اخبار داغ

لاوروف: جنگ در سوریه به پایان رسید

لاوروف: جنگ در سوریه به پایان رسید
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش مسکو برای ایجاد ثبات پایدار در سوریه و برقراری آرامش و امنیت در کل منطقه تأکید کرد که جنگ در سوریه واقعاً به پایان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ترود» (کار)، اعلام کرد که اوضاع در سوریه در حال بازگشت به وضعیت صلح و ثبات است و در خاک این جمهوری عربی تنها برخی کانون‌های تنش مجزا باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
لاوروف گفت: «جنگ در سوریه واقعاً پایان یافته، این کشور به تدریج در حال بازگشت به زندگی عادی و صلح‌آمیز است و تنها در برخی مناطق که تحت کنترل دولت این کشور قرار ندارد، برای مثال در منطقه ادلب و کرانه شرقی رود فرات، کانون‌های تنش مجزایی باقی مانده است.»
,
 
,
به گفته وی، در چنین شرایطی در وهله نخست، هدف اصلی پیشرفت در روند حل و فصل سیاسی اوضاع برای دستیابی به یک ثبات پایدار و قابل اطمینان در سوریه و در مجموع در کل منطقه خاورمیانه و همچنین ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این به سوریه است.
,
 
,
وزیر خارجه روسیه یادآور شد که شکل‌گیری و آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه برای اجرای اصلاحات سازنده در این کشور، مرحله بسیار مهمی در پیشبرد حل و فصل سیاسی اوضاع است که باید توسط خود مردم سوریه و با کمک سازمان ملل انجام شود. به عقیده وی، آغاز به کار کمیته قانون اساسی این امکان را به دولت و مخالفان سوری خواهد داد تا برای نخستین بار گفتگو‌های مستقیم درباره آینده این کشور را آغاز کنند.
,
 
,
مخالفان سوری باید در روند حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه مشارکت کنند
,
لاوروف تاکید کرد که مسکو اهمیت زیادی برای حمایت از تماس‌های مرتب بین طرفین مناقشه در سوریه، از جمله با مخالفان سوری قائل است و خواستار مشارکت همه گروه‌های جامعه سوریه در روند حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور است. وی افزود: «مخالفان سوری که در مذاکرات بین المللی درباره سوریه، از جمله در چارچوب مذاکرات آستانه و همچنین تماس‌های بین طرفین مناقشه در سوریه در ژنو شرکت می‌کنند، نقش بسیار مهمی دارند. نمایندگان مخالفان باید در ترکیب کمیته قانون اساسی نیز مشارکت داشته باشند. آن‌ها می‌توانند و باید سهم سازنده‌ای در روند حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه، بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل داشته باشند.»
,
 
,
رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی روسیه تاکید کرد که این کشور خواستار حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، بازگشت تمامی مردم این کشور به میهنشان و همچنین بازگشت این کشور به خانواده جهان عرب و همچنین از بین رفتن کامل آخرین کانون‌های تروریسم در این کشور است. به عقیده وی، این مسئله ضامن تامین امنیت و ثبات در کل منطقه خاورمیانه خواهد بود.
,
 
,
منبع: تسنیم 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه