اخبار داغ

فرماندار قوچان:

مجوز 5 اقامتگاه بومگردی در قوچان صادر شد

مجوز 5 اقامتگاه بومگردی در قوچان صادر شد
فرماندار قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 مجوز اقامتگاه بومگردی در این شهرستان صادر که سه اقامتگاه در شرف تاسیس بوده و همچنین سه مجموعه گردشگری نیز درخواست اخذ مجوز داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، هادی رجائی نیا، فرماندار قوچان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای تاسیس پنج اقامتگاه بومگردی مجوز صادر شده که سه اقامتگاه در شرف تاسیس قرار دارد و همچنین چند سرمایه گذار برای احداث سه مجموعه گردشگری در این شهرستان درخواست صدور مجوز داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به شکل گیری صندوق های خرد روستایی برای حمایت از اشتغال در روستاها ادامه داد: در سال جاری پنج صندوق خرد روستایی راه اندازی شده و در هر صندوق 30 نفر عضو هستند و همچنین در سال گذشته 450 نفر در 15صندوق خرد روستایی سازماندهی شدند.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، بانک صنعت و معدن کشور، موسسه مالی و اعتباری ملل و خانه صنعت و معدن معین های اقتصادی قوچان تعریف شده اند و هماهنگی های لازم برای امضا تفاهم نامه و افزوده شدن دو معین اقتصادی دیگر برای توسعه اقتصادی و فرهنگی این شهرستان انجام شده است، افزود: بهره گیری از ظرفیت تمام سرمایه های موجود برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و توانمندسازی و ترویج اشتغال اجتماع محور در دستور کار مدیران شهرستان قرار گرفته و در این راستا هزار و 500 میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی میان سرمایه گذاران و ارکان توسعه اقتصادی و فرهنگی در قوچان امضا شده است.

,

رئیس شورای اداری قوچان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری جلسات ستاد تسهیل اقتصادی با هدف شناسایی، ارزیابی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و به حداقل رساندن بروکراسی اداری؛ بصورت مستمر در روزهای شنبه هر هفته در این شهرستان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: طی این مدت 14 ستاد تسهیل تشکیل و 91 مصوبه به ثبت رسیده که 53 مصوبه اجرایی و به نتیجه رسیده و 18 مصوبه نیز در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

,

رجائی نیا با اشاره به برخی رویکردهای جدید سرمایه گذاری در این شهرستان بیان داشت: باتوجه به اقلیم سرد و جغرافیای این منطقه، فرآوری گیاهان دارویی همچون سیاه دانه و باریجه، توسعه توتستان ها، توسعه باغات سنجد و ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری آن و همچنین طرح نوغان داری به همت معین های اقتصادی و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های خوبی نیز انجام شده است.

,

فرماندار قوچان با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش 50 درصدی کندوهای زنبورعسل در این شهرستان هستیم، تصریح کرد: طرح داربستی کردن باغات انگور که از آن به نام طرح فراز یاد می شود، با هدف ارتقاء کیفیت و افزایش سه برابری کمیت محصول، در 48 هکتار از باغات انگور شهرستان انجام شده که میزان برداشت انگور به هزار و 500 تن افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 میلیارد تومان تسهیلات  به روستائیان و عشایر منطقه پرداخت شده و زمینه اشتغال هزار و 242 نفر فراهم شده است، گفت: تعداد دام های سبک شهرستان قوچان طی این مدت از 450 هزار راس به 600 هزار راس افزایش یافته و هم اکنون قوچان به عنوان یکی از صادرکنندگان شاخص گوشت در منطقه محسوب می شود.

,

فرماندار قوچان در پایان یادآور شد: 200 میلیارد تومان طرح و پروژه اقتصادی به بانک صنعت و معدن ارائه شده است و بازدیدهایی نیز توسط کارشناسان این بانک انجام شده و چند طرح نیز در شرف پرداخت تسهیلات قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه