اخبار داغ

وزیر نیرو در یزد:

نرخ بیکاری یزد تک‌رقمی نشود در ایفای مسئولیت موفق نبوده‌ام

نرخ بیکاری یزد تک‌رقمی نشود در ایفای مسئولیت موفق نبوده‌ام
وزیر نیرو گفت: اگر نرخ بیکاری استان یزد در پایان دو سال باقی مانده دولت تک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده موفق و کامیاب نبوده‌ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدسا، رضا اردکانیان ظهر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: باتوجه به محدودیت منابع و تنوعی که در برنامه‌ها وجود دارد باید دید چگونه وقت صرف شود که بتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم، طرح‌ها و پروژه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت و کار هماهنگ دستگاه‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدسا,

وی ادامه داد: اصل موضوع ما در بحث اقتصاد مقاومتی تعریف تابع هدفی است که به خاطر آن دور هم جمع می‌شویم، باید در هر استانی اهداف مشترک و منابع محدود را شناسایی کرد و بدانیم چگونه از این منابع محدود برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم.

,

وزیر نیرو با بیان اینکه برای هر یک از چنین جلساتی بیش از 400 نفر ساعت وقت مدیران صرف می‌شود، عنوان کرد: ما در این جلسات از از این میزان زمان به عنوان اصلی‌ترین منبعی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم و از این جهت لازم است نسبت به استفاده درست از این منابع تمام تلاش خود را به کار گیریم.

,

اردکانیان افزود: امسال 8 یا 9 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده که به معادل نزدیک به 4 هزار نفر ساعت وقتی است که مدیران در این جلسات صرف کرده‌اند و این سرمایه بسیار گسترده‌ای است بنابراین باید خروجی جلسات و این اجتماعات را با شاخص‌ها اندازه گیری کنیم و ببینیم نسبت به هدف تعریف شده چه وضعیتی داریم.

,

وی با بیان اینکه باید شاخصی تعریف کنیم که تا دو سال آینده به چه هدفی قرار است برسیم، افزود: باید برای دوسال باقی مانده از دولت برنامه داشته باشیم و واقع گرایانه به این بپردازیم که دستاوردهایمان باید چه باشد و برای رسیدن به آنها در آن مسیر حرکت کنیم.

,

وزیر نیرو تصریح کرد: اکنون که در استان یزد با ظرفیت‌های موجود، نرخ بیکاری 12.8 درصد است باید در فرصت باقی مانده این هدفگذاری را داشته باشیم که این نرخ را یک رقمی کنیم و اگر این نرخ بیکاری در پایان دو سال تک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده موفق و کامیاب نبوده‌ام.

,

اردکانیان ادامه داد: از 34 پروژه اقتصاد مقاومتی استان تقریبا دوهزار میلیارد تومان هزینه شده و چهار هزار و 500 میلیون تومان هنوز اعتبار نیاز دارد که 10 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند، ما باید روی اشتغال و کاهش درصد بیکاری متمرکز شویم و منابع و مصارف را در این زمینه همسو کنیم.

,

وی با بیان اینکه به عنوان وزیر نیرو قطعا مسائل مربوط به آب در حوزه‌های مختلف را برطرف می‌کنم، گفت: با توجه به هزینه‌هایی که ایجاد اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات دارد صرف تمرکز روی پروژه‌ها مشکل نرخ بیکاری را حل نمی‌کند به ویژه اینکه وضعیت منابع مالی کشور هم خوب نیست و متوسط پیشرفت این پروژه‌ها نیز 40 درصد است و به لحاظ زمانی هم برخی از آنها به بیش از دوسال نیاز دارند.

,

اردکانیان با بیان اینکه باید به سایر عرصه‌ها هم توجه داشته باشیم، افزود قطعا در استان یزد فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری وجود دارد و اکنون به گروهی از مدیران دولتی نیاز داریم که در استان یزد 45 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در استان را بلد باشند وارد کار کنند و از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

,

وی تصریح کرد: استان یزدی که از بی‌آبی و کم‌آبی له له می زند و برای یک متر مکعب آب سال‌ها چانه زنی انجام می‌شود، 400 هزار کولر آبی دارد که 250 هزار آن در مرکز استان قرار گرفته و میزان مصرف این کولرها 18 درصد مصرف آب شرب و بهداشت استان است و وظیفه ماست که انرژی لازم را تامین و سرمایه مورد نیاز را ایجاد کنیم که کولرهای آبی را به کولر گازی تبدیل کنیم و بخشی از این آب صرفه جویی شده را می‌توان به همان سرمایه‌گذار تخصیص داد که در مسیری به کار بگیرند که ما را در کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

,

وزیر نیرو با بیان اینکه در مسکو بیان شده که روزانه 150 کانتینر خیار سبز گلخانه‌ای یزد به آنجا  صادر می‌شود گفت: این‌ها خوب است اما باید سمت و سوی ما افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه