارد/ ترامپ به دنبال همکاری بیش تر با سازمان ملل و اتحادیه اروپا است

جابجایی مقامات ارشد کاخ سفید تاثیری در تغییر رفتار آمریکا ندارد/ فشارها علیه ایران ادامه دارد/ ترامپ به دنبال همکاری بیش تر با سازمان ملل و اتحادیه اروپا است
ثمانه اکوان به برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: کنار گذاشتن بولتون تاثیری در سیاست و رفتار آمریکا نخواهد داشت، چون اصولاً بولتون سیاست ها را تعیین نمی کرد و در حقیقت اطرافیان ترامپ در تبیین سیاست های آمریکا چندان تاثیر گذار نیستند.
[

به گزارش «ثمانه اکوان» کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به برکناری مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت؛ سیاست های آمریکا با آمدن یا رفتن یک نفر عوض نمی شود چرا، چون سیاست های کلی و تصمیمات آخر را در اصل خود ترامپ -البته فقط در دولت ترامپ- تبیین و تعیین می کند نه مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی تصریح کرد: اتفاقی که در حال حاضر افتاده است و اختلاف نظرهایی که بین بولتون و ترامپ در بسیاری از مسائل وجود داشته باعث شده تا این اختلاف نظرها در کاخ سفید منجر به بحث و جدال شدید شده و ترامپ به بولتون دستور دهد تا استفعا کند و برود.

, .,

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: رؤسای دیگر آمریکا اینگونه نبودند که بخواهند یک تنه همه تصمیمات را بگیرند اما ترامپ شخصاً اینطور است و باید تصمیم آخر را خودش بگیرد اما بولتون سعی داشت در خیلی از مسائل نظر خودش را به ترامپ تحمیل کند که ترامپ این موضوع را بر نتابیده است.

,

اکوان اذعان داشت: کنار گذاشتن بولتون تاثیری در سیاست و رفتار آمریکا نخواهد داشت، چون اصولاً بولتون سیاست ها را تعیین نمی کرد و در حقیقت اطرافیان ترامپ در تبیین سیاست های آمریکا چندان تاثیر گذار نیستند.

,

وی با بیان این که ترامپ در حوزه سیاست خارجی خیلی شخصی تصمیم می گیرد گفت: از آن جایی که ترامپ درباره مسائل سیاست خارجی کشور با کسی مشورت نمی کند و شخصا تصمیم می گیرد -مخصوصاً در گفت و گو های بین المللی- لذا با شکست مواجه می شود.

,

 جا به جایی مقامات ارشد کاخ سفید باعث تغییر رفتار آمریکا نمی شود

,  جا به جایی مقامات ارشد کاخ سفید باعث تغییر رفتار آمریکا نمی شود,

این کارشناس با تاکید بر این که عزل و نصب ها در کاخ سفید و جا بجایی مقامات ارشد آمریکایی باعث تغییر رفتار آمریکا نمی شود، گفت: مشاور امنیت ملی جدیدی که قرار است ترامپ معرفی کند، باید نزدیکی فکری با شخص ترامپ داشته باشد. اتفاقاتی که چند شب پیش رخ داده است را مشاهده کنید همزمان با این که بولتون از کاخ سفید اخراج می شود،«مایک پمپئو»وزیر امور خارجه آمریکا و «استیون منوشین» وزیر خزانه داری کاخ سفید تحریم های جدیدی را علیه ایران را اعلام می کنند.

,

اکوان در پاسخ به این سوال که "برکناری بولتون چه پالسی به ایران می فرستد؟" گفت: پیامش این است که فشارها علیه ایران ادامه دارد و سیاست های آمریکا تغییری نمی کند و این اخراج بولتون یک موضوع داخلی بوده و ربطی به مسائل ایران نداشته و این آدم عوض شده است و اگر آدم بعدی هم بیاید همین روند را در پیش خواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: شخصی که ترامپ در حال حاضر به صورت موقت جایگزین بولتون کرده است، 10 سال بعنوان دستیار بولتون فعالیت داشته و در واقع دست راست بولتون است؛ کسی که می خواهد با ترامپ کار کند باید یک سری از سیاست ها و خصوصیات رئیس جمهور را بپذیرد.

,

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این که ترامپ سازمان های بین المللی را برای حل مشکلات بین المللی قبول ندارد اذعان کرد: بر همین اساس آمریکا قراردادهای بین المللی را هم قبول نخواهد داشت، لذا کسی به عنوان مشاور امنیت ملی نخواهد آمد که به برجام برگردد و بخواهد اتفاق خاصی در رابطه با برجام رغم بزند.

,

اکوان با اشاره به اهمیت انتخابات 2020 برای ترامپ بیان داشت: ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال 2020 برگزار خواهد شد، به شخصی نیاز دارد که در حوزه سیاست خارجی یک همکاری ویژه ای با سازمان ملل و اتحادیه اروپا داشته باشد.

,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "چرا تا کنون همکاری آمریکا با سازمان ملل و اتحادیه اروپا مغفول مانده است؟" گفت: بولتون و سیاستمداران نزدیک او به همکاری با سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعتقادی نداشتند و همیشه آمریکا را در رأس می دیدند، ولی در حال حاضر ترامپ برای ایجاد کانال گفت و گو و مذکره با کشورهایی که علیه آن ها فشارهای حد اکثری اعمال کرده است مثل ایران، کره شمالی و حتی طالبان، به کمک سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیاز دارد. بر همین اساس ترامپ به دنبال کسی خواهد بود تا ارتباط خوبی با سازمان ملل و اتحادیه اروپا داشته باشد تا از این طریق دوباره فشار حداکثری را بر این کشورها به خصوص ایران افزایش دهد.

,

این کارشناس با بیان اینکه تمام رسانه های آمریکایی شکست مذاکره طالبان را شکست مفتضحانه ای برای آمریکا خوانده اند، تاکید کرد: ترامپ برای کمرنگ تر جلوه دادن شکست مذاکره طالبان به یک عکس با رئیس جمهوری ایران نیاز دارد و برای این مسئله دست به هرکاری می زند.

,

تحریم های آمریکا دیگر تاثیری چندانی در اقتصاد ایران ندارد

, تحریم های آمریکا دیگر تاثیری چندانی در اقتصاد ایران ندارد,

اکوان در پاسخ به این سوال که "چرا عده ای در کشور سعی دارند برکناری بولتون را به اسم خود بزنند؟ گفت: به خاطر این که دولت قصد دارد تا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل زمینه مذاکرات با آمریکا را بچیند همان طور که از دو هفته پیش کلید مذاکرات را زده است.

,

وی در ادامه افزود: ممکن است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیداری صورت بگیرد یا زمینه سازی برای مذاکرات صورت بگیرد؛ در حقیقت بعد از خروج یک طرفه آمریکا از برجام، مذاکره دولت با آمریکا به یک تابو تبدیل شده بود و نظرسنجی ها هم گواه این است که طیف وسیعی از مردم مخالف مذاکره هستند؛ مردم فراموش نکردند که مذاکره کردیم و به حق مان نرسیدیم و هیچ کاری هم از دست دولت و اتحادیه اروپا بر نمی آید.

,

کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: دولت نیاز دارد کاری کند تا همان سیستم قبلی خودش را دم انتخابات مجلس روی کار بیاورد، دولت معتقد است که اقتصاد ما وابسته به گفت و گو ها است و بر همین اساس برخی ها در دولت اینگونه اظهار می کنند که اگر بولتون برکنار شده است بخاطر قدرت دیپلماسی ما بوده و اگر مردم می خواهند مشکلات دیگرشان هم حل شود باید به همین دیپلماسی اعتماد کنند که این کار اشتباهی است.

,

اکوان در پایان گفت: الان ترامپ به عکس گرفتن با ما نیاز دارد، در حال حاضر تحریم ها به جایی رسیده است که دیگر بعد از این تاثیر چندانی در اقتصاد کشورمان ندارد و هر تحریمی که آمریکا علیه ایران اعمال می کند دیگر تاثیری بر ارز و دلار ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه