اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان فریدونکنار عنوان کرد

کشف بیش از ۵ هزار رشته دام ماهی در بابلسر و فریدونکنار

کشف بیش از ۵ هزار رشته دام ماهی در بابلسر و فریدونکنار
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان پایگاه بابلسر و فریدونکنار از کشف و ضبط بیش از ۵ هزار رشته دام ماهیان استخوانی و غضروفی در این دو شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عرب‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: صید غیرمجاز متاسفانه در تمام طول سال انجام می‌گیرد و در مقاطع مختلف نوع این فعالیت‌ها متفاوت است.
 
وی خاطرنشان کرد:  هم‌اکنون روش صید غیرمجاز محاصره‌ای از سوی برخی صیادان انجام می‌شود که افرادی را در مدخل رودخانه‌ها برای نگهبانی مامور می‌کنند تا به محض مشاهده پرسنل حفاظت دریایی صیادان غیرمجاز را باخبر می‌کنند و آنها وسایل خود را جمع‌آوری و فرار می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: باتوجه به اینکه ارزش ریالی دام‌ها بالارفته، صیادان غیرمجاز برای اینکه مالباخته و متضرر نشوند از روش‌های صید محاصره‌ای و پره استفاده می‌کنند.

عرب‌تبار یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۳۳۵ ساعت گشت دریایی و ۴۴۱ ساعت گشت ساحلی از سوی ماموران یگان حفاظت منابع آبزیان در ۵۳ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان های بابلسر و فریدونکنار انجام گرفته است.

وی با اشاره به کشفیات انجام گرفته بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون سه فروند قایق موتوری، ۱۱ فروند قایق پارویی توقیف و چهار هزار و ۴۸۰ رشته دام ماهیان استخوانی، ۵۷۵ دام غضروفی، ۲۸ شاخه لنگر، هفت دستگاه لاکش(پره) و چهار حلقه تیوب کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان بابلسر و فریدونکنار افزود: رهاسازی ۱۱۷ قطعه ماهی خاویاری نارس، دو دستگاه ماشک و دو مرتبه تخریب کومه های صیادی از اقدامات دیگر این یگان بوده است.

عرب‌تبار با بیان اینکه در این فصل صیادی ممنوع است گفت: صید ماهیان در طول سال برای عموم ممنوع است و فقط شرکت‌های تعاونی پره و ماهیان خاویاری از ۲۰ مهرماه تا ۲۰ فروردین ماه می‌توانند به فعالیت صیادی بپردازند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه