اخبار داغ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور شناسایی شده است/ رفع مشکلات بافت‌های فرسوده؛ نیازمند همکاری دستگاه‌هایی اجرایی

2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور شناسایی شده است/ رفع مشکلات بافت‌های فرسوده؛ نیازمند همکاری دستگاه‌هایی اجرایی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تا کنون در کشور2700 محله هدف بازآفرینی شهری شناسایی شده که این تعداد محله در546 شهر بوده و 480 محله در اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به عدم فروش نفت و سایر مسائل شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ، سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به عدم فروش نفت و سایر مسائل شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست.,

دولت روی گنج قارون ننشسته است

, دولت روی گنج قارون ننشسته است, دولت روی گنج قارون ننشسته است,

وی افزود: اینکه در این شرایط مردم منتظر باشند که دولت برای آنها کاری انجام دهد و فکر کنند دولت پول دارد، روی گنج قارون نشسته و قرار است لوله ای وصل شود و اعتباری برسد اصلا درست نیست. باید خود مردم برای رفع مشکلات پیش قدم شده و با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنند.

,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در گذشته و قبل از فروش نفت مردم خرج دولت را می‌دادند، اظهار کرد: حال نیز باید مردم تا جایی که توان دارند با همکاری یکدیگر و نهادها برای رفع مشکلاتی که به وجود آمده اقدام کنند.

,

پژمان بیان کرد: در محلات هدف بازآفرینی شهری نارسایی‌هایی وجود دارد که باعث بروز آسیب شده و باید در راستای رفع این آسیب ها قبل از اینکه به مشکلات بزرگتری تبدیل شود اقدام شود.

,

وی عنوان کرد: بافت فرسوده در شهرها با توجه به گذر ایام و بی توجهی مردم منطقه دچار عقب افتادگی شده و حال باید برای رفع عقب افتادگی آن تلاش شود.

,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: رفع مشکلات محلات هدف باز آفرینی و بافت فرسوده نیاز به همت، اراده و عزم جدی تمام دستگاه‌های اجرایی است و رفع آسیب‌ها نیاز به عزم همگانی دارد.

,

پژمان تصریح کرد: اینکه مردم بخواهند در آفتاب بنشینند و بگویند دولت پول و پیمانکار می‌دهد و خانه‌های ما را درست می‌کند، درست نیست بلکه باید مردم برای ساخت خانه های خود اقدام کنند.

,

وی تاکید کرد: محلات هدف باز آفرینی شهری باید شناسایی و نسبت به آن مطالعات صورت گیرد و همچنین با تعریف سازوکار مناسب و هماهنگی برای رفع مشکلات آن اقدام شود.

,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: مشکلات در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بسیار بزرگ بوده و باید تمام بخش های حاکمیت برای رفع آن وارد کار شوند. شهرداری نیز باید بیش از گذشته برای همکاری با محلات هدف باز آفرینی شهری همکاری داشته باشد.

,

هیچ راهی برای پیشرفت کشور به جز همکاری مردم وجود ندارد

, هیچ راهی برای پیشرفت کشور به جز همکاری مردم وجود ندارد, هیچ راهی برای پیشرفت کشور به جز همکاری مردم وجود ندارد,

پژمان با بیان اینکه شهرها به شمال و جنوب تقسیم شده که باید اصلاح شود، افزود: باید از ظرفیت مردم و تمام افرادی که توان دارند برای رفع مشکلات استفاده کرد چراکه در غیر اینصورت هیچ راهی برای پیشرفت کشور در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح هایی که مشاوران برای محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده ارائه می‌کنند باید اقتصادی باشد.

,

وی با بیان اینکه مناطق بافت های فرسوده مناطق خوبی است و نیاز به توجه دارد، اظهار کرد: مردم توان و ظرفیت خود را جدی بگیرند ما نیز در خدمت آنها هستیم.

,

پژمان بیان کرد: شورای شهر باید بحث تخفیف برای بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را مصوب کند و مانع ساخت و ساز در این محلات نشود. هرچه تخفیف در این خصوص از طرف شهرداری در نظر گرفته شود را در حساب آنها نگه داشته و به شهرداری برمی‌گردانیم.

,

کاهش هزینه برای محلات هدف بازآفرینی شهری

, کاهش هزینه برای محلات هدف بازآفرینی شهری, کاهش هزینه برای محلات هدف بازآفرینی شهری,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: باید برای محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت فرسوده کاهش هزینه داشته باشیم.

,

شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور

, شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور, شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور,

وی با بیان اینکه تا کنون در کشور 2700 محله هدف بازآفرینی شهری شناسایی شده، افزود: این تعداد محله در 546 شهر بوده که 480 محله در اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

,

پژمان در خصوص قیر مورد نیاز به آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری بیان کرد: ابتدا قرار بود دولت 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر در نظر بگیرد اما این اعتبار تخصیص پیدا نکرد و مجلس تصویب کرد 4 میلیون تن قیر بدهد که 2 میلیون تن قیر مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و از این 2 میلیون تن 11 درصد سهم سازمان بازآفرینی شهری است. در صورت واگذاری سهمیه قیر سهم مورد نیاز استان در نظر گرفته خواهد شد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در بحث بازآفرینی شهری از ظرفیت سایر نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و آستان قدس استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه