اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد؛

تضعیف ایران و جبهه مقاومت از اهداف حملات اخیر به «حشد الشعبی» است

تضعیف ایران و جبهه مقاومت از اهداف حملات اخیر به «حشد الشعبی» است
کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از اهداف حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع حشد الشعبی عراق، تضعیف جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اخباری کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اهداف حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای حشد شعبی عراق در راستای تضعیف ایران و جبهه مقاومت، اظهار داشت: این حملات نشان دهنده ترس و هراس برخی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای از نفوذ، قدرت و اعتبار نیروهای مردمی عراق است و به همین دلیل تلاش می‌کنند که حشد شعبی در عراق تزلزل پیدا کرده و جایگاه و توانمندی خود را از دست بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مهر,

وی گفت: نیروهای مردمی عراق در میان مردم آن کشور به دلیل تاثیر بسزایی که در بیرون راندن نیروهای تروریستی به خصوص داعش از خاک عراق داشتند از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار هستند که البته بخشی از این جایگاه و اعتبار کنونی حشد شعبی، ناشی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از آنها است. این موضوع موجبات نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه از جمله امارات و عربستان را فراهم آورده و بر این اساس، اقدامات مختلفی را در راستای تضعیف نفوذ و توان حشد شعبی به کار بسته اند.

,

اخباری تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که می توان از حملات اخیر به مواضع حشد شعبی عراق متصور بود، تضعیف جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه است. عراق و به خصوص نیروهای مقاومت آن کشور به عنوان یکی از اعضای موثر جبهه مقاومت در منطقه به حساب می آیند و تضعیف هر یک از اعضای این جبهه، در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی قابل تفسیر است.

,

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به هدف تعیین شده در دست یابی به حجم تجارت ۲۰میلیارد دلاری ایران و عراق، افزود: دشمنان و بدخواهان تهران و بغداد که از عمق روابط راهبردی میان این دو کشور ناراضی هستند و آن را در تضاد منافع و امنیت خود تلقی می‌کنند، تمام توانشان را به کار بستند تا بازوهای توانمند ایران در عراق را با توطئه، تهاجم نظامی، تحریم اقتصادی و همچنین تبلیغات منفی روانی تضعیف کنند، این عامل می تواند به عنوان یکی از موانع تحقق افزایش روابط تجاری میان ایران و عراق به حساب آید. 

,

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون، حمایت های لازم خود را از نیروهای مقاومت عراق در قالب تلاش های دیپلماتیک، موضع گیری ها و رایزنی ها با طرف های عراقی و دیگر طرف های منطقه ای انجام داده است.

,

اخباری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین در قدرت نمایی جبهه مقاومت و توان عراق در تامین امنیت آن مراسم، اظهار داشت: بر پایی هرچه باشکوه تر مراسم اربعین در سال جاری هم نقش و اهمیت نیروهای حشدالشعبی در تامین امنیت مراسم مزبور را با وجود تهدیدات امنیتی موجود در آن کشور، بار دیگر به رخ بکشاند.

,

به گزارش مهر، کارشناس مسائل منطقه گفت: به اعتقاد من در برهه فعلی، ایران نباید چندان به‌طور مشخص در حمایت از نیروهای مقاومت مردمی عراق اقدامی انجام دهد. باید این نکته را توجه بیشتر داشته باشیم که حشد شعبی به این حد از بلوغ و خودکفایی رسیده که بتواند در برابر تهدیدات و توطئه ها از خود مراقبت کند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط مرجعیت شیعیان عراق با نیروهای مقاومت مردمی در آن کشور، تخریب ها و توطئه‌های دشمنان خارجی علیه حشد شعبی، نه تنها به نتیجه نخواهد رسید، بلکه جواب عکس خواهد داد. فشارهای آمریکا و متحدان منطقه ای آن، باعث ترقی و نزدیکی بیشتر آنها به جمهوری اسلامی ایران می شود که قطعا موجبات نگرانی بیشتر دشمنان و بدخواهان را فراهم می آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه