اخبار داغ

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

نقشه‌های نتانیاهو تنها تنش در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

نقشه‌های نتانیاهو تنها تنش در خاورمیانه را افزایش می‌دهد
وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که سخنان نتانیاهو درباره قصد وی برای گسترش حاکمیت اسرائیل بر دره اردن (اشغال آن)، می‌تواند اوضاع در منطقه را وخیم‌تر کرده و امید به حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل را از بین ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقق برنامه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل که قصد دارد حاکمیت غیرمشروع اسرائیل بر دره اردن (در کرانه باختری) را گسترش دهد، می‌تواند باعث وخامت بیشتر اوضاع در منطقه شده و امید به حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل را از بین ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نتانیاهو روز سه شنبه اعلام کرد که اسرائیل حاکمیت خود بر دره اردن را گسترش خواهد داد. به گفته وی، در این جهت گیری بلافاصله پس از شکل‌گیری کابینه جدید وزراء پس از انتخابات پارلمانی (کنست) که در تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریورماه) برگزار می‌شود، نخستین اقدامات در این رابطه انجام خواهد شد.

,

به گزارش تسنیم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در مسکو واکنش منفی جهان عرب نسبت به اظهارات نتانیاهو درباره قصد گسترش حاکمیت اسرائیل بر دره اردن را مورد توجه قرار گرفته است. ما نیز نسبت به چنین طرح‌هایی از سوی مقامات تل آویو نگران هستیم و معتقدیم که تحقق چنین برنامه‌ای در مغایرت با اصول شناخته شده بین المللی، می تواند منجر به افزایش وخامت اوضاع در منطقه شده و امید برای حل و فصل و آشتی بین اسرائیل و فلسطین را از بین ببرد.»

,

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که مواضع مسکو شامل دستیابی به راه حل دیپلماتیک و قابل قبول برای همه طرفین در حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل، بر اساس اصل دو کشور برای دو ملت و مطابق با مرزهای تعیین شده در سال 1967 می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه