اخبار داغ

یک مبلغ بین المللی در جمع بانوان زینبی:

لقمه حرام، مانع شنیدن حرف حق می شود/بانوان با انتقال پیام عاشورا، فرزندان خود را حسینی تربیت کنند

لقمه حرام، مانع شنیدن حرف حق می شود/بانوان با انتقال پیام عاشورا، فرزندان خود را حسینی تربیت کنند
مبلغ بین المللی با تأکید بر اینکه لقمه حرام، مانع شنیدن حرف حق می شود، گفت: بانوان با تأسی از حضرت زینب(س) با انتقال پیام عاشورا و زمینه سازی برای لقمه حلال دادن به فرزندان خود، آنان را حسینی تربیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت الاسلام ناصر حسنی عصر امروز در همایش بانوان زینبی تویسرکانی گفت: روز واقعه، یعنی روز عاشور در کربلا هرچه سیدالشهداء(ع) تلاش می کردند تا صدایشان به سپاه دشمن برسد، آنان هله هله کنان و با سر و صدا اجازه نمی دادند پیام اباعبدالله(ع) به لشکریان برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار کرد: در آن زمان بود که امام حسین(ع) رو به دشمن کرد و با این مضمون فرمودند که اگر صدای حق و حقانیت امروز دل های شما را زنده نمی کند به دلیل آن است که پول های کثیف در زندگی های شما رخنه کرده و شکم هایتان از لقمه حرام پر شده است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: زنان در تمام طول تاریخ نقش مؤثری در همراهی همسران، فرزندان و برادران خود در حمایت از دین مبین اسلام داشته اند و نمی توان از نقش آنان در هر نهضتی غافل ماند، همچنان که حضرت زینب(س) در همه حال پیرو ولی زمان خود بود و در انتقال پیام عاشورا به جهانیان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

,

حجت الاسلام حسنی به نقش بانوی بزرگوار اسلام در دشت کربلا به عنوان حامی امام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: باید از مصائبی که بر اهل حرم در آن روز تلخ گذشت بارها و بارها بگوییم تا قساوت و جنایت سپاهیان حرام خوار شمر و عبیدالله بر همه آشکار شود.

,

وی تصریح کرد: آنان به طفل ۶ ماهه هم رحم نکردند و صورت حضرت رقیه(س) را با سیلی همچون جد بزرگورشان کبود کردند و پهلوی آن کودک خردسال را هم شکستند.

,

این مبلغ بین المللی عنوان کرد: آن زمان که حرامیان سپاه شمر بر خیمه ها و پیکرهای مطهر شهدای کربلا تاختند و حضرت زینب(س) به توصیه ولی زمان خود امام سجاد(ع) به کودکان گفتند از خیمه ها بیرون بیایید و به دشت فرار کنید، تا زیر لعل های تازه تعویض شده نروند، لشکر کفر به دنبال کودکان رفتند و آنان را هم به شهادت رساندند و یا آن که کودکان بی پناه در دشت گم شدند و از گرسنگی و تشنگی به شهادت رسیدند.

,

حجت الاسلام حسنی تأکید کرد: امروز بانوان ما باید همچون زینب(س) در انتقال پیام عاشورا به فرزندان خود تلاش مضاعفی داشته باشند و آن سنگ دلی و خباثت لشکریان ۳۰ هزار نفری کوفه را به همگان یادآوری کنند.

,

وی افزود: آنچه که سبب آن همه خباثت و جنایت در عاشورای ۶۱ از سوی لشکر کفر شد همه و همه به دلیل آن بود که شکم های شمریان از مال حرام پر شده بود.

,

این استاده حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز نقش زنان در تربیت فرزندان بسیار مؤثر است، خطاب به بانوان گفت: در تربیت فرزندان و دادن لقمه حلال به آنان کوشا باشید تا حتی جزء سیاهی لشکر دشمن نشوند، سیاهی لشکر دشمن در عاشورا همان کسانی بودند که با حضورشان ترس و دلهره بر تن کودکان و زنان اهل حرم انداختند.

,

به گزارش عصر همدان، آنچه که به این مراسم معنویت خاصی بخشید وجود بیرق حرم عمه سادات حضرت زینب کبری(س) بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه