اخبار داغ

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود

اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی که فعالیت دارد چه مسئولین باشند و چه رسانه‌ها اگر با انتشار اخبار دور از واقعیت در جامعه ناامنی ایجاد کنند، باید مطابق با قوانین و مقررات و توسط دستگاه قضا و متناسب با جرم با آن‌ها برخورد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ درباره ماجرای دختر آبی و انتشار دروغ‌هایی در فضای مجازی اظهار کرد: در بسیاری از جریانات اجتماعی و سیاسی متاسفانه در گذشته اتفاقات و خودسری‌هایی رخ داده و دستگاه‌های قضایی، اجرایی و مقننه بخوبی وظیفه خود را انجام نداده‌اند و در نتیجه موجبات بی اعتمادی در مردم ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: باتوجه به یک سلسله عوامل این تصویر ناخوشایند در افراد ایجاد شده که هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به مباحث حاکمیتی متصل می‌کنیم، درصورتی که برخی موضوعات به این مسائل بی ارتباط است و درواقع نمی‌توان به تعداد افراد یک کشور که نظرهای غیرکارشناسی نیز در آن‌ها دیده می‌شود، موقعیت عملی ایجاد کنیم.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: در ماجرای دختر آبی باتوجه به بی اعتمادی‌هایی که از پیش بوجود آمده نسبت به مسئولین امر بدبینی ایجاد شده و از طرفی افرادی که درباره آن اظهارنظر داشته‌اند، عجله کرده‌اند.

,

وی افزود: لازم است درباره پرونده دختر آبی تمام اسناد و مدارک به دست بیاید تا اگر قصوری هم از طرف هر دستگاهی وجود داشته درنظر گرفته شود.

,

درصورت اثبات سوءنیت نماینده با آن‌ها برخورد می‌شود

, درصورت اثبات سوءنیت نماینده با آن‌ها برخورد می‌شود,

این مسئول عنوان کرد: اصل موضوع ورود بانوان به استادیوم جای بحث دارد و باید بصورت کارشناسی بررسی شده و مقررات و ضوابطی برای آن ایجاد شود.

,

وی تاکید کرد: تعجیل در قضاوت اقدام خوبی نیست و جو بی اعتمادی و تشنج را در جامعه افزایش می‌دهد و نباید چنین فرصت‌هایی را بخصوص برای افرادی که مخالف نظام هستند، فراهم کنیم چراکه آنان از این امور به‌عنوان دستاویزی برای اهداف خود بهره می‌برند.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: پرونده دختر آبی باید بررسی شود و مشخص شود که اقدام به خودسوزی انگیزه شخصی بوده یا عوامل دیگری در ایجاد اضطراب در این خانم دخیل بوده است و این بررسی به عهده دستگاه قضاست و باید در این زمینه برای مردم روشنگری کند و درصورت قصور افراد و دستگاه‌ها در بروز این حادثه با آن‌ها برخورد قانونی داشته باشد.

,

وی درباره اظهارنظر نمایندگان مجلس درباره پرونده دختر آبی اذعان کرد: به‌موجب قانون اساسی نمایندگان حق اظهارنظر در تمامی امور را دارند و در چارچوب وظیفه‌ای ایرادی بر آنان وارد نیست، اما اگر عجولانه و یا با کمبود اطلاعات مطلبی را بیان کنند باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

,

نمایندگان حافظ امنیت ملی هستند مراقب اظهارنظر خود باشند

, نمایندگان حافظ امنیت ملی هستند مراقب اظهارنظر خود باشند,

طاهرخانی ادامه داد: البته باوجود اصلاح نظر صدمه بر جامعه وارد شده و جو بی اعتمادی ایجاد می‌شود، با این حال در هر صورت لازم است اگر در اظهارنظر نمایندگان سوءنیتی وجود نداشته آنها باید مطلب بیان شده را با مصاحبه و انتشار سخنان اصلاح کنند و به طور قطع هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی می‌کند.

,

وی عنوان کرد: نمایندگان حافظ امنیت ملی و این سرزمین هستند و نمی‌توانند خلاف قسمی که خورده‌اند عمل کنند، گاهی اظهارنظرهایی است که ناشی از استنباط و بدون سوءنیت است اما بیان آن‌ها به نفع منافع ملی نیست، در این موارد کمیته و هیئت نظارت بر اعمال و رفتار نمایندگان ورود پیدا می‌کند و درصورت اثبات سوءنیت به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌شوند.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پایان گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی که فعالیت دارد چه مسئولین باشند و چه رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران اگر با انتشار اخبار دور از واقعیت در جامعه ناامنی ایجاد کنند و بی اعتمادی را در جامعه القا کنند، باید مطابق با قوانین و مقررات و توسط دستگاه قضا و متناسب با جرم با آن‌ها برخورد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه