اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد:

تامین حداکثری آب مورد نیاز صنایع در چارچوب ضوابط و مقدورات استان

تامین حداکثری آب مورد نیاز صنایع در چارچوب ضوابط و مقدورات استان
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد اذعان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گرفته است که در چارچوب ضوابط موجود و مقدورات استان به طور جدی تامین حداکثری آب برای صنایع صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدمهدی جوادیان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: استان یزد از نظر حجم آب تجدیدپذیر رتبه 30 را در بین 31 استان کشور دارد و همچنین از نظر کسری مخزن که هر ساله در سطح آب های زیرزمینی اتفاق می افتد نیز رتبه هفتم را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

وی اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای اخذ شده در سال 95  در بخش شرب و بهداشت 114 میلیون مترمکعب معادل 11 درصد و در بخش صنعت 49 میلیون مترمکعب معادل چهار درصد و در بخش کشاورزی نیز 11 درصد معادل 907 میلیون مترمکعب آب مصرف می شود.

,

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با بیان این که 12 درصد از ارزش افزوده استان یزد مربوط به بخش کشاورزی، 31 درصد مربوط به بخش صنعت و 57 درصد نیز مربوط به بخش خدمات است تصریح کرد:0 براساس آمارهای سال 95 میزان اشتغال استان در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب 7.8، 44 و 48 درصد اعلام شده است که نسبت به سال قبل از ان تغییراتی در آن ایجاد شده است.

,

جوادیان زاده در خصوص شدت مصرف آب در بخش های مختلف استان اظهار داشت: برای این که یک میلیارد ریال ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد شود به 34 هزار مترمکعب آب نیاز است این درحالی است که در بخش صنعت و خدمات به 253 مترمکعب آب نیاز است.

,

وی اذعان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها به گونه ای انجام گرفته است که در چارچوب ضوابط موجود و مقدورات استان به طور جدی تامین حداکثری آب برای صنایع صورت گیرد.

,

جوادیان زاده اظهارداشت: از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش آب استان، حساسیت در محل استقرار صنایع برای رعایت حریم رودخانه ها و تاسیسات آبی و حفاظت کیفی از منابع آبی است تا منابع آب محدود استان آلوده نشود و همچنین الگو.های موفق مصرف درست آب در بخش صنعت شناسایی و ترویج خواهد شد.

,

وی با بیان این که در بارگذاری و تخصیص آب انتقالی به استان محدودیت هایی وجود دارد افزود: بر اساس دستورالعمل های موجود نمی توان از آب انتقالی، آب مورد نیاز صنایع را تامین کرد و این آب باید برای شرب تخصیص یابد.

,

مدیرعامل آب منطقه ای یزد در خصوص انتقال آب از دریای عمان گفت: انتقال آب از دریای عمان توسط بخش خصوصی انجام می شود که سهم استان یزد 20 میلیون مترمکعب خواهد بود.

,

جوادیان زاده اعلام کرد: 56 درصد از کل آب تامین شده در بخش شرب وبهداشت، 2 درصد بخش خدمات، 8.7 در بخش دام و 33 درصد در بخش صنعت مصرف شده است که این امارها نشان می دهد که تمرکز استان به شدت روی پروژه های صنعتی و صنایع وابسته به کشاورزی بوده است.

,

وی ادامه داد: 672 مجوز تامین آب برای دامداری ها 82  مجوز در بخش صنعت  و در بخش خدمات نیز 112 مجوز تامین آب صادر شده است که نشان می دهد در تمامی شهرستان ها علی رغم محدودیت هایی که وجود داشته سعی کردیم درخواست هایی که برای تامین آب وجود داشته را پاسخ دهیم.

,

.انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه