اخبار داغ

واکنش کارگردان تئاتر مازندران به ماجرای دختر آبی:

برخی هنرمندان در ماجرای دخترآبی فضا را برای بهره‌برداران سیاسی فراهم کردند

برخی هنرمندان در ماجرای دخترآبی فضا را برای بهره‌برداران سیاسی فراهم کردند
کارگردان تئاتر مازندران گفت: در ماجرای دختر آبی برخی از هنرمندان جوسازی کردند و عده‌ای نیز از این فضا در حال بهره‌برداری سیاسی هستند در حالی که واکنش بازیگران به این دست حوادث هیچ تأثیری ندارد و بیشتر باعث متشنج‌تر شدن فضا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حاشیه این روزها، فوت دختری به نام سحر خدایاری است که گفته می‌شود از هواداران تیم استقلال بوده و در جریان قانون منع ورود بانوان به ورزشگاه آزادی، اقدام به خودسوزی کرده است.

بازتاب این خبر در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی به حدی بوده که از ورزشکاران و سلبریتی‌ها تا سیاستمداران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان دادند و هر کسی از زاویه دید خود به این ماجرا پرداخته و ابراز تأسف کرده‌ است.

عده‌ای نیز بیش از حد دچار جو رسانه‌ای این ماجرا شده‌اند که به تمام نهادهای قضایی و امنیتی حمله کرده‌ و حتی به امام حسین(ع) نیز هتک حرمت کرده‌اند.
 
امین باقری دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران و یکی از کارگردانان تئاتر مازندران است که طی گفت‌وگویی با خبرنگار بلاغ نسبت به جوزدگی برخی از بازیگران به موضوع دخترآبی واکنش نشان داد و گفت: اعتقاد من این است که هرکسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و متأسفانه در سال‌های اخیر پس از هر حادثه‌ای هنرمندان کشورمان به آن ورود و اظهار نظر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه واکنش بازیگران به این دست حوادث هیچ تأثیری ندارد و بیشتر باعث متشنج‌تر شدن فضا می‌شود اظهار کرد: این روزها در ماجرای دختر آبی متأسفانه برخی از هنرمندان جوسازی کردند و عده‌ای نیز از این فضا در حال بهره‌برداری سیاسی هستند و قاطعانه این را می‌گویم که تاکنون دخالت‌های بزرگان عرصه هنر و سینما هیچ تأثیری بر اوضاع و احوال مملکت نداشت.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: سؤال من از این هنرمندان این است که در طول این سال‌ها در تمام مسائل ورود پیدا کردند به چه نتیجه‌ای رسیدند؟ و چه مشکلی را حل کردند؟
 
باقری تصریح کرد: این جمله را از اعماق وجودم می‌گویم که این‌ها بازیگر و هنرمند نیستند زیرا اگر واقعاً هنرمند بودند به دنبال رفع نقایص بازیگری و هنری خود بودند نه اینکه خود را مشغول و درگیر هر حاشیه‌ای کنند.
 
وی عنوان کرد: هنرمند باید در هنر خود در نمایش‌نامه یا تئاترها مسائل اجتماعی و مشکلات مردم را بازگو کنند نه اینکه در فضای مجازی بدون تحقیق و عِلم به درستی یا صحت یک موضوع عجولانه و ناآکاهانه نظرسازی کند، که آثار منفی در پی داشته باشد.
 
این هنرمند مازندرانی با اشاره به اینکه برخی از این هنرمندان فقط ژست مردمی می‌گیرند و از حال من مردم بی‌خبرند اظهار کرد: هنرمندی که دربالای شهر در خانه 400متری زندگی می‌کند از مشکلات و درد مردم پایین شهر چه خبر دارد؟! و اظهار نظر در فضای مجازی، آن هم در خانه مجلل چه دردی از مشکل مردم حل خواهد کرد.
 
باقری افزود: این افراد هنرمندنماهایی هستند که متأسفانه بر بال سینما سوار شدند و در حال سؤاستفاده ازاین موقعیت هستند در حالی که هنرمند نه در پشت گوشی‌های خود بلکه باید در واقعیت زندگی مردم حضور پیدا کند.
 
وی در پایان بااشاره به اینکه کشورهای مثل آمریکا و دولت‌های اروپایی فعالیت افراد معروف را رصد و بررسی می‌کنند گفت: این افراد باید تا پنج سال فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی داشته باشند که اگر خواستند یک روز اقامت بگیرند با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه