اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اعلام کرد؛

کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در سه‌ماهه نخست امسال/ طرح "تقسیم کار ملی" همه نهادها را پای کار آورده است

کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در سه‌ماهه نخست امسال/ طرح "تقسیم کار ملی" همه نهادها را پای کار آورده است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: آمار طلاق در شهر قزوین در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳.۸ درصد و در شهرستان آبیک ۲۸ درصد کاهش داشته، اما در شهرستان البرز که فاقد سامانه تصمیم است، آمارها افزایش طلاق را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم بیدخام در گفت‌وگو با صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای کاهش آسیب‌ها اظهار کرد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی انجام شده و با شفاف‌سازی و رسانه‌ای کردن آن، اطلاعات با آمار و ارقام ارائه می‌شود که این امر به بهبود اوضاع و کاهش و جلوگیری از رشد آسیب‌ها کمک به سزایی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع جلسات متعددی از سوی سازمان امور اجتماعی کشور با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد؛ چراکه پیگیری جدی آسیب‌ها مورد تاکید رهبری است‌.

,

 قزوین در آسیب‌های اجتماعی در میانگین کشوری قرار دارد

,  قزوین در آسیب‌های اجتماعی در میانگین کشوری قرار دارد,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: با انجام کار کارشناسی در این حوزه، مجموعأ پنج آسیب دارای اولویت در سطح کشور مطرح شد که خوشبختانه استان قزوین با داشتن سابقه تاریخی و فرهنگی و مردمی متدین و دین‌مدار در زمینه آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌ها در میانگین کشوری قرار دارد.

,

وی ادامه داد: پنج آسیب احصاء شده در کشور خوشبختانه در استان قزوین دارای آمار بالایی در قیاس با رنج میانگین کشوری نیست؛ اما به منظور کنترل آسیب‌ها و جلوگیری از بحرانی شدن شرایط تلاش کردیم تا با استفاده از امکانات موجود، بهره گرفتن از ظرفیت سمن‌ها و دستگاه‌های دولتی و اعتبارات مرتبط با موضوع، مطابق برنامه ششم توسعه آسیب‌ها را کاهش دهیم.

,

پیشگیری از آسیب‌ها به صورت خواسته ملی درآمده

, پیشگیری از آسیب‌ها به صورت خواسته ملی درآمده,

بیدخام تصریح کرد: ماده 80 برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که طبق قوانین و مصوبات شورای اجتماعی کشور، طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی به گونه‌ای مدیریت کند که آسیب‌ها حداقل تا ۲۵درصد کاهش پیدا کند.

,

وی بیان کرد: خوشبختانه عزم جدی‌ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در تمامی ارکان حاکمیت، دولت، قوای سه‌گانه، سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب‌ها وجود دارد و به صورت خواسته ملی و عزم همگانی درآمده است.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: طرح "تقسیم کار ملی" پس از برگزاری جلسات با مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت که در جای خود طرح بی‌نظیری است، زیرا پیش از آن هر دستگاه متولی یک آسیب و فقط همان دستگاه پاسخگو بود اما طرح تقسیم کار ملی همه را پای کار آورده است.

,

ارسال تجهیزات ورزشی به 96مدرسه محروم استان

, ارسال تجهیزات ورزشی به 96مدرسه محروم استان,

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر اعتبارات خوبی در این حوزه در استان قزوین شکل گرفته و اعتبارات قابل توجهی به دستگاه‌ها اختصاص یافته است.

,

بیدخام توضیح داد: امسال نیز توانستیم اعتبارات خوبی از این محل برای استان جذب کنیم به طور مثال بسیاری از مدارس استان در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم مجهز به وسایل آموزشی مورد نیاز همچون میز و نیمکت، پرینتر و کامپیوتر نبودند که توانستیم از همان ردیف حدود 2میلیارد و 200میلیون تومان برای تجهیز 96 مدرسه جذب کنیم.

,

وی بیان کرد: اعتبارات جذب شده مستقیم به حساب دستگاه‌ها واریز می‌شود به عبارتی امور اجتماعی استانداری فقط پیگیری‌های لازم را انجام و مسائل و آسیب‌ها را انعکاس می‌دهد و در ادامه درخواست اعتبار برای طرح مشخص کرده و مراجع ذی‌ربط به صورت مستقیم اعتبارات تخصیص یافته را به حساب دستگاه واریز می‌کنند و ما فقط بحث نظارت رابر عهده داریم.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: علوم پزشکی نیز بحث آموزش حین ازدواج برای زوجین در شرف ازدواج را با تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی برعهده دارد؛ همچنین برنامه‌های پیشگیرانه نظیر افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها نسبت به سوء مصرف الکل، مفاسد اخلاقی و ایدز توسط علوم پزشکی اطلاع رسانی و برنامه‌هایی در این راستا اجرا می‌شود.

,

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: همیشه اینگونه بود که دانشجویان فقط تحصیل می‌کردند و ممکن بود پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی توانمندی خاصی نداشته باشند، لذا در این طرح حمایت از تولیدات دانشجویی با تاکید بر مشاغل کوچک مدنظر قرار گرفت تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت خود در کنار تحصیل استفاده کنند.

,

وقوع بیشترین طلاق‌ها در 5 سال‌ اول زندگی مشترک

, وقوع بیشترین طلاق‌ها در 5 سال‌ اول زندگی مشترک,

بیدخام تصریح کرد: نمایشگاهی از توانمندی دانشجویان در دانشگاه امام قزوین برگزار شد و ما قول حمایت دادیم که این امر در داخل و بیرون از دانشگاه استمرار داشته باشد.

,

وی بیان کرد: همچنین اعتبار خوبی به ورزش و جوانان استان برای خرید تجهیزات ورزشی تخصیص یافت و اقدامات مناسبی از جمله راه‌اندازی زمین چمن در روستاهایی همچون دیال آباد و خرید تجهیزات ورزشی برای مناطق محروم انجام شد.

,

این مسئول تصریح کرد: اگر بتوانیم اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به شکل مناسبی با ورزش پر کرده و آنها استعدادیابی شوند، به طور قطع نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

,

وی عنوان کرد: بهزیستی سهم موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و با وجود اینکه آمار طلاق در استان به شکل بحرانی نبود، اما سامانه تصمیم در کل استان راه‌اندازی شد و فقط شهرستان‌های البرز و آوج فاقد این سامانه هستند که امیدواریم امسال در این شهرستان‌ها هم افتتاح شود.

,

فرهنگ گفتگو در برخی خانواده‌ها نهادینه نشده

, فرهنگ گفتگو در برخی خانواده‌ها نهادینه نشده,

بیدخام تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند شهرهایی که دارای سامانه تصمیم هستند آمار طلاق کاهش قابل توجهی داشته است.

,

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمارها وضعیت طلاق در شهر قزوین در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 13.8درصد و در شهرستان آبیک 28درصد کاهش داشته، اما در شهرستان البرز آمارها افزایش طلاق را نشان می‌دهد.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: این آمارها نشان‌دهنده تاثیرگذاری سامانه "تصمیم" در کاهش آمار طلاق است، زیرا بیشترین طلاق‌ها در سال‌های بین یک تا پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد که زوجین به دلیل عدم آشنایی نسبت به روحیات و خلق و خوی یکدیگر و نداشتن مهارت‌های زندگی ممکن است، با بروز مشکل به صورت هیجانی تصمیم به جدایی بگیرند.

,

بسیج نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌ها دارد

, بسیج نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌ها دارد,

وی تصریح کرد: توسعه مراکز مشاوره به ویژه در مناطق محروم نظیر آوج از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط بهزیستی است که می‌تواند کمک کننده باشد؛ زیرا بسیاری از آسیب‌ها ناشی از عدم آگاهی و تعامل و نداشتن مهارت‌های زندگی است ضمن اینکه فرهنگ گفتگو در برخی خانواده‌ها نهادینه نشده است.

,

بیدخام بیان کرد: طرح مشترکی با بسیج با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محلات حاشیه نشین انجام شد، چراکه بسیج برآمده از بطن مردم بوده و می‌تواند در محلات تاثیرگذار باشند.

,

وی عنوان کرد: خانواده کسانی که به هر دلیلی به زندان می‌افتند؛ ممکن است در معرض خطر جدی باشند که در راستای کنترل و کاهش آسیب‌ها، آموزش فرزندان و همسران زندانیان با برگزاری دوره‌های حضوری و غیرحضوری در دستور کار اداره امور زندان‌ها قرار گرفته است.

,

بیدخام در پایان گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم دیمج و بلاغی و الوند مراکزی که از قبل مشخص شده بود را تجهیز کردند تا خانم‌های سرپرست خانوار و افشار آسیب پذیر با گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، توانمند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه