اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام مطرح کرد:

شکایت مردم از نبود امکانات درمانی در بسطام/ وعده‌های مسئولین عملی نمی‌شود

شکایت مردم از نبود امکانات درمانی در بسطام/ وعده‌های مسئولین عملی نمی‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر بسطام گفت: این شهر تنها یک درمانگاه پیش پا افتاده دارد که فقط پزشک عمومی به طبابت می‌پردازد و امکانات درمانی دیگری ندارد که مردم از این وضعیت شاکی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر شمس رئیس شورای اسلامی شهر بسطام در گفتگو با خبرنگار مرآت، گفت: چندین سال است مردم بسطام خواستار احداث درمانگاه جدید هستند و نماینده مردم شاهرود در مجلس نیز چندین بار قول ایجاد درمانگاه را داده ولی فقط در حد حرف باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه بسطام یک درمانگاه پیش پا افتاده دارد که فقط پزشک عمومی به طبابت می پردازد و امکانات درمانی دیگری ندارد، افزود: وضعیت به گونه ای شده که مردم برای کوچکترین بیماری به بیمارستان شاهرود می روند تا جایی که مراجعه به مراکز درمانی شاهرود راحت تر است از اینکه به درمانگاه بسطام مراجعه کنند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام ادامه داد: هر چند فاصله بسطام تا شاهرود حدود 6 کیلومتر است و برای مراجعه به مراکز درمانی آنجا، مسیری نزدیک است ولی بسطام به عنوان یک بخش با جمعیت 48 هزار نفری نیاز به مرکز درمانی مجهز دارد.

,

شمس با تاکید بر اینکه مردم از این وضعیت شاکی هستند، تصریح کرد: اخیرا نیز برای حضور دندانپزشک اقداماتی شده است ولی این کارساز نیست و درمانگاه باید ارتقا پیدا کند و پزشکان متخصص حضور یابند چرا که درمانگاه فعلی اصلا در شان مردم نیست.

,

وی اظهار کرد: دو سالی می شود که پیگیر فعالیت درمانگاه هستیم ولی نتیجه نداده است البته سابقه پیگیری ایجاد درمانگاه جدید به حدود 17 سال پیش و دوره اول تشکیل شورا می رسد که البته پیگیری جدی نبود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام با اشاره به اینکه اخیرا نماینده شاهرود در مجلس برای ایجاد درمانگاه جدید بسطام، با وزارت بهداشت مکاتبه داشته است، افزود: البته از استان یک حرف می زنند و از تهران حرف دیگری زده می شود و می گویند احداث درمانگاه جدید وجود ندارد و ما را بلامعطل گذاشه اند.

,

شمس همچنین به درخواست مردم برای استقرار اداره ثبت اسناد در بسطام اشاره کرد و گفت: در این خصوص با مدیر کل استان مکاتبه داشتیم و اعلام داشتند اگر مکان و خودرویی در بسطام تامین شود اداره ثبت اسناد را در آنجا مستقر می کنیم که شهرداری این امکانات را فراهم کرد ولی اداره کل ثبت اسناد وعده شان عملی نشد و استقرار اداره را منتفی کردند.

,

وی اضافه کرد: ملکی که برای استقرار اداره خریداری شد حدود 580 میلیون تومان بود ولی اداره مستقر نشد و ملک الان به شورای حل اختلاف واگذار شد.  

,

رئیس شورای اسلامی شهر بسطام با اشاره به معضل نانوایی های بسطام در تامین نان مردم، اظهار کرد: در بسطام 9 باب نانوایی وجود دارد که هیچ نظارتی بر آن نیست و مدت هاست این نانوایی ها هر گاه که بخواهند تعطیل می کنند و یا به اندازه کافی نان پخت نمی کنند.

,

شمس با بیان اینکه مردم با مضیقه نان مواجه اند، تصریح کرد: نانوایی ها مشکل کمبود سهمیه آرد را مطرح می کنند که نان به اندازه کافی پخت نمی شود ولی از دیدگاه ما سهمیه آرد نانوایی ها کم نیست و روزانه 6 کیسه آرد سهمیه دارند.

,

وی ادامه داد: اگر تمام این 6 کیسه  آرد را هر روز پخت کنند، نان مورد نیاز مردم تامین می شود ولی آنچه که مشاهده می کنیم و آنچه که مردم اذعان می کنند همیشه مردم در مضیغه و کمبود نان مواجه اند.

,

رئیس شورای اسلامی بسطام ابراز داشت: طبق گفته های مردمی نانوایی ها آرد سهمیه ای را به صورت آزاد می فروشند و برای همین هم نان کم پخت می کنند حتی شنیده شده کارخانه آرد حواله سهمیه نانوایی ها را خریداری می کند.

,

شمس به مصوبه اخیر دولت برای احداث مجتمع فرهنگی بسطام با اعتبار 40 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: زمانی که هیئت دولت روحانی در پاییز سال 97 به استان سمنان سفر کرده بودند این پروژه را برای ما مصوب کرده بودند که هنوز خبری از اجرای این مصوبه نیست.

,

وی همچنین بیان کرد: نه سال پیش، زمینی حدود 4 هزار مترمربع از طرف شهرداری بسطام به ورزش و جوانان استان واگذار شد که استخر احداث کنند و بنا بود به جای آن زمین دیگری را معوضه بدهند که هنوز هم زمینی داده نشده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه