اخبار داغ

وزیر نیرو در شورای شهر یزد:

امور مدیریت آب و برق در آینده نزدیک به شهرداری‌ها واگذارمی‌شود

امور مدیریت آب و برق در آینده نزدیک به شهرداری‌ها واگذارمی‌شود
وزیر نیرو گفت: اگر وزات نیرو آب شرب مردم را از طریق بسته بندی های بزرگ با قیمت مناسب درب خانه ها ارائه دهد هزینه کمتری را نسبت به روش فعلی تامین آب خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، رضا اردکانیان شب گذشته در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد با وی که عصر امروز در صحن علنی شورا با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان و شهرداری برگزار شد از وجود 136 پروژه نیمه تمام در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب در استان یزد خبر داد و گفت: به طور متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در حدود 40 درصد بوده و تاکنون بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای آن ها هزینه شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این طرح ها تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح 34 پروژه آب و برق در استان اظهار داشت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد تومان فردا به بهره برداری خواهد رسید که شامل طرح های تامین آب شرب، برق رسانی و آب رسانی روستایی و احداث نیروگاه های تجدید پذیر است.

,

اردکانیان واگذاری مدیریت آب و برق  به شهرداری ها را از سیاست های کلان وزاتخانه متبوعش عنوان کرد و ابراز داشت:  با این قبیل اقدامات به دنبال افزایش تاب‌آوری و مانایی زندگی در نقاطی مانند استان یزد هستیم که توان سازگازی شدن با حوادث و اتفاقات طبیعی را بالا برده و زندگی را پایدارتر می کند.

,

وی تاکید کرد: حوزه تاثیر مدیران و مسئولان  به اثر تصمیمات در آینده وابسته است والا می توان با تصمیمات مقطعی مدت باقی مانده تا پایان مسئولیت را سپری کرد.

,

اردکانیان در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای تفویض اختیارات به مدیران استانی تحت نظر استانداران خبر داد و ابراز داشت: البته علی رغم گله گذاری هایی که مدیران استان در زمینه عدم برخورداری از اختیارات دارند به نظر می رسد برخی مدیران از این شرایط بدشان نمی آید و در برخی موارد با مدیران مسئولیت ناپذیر مواجه هستیم.

,

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش از تاسیس شرکت های غیر دولتی آب در استان ها خبر داد و گفت: در تلاشیم تا شرکت های آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه ای را با هم ادغام کرده و شرکت آب استانی تشکیل دهیم که  سهامدار اصلی این شرکت شهرداری ها خواهند بود.

,

اردکانیان با بیان این اینکه اگر مردم در تامین هزینه های شهر مشارکت نکنند زندگی در شهر برای آن ها گرانتر تمام خواهد شد ابراز داشت: اگر بخواهیم امروز هزینه ها را بردوش دولت هموار کنیم در آینده هزینه های بیشتری را خواهیم پرداخت بنابراین باید قیمت های دوکالای آب و برق  واقعی باشد تا در مصرف بهینه آن ها دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

,

وی از پیک زایی 3800مگاوات برق در ایام گرم سال خبر داد و اظهار داشت: این میزان نه از طریق تعطیلی صنایع سنگین یا خاموشی برق بلکه از زریق صرفه جویی مشترکان حاصل شده است و اگر میخواستیم این میزان انرژی را تولید کنیم باید 3میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه می کردیم.

,

وزیر نیرو با اشاره به بالابودن مصرف برق در ادارات و دستگاه های دولتی گفت: تنها 4500 مگاوات مصرف برق توسط دستگاه های سرمایشی در ادارات دولتی مصرف شده و این عدد بسیار نرخ بالایی است.

,

اردکانیان در پایان با بیان اینکه یزد از نظر فرهنگی و ظرفیت قابلیت اجرای طرح جداسازی شبکه آب شرب از آب مصرفی را داراست اظهار داشت: اگر وزات نیرو آب شرب مردم را از طریق بسته بندی های بزرگ با قیمت مناسب درب خانه ها ارائه دهد هزینه کمتری را نسبت به  روش فعلی تامین آب خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه