اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت استان خبرداد؛

ثبت‌نام حدود ۳هزار زائر قزوینی در سامانه سماح/ زائران اربعین ارز به همراه داشته باشند

ثبت‌نام حدود ۳هزار زائر قزوینی در سامانه سماح/ زائران اربعین ارز به همراه داشته باشند
مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با  شاخص، درباره آخرین وضعیت اربعین اظهار کرد: هزینه ثبت نام ۲۲هزار تومان است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت نام شود سه هزار تومان هم حق الزحمه دریافت می‌شود که در کل ۲۵هزار تومان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: تا کنون ۲هزار و ۹۳۸ نفر در استان برای اربعین ثبت نام کرده‌اند؛ امسال با توجه به اینکه ویزا لغو شده است نیز مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوء استفاده اتفاق نخواهد افتاد.

,

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیئات و تکایایی که می‌خواهند برای پیاده روی شرکت کنند باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.

,

امسال اعزام کاروانی نداریم

, امسال اعزام کاروانی نداریم,

این مسئول بیان کرد: فعلا برای مهلت ثبت نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت نام وجود دارد و افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.

,

یوسفی ادادمه داد: اصل بیمه نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را باید به همراه خود داشته باشند و گذرنامه باید از روز اعزام باید ۱۸۰ روز و یا ۶ماه اعتبار داشته باشد.

,

وی ابراز کرد: زائران تا یک ماه می‌توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند؛ سال گذشته ۱۸هزار و ۶۰۳نفر در قالب ۹هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین در پیاده روی اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می‌شود به ۲ونیم تا۳ برابر و حدود ۴۰ تا ۴۵هزار نفر برسد.

,

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.

,

زائران ثبت نام را برای روزهای پایانی موکول نکنند

, زائران ثبت نام را برای روزهای پایانی موکول نکنند,

این مسئول عنوان کرد: از علاقه‌مندان و زائرانی که می‌خواهند در پیاده روی اربعین شرکت کنند درخواست داریم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و از هم اکنون ثبت نام کنند چراکه ممکن است در ایامی محدودیت‌هایی ایجاد شود.

,

یوسفی تاکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و اینکه ویزا لغو شده دلیلی بر این نیست که در سامانه هم ثبت نام انجام نشود؛ زائران باید در مرز اصل بیمه نامه، گذرنامه و کارت شناسایی را حتما به همراه داشته باشند.

,

وی بیان کرد: در حج امسال از استان قزوین یک هزار و ۱۲۱ نفر زائر در قالب هشت کاروان داشتیم که یک کاروان برای بوئین زهرا، یک کاروان برای تاکستان و شش کاروان هم برای قزوین بود.

,

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون دستورالعملی درباره حج عمره صادر نشده و اگر نظام و دولت تصمیم بر اجرای حج عمره بگیرد، استان قزوین هم بر همین اساس عمل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه