اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

رفع مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی نیاز به عنایت کشور دارد

رفع مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی نیاز به عنایت کشور دارد
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی تا کنون شاهد اقدامات زیادی بوده‌ایم، گفت : رفع مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری نیاز به عنایت کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در 7 شهر خراسان‌جنوبی محلات هدف بازآفرینی شهری دیده شده اما این مناطق دارای وضعیت خوبی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ، , ، , محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در 7 شهر خراسان‌جنوبی محلات هدف بازآفرینی شهری دیده شده اما این مناطق دارای وضعیت خوبی نیست.,

وی با بیان اینکه مسائل شمال شهر بیرجند مربوط به قبل از انقلاب است، افزود: سکونت گاه‌های غیر رسمی و تمرکز جمعیت در این مناطق باعث ایجاد شرایط دو قطبی در شهر شده به همین دلیل است که شمال شهر بیرجند از بسیاری امکانات از جمله فضای رفاهی تفریحی، ورزشی، فضای سبز، مدرسه و غیره محروم است و یکی از محروم ترین نقاط استان به حساب می‌آید.

,

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی تاکنون طرح بازآفرینی شهری توفیقات خاصی نداشته و لازم است در این محلات آسیب شناسی صورت گیرد.

,

معتمدیان با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی تا کنون شاهد اقدامات زیادی بوده‌ایم، عنوان کرد: رفع مشکلات مناطق هدف بازآفرینی شهری نیاز به عنایت کشور دارد.

,

وی اظهار کرد: سال گذشته بودجه بازآفرینی شهری برای شهرستان‌های خوسف، فردوس و سرایان دیده نشد که درخواست تخصیص اعتبار سال گذشته برای این سه شهرستان و در نظر گرفتن اعتبار سال جاری در خصوص محلات هدف بازآفرینی در استان را داریم.

,

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: از اعتبار سال گذشته نیز 20 درصد برای سایر نقاط استان تخصیص پیدا کرد.

,

معتمدیان گفت: ارزش اقتصادی در محلات بافت فرسوده به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب بسیار پایین بوده و با توجه به اینکه در زمینه پیمانکار در استان ضعیف هستیم نیازاست به خراسان‌جنوبی به گونه‌ای متفاوت توجه شود.

,

وی با بیان اینکه نمی‌توان یک نسخه برای تمام کشور پیچید و شاهد پیشرفت همزمان در تمام کشور بود، تاکید کرد: طرح‌ها باید به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود و برمبنای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

,

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های کم درآمد است و مردمی که در بافت های فرسوده زندگی می‌کنند شرایط مالی خوبی ندارند لذا نیاز است در کلان کشور توجه ویژه‌ای به این مناطق شود.

,

معتمدیان خاطرنشان کرد: اگر قرار است مردم با دولت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری همکاری کنند باید دولت مشوق هایی برای مردم در نظر بگیرد.

,

وی گفت: 33 درصد جمعت شهر در بافت‌های فرسوده سکونت دارند و با توجه به اینکه در این مناطق شاهد عقب ماندگی هستیم باید توجه به این مناطق وجود داشته باشد و توسعه این محلات در دستور کار باشد.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در استان آمادگی داریم از ظرفیت‌های داخلی برای ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در محلات هدف بازآفرینی شهری اقدام کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه