اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه امروز؛

جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم/ تغییر بولتون سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران را تغییر نمی‌دهد

جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم/ تغییر بولتون سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران را تغییر نمی‌دهد
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. ائمه جمعه با تقدیر از اقدامات خوب دستگاه قضا، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش جامعه را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات موجود کشور دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تهران

, تهران,

حجت‌الاسلام ابوترابی: مقاومت مردم یمن برگرفته از مدرسه عاشوراست/ اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد

, حجت‌الاسلام ابوترابی: مقاومت مردم یمن برگرفته از مدرسه عاشوراست/ اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: چهل سال است که انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری به دست آورده است. این منظومه فکری با تمام ارزش‌ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مرواریدهای غلتان اشک جرعه جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می‌ریزد و مهمترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

,

وی خاطرنشان کرد: منظومه فکری که هم راه را می‌نمایاند و هم بستر حرکت پرشتاب انسان و جامعه را هموار می‌کند و مخاطب شایسته خود را تربیت نموده و به مقصد می‌رساند. عاشورا جنگ بین دو اسلام است؛ اسلام یزیدی و اسلام دین‌مدار، اخلاق‌مدار، عزت‌مدار و در یک کلمه اسلام ناب محمدی و انقلابی. مدرسه عاشورا با درس استقامت، ایستادگی و بصیرت، فرهنگ مسلط امروز جوامع بشری را به فرهنگ انقلابی، مقاوم و پیروز تبدیل کرده است.

,

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی‌یافت. با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود.

,

وی افزود: عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است. این پدیده مولد هر سال با درخششی نو ظهور می‌کند و انوار فروزانش را بر جوامع انسانی می‌تابد. عاشورا بزرگترین پیروزی تاریخ اسلام است. مورخ و اندیشمند اسکاتلندی می‌نویسد که حسین و یارانش ثابت کردند که تفوق عددی اهمیتی ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است. پیروز صحنه عاشورا حسین بن علی بن ابی‌طالب است. 

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کردند، بدون تردید جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است. در عاشورا شاخص‌های تمدن اسلامی و نظم نوین جهانی تبلور یافته است. عاشورا تبلور انسان، جامعه و حاکمیت در تراز اسلام است و ما تفکر عاشورا و اندیشه عاشورا را در بستر خلق و تربیت انسان در تراز دین و جامعه در تراز قرآن و شکل‌گیری نظام دینی مبتنی بر اسلام و وحی می‌دانیم. موضوع عاشورا تربیت انسان است و با تربیت انسان، جامعه انسانی ساخته می‌شود و نظام سیاسی با محوریت شخصیتی همچون امام حسین (ع) است.

,

وی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از نویسندگان و مورخان آلمانی در خصوص قیام امام حسین (ع) بیان کرد: امام حسین (ع) به مردم نشان داد که ظلم و ستمگری پایدار نیست. اگر مدرسه عاشورا نبود، یمن نمی‌توانست استقامت کند و برگ درخشان و زرینی خلق کند. بنای ستم هرچند ظاهراً عظیم و استوار باشد در برابر حقیقت همچون پر کاهی است. آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین (ع) است.

,

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: یک نویسنده فرانسوی معاصر می‌گوید که عزاداران می‌دانند که استعمار و استثمار را نباید قبول کرد. سیاه پوشان در عزای امام حسین (ع) که عظمت عاشورا را در سوگواری‌ها فریاد کردند، منطق عاشورا را فریاد نمودند. این منطق دنیای اسلام را به جبهه پیروز تبدیل کرده است. مسیر خلق قدرت و رسیدن به عزت، مدرسه عاشوراست. مدرسه عاشورا مدرسه اخلاق، معرفت، ایستادگی و عبادت است. جامعه عاشورایی ما باید در تمامی عرصه‌ها نماد و مظهر عاشورا باشد.

,

 

,

خراسان رضوی

, خراسان رضوی,
آیت‌الله علم‌الهدی: جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/ حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی پشت سر ولی‌فقیه مسلمین ایستادند
, آیت‌الله علم‌الهدی: جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/ حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی پشت سر ولی‌فقیه مسلمین ایستادند,

به نقل از صبح توس؛ آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در جوار بارگاه منور رضوی گفت: بنا شد که در برابر توصیه و سفارشی که در تمامی خطبه‌های نماز جمعه به تقوا است مصادیق تقوا مورد بحث قرار گیرد و این مصداق در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در مقام اجتناب از غضب خدا عرصه غضب خدا در دعای امام سجاد(ع) مشخص است.

, صبح توس,

امام جمعه مشهد عنوان کرد: اگر عمر انسان تبدیل به چراگاه شیطان شود به فرموده امام سجاد(ع) بهتر است این عمر وجود نداشته باشد؛ از این بیان وجود مقدس امام چهارم در دعای صحیفه سجادیه و دعای شریف مکارم الاخلاق به دست می‌آید عرصه غضب پروردگار زمانی است که عمرش چراگاه شیطان شود.

,

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینجاست که انسان مشمول غضب پروردگار است و خشم خدا بر انسان مستحکم می‌شود و خدا نیاورد روزی را که غضب پروردگار بر ما مستحکم شود و در زندگی و هستی ما ریشه بدواند؛ آن چنان که این غضب و خشم قابل برطرف شدن از زندگی ما نباشد و این زمانی است که عمر ما مرتع شیطان شود و از همه چیز زندگی ما شیطان بهره‌برداری کند.

,

وی تصریح کرد: گاه از مقام و قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی ما شیطان بهره می‌برد و از لذائذ و شهوات ما نیز شیطان استفاده می‌کند و بر ما مسلط شده و ما را ابزاری برای گول زدن در راستای توسعه زذائل شیطانی می‌کند.

,

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: زمانی که عمر ما مرتع شیطان شد زمانی است که ما ابزار برای اجرای شیطنت شیطان نسبت به سایر موارد می‌شویم. شیطان ما را ابزار می‌کند تا منکرات شرعی و مفاسد اقتصادی را از طریق ما گسترش دهد و زندگی و آرامش و امنیت و دین مردم را از این طریق به هم می‌زند.

,

علم‌الهدی گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند وقتی عمر چراگاه شیطان شد باید یقین بدانیم غضب خدا بر ما مستولی شده و خشم خدا در عرصه وجودی زندگانی استحکام پیدا کرده است. در زندگی ما دو چیز است که سبب خشم خداوند می‌شوند و ما سوژه غضب حق می‌شویم؛ یکی بی اعتنایی به خداست.

,

وی افزود: اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جایی نداشته باشد و خدا موقعیتی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار گرفت اینجا غضب خدا بر ما مستولی می‌شود؛ بی اعتنایی به خدا گاه به وسیله کفر ظاهر می‌شود یعنی انسان خدا را کنار بزند و در بوته اندیشه و عقاید و احساس نیز خدا نباشد و منکر خدا باشد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: منکر خدا بودن لازمه‌اش ملحد یا کمونیست بودن نیست زیرا گاهی خدا را باور نمی‌کنم؛ مسلمان و مسلمان زاده نیز ممکن است باشید اما خداباور که نباشید این همان منکر بودن و بی اعتنایی به خداست؛ قسم دوم بی اعتنایی به خدا، بی اعتنایی به احکام و فرامین خداست یعنی اوامر خدا را اجرا نکنی که غالبا ما گرفتار نوع دوم هستیم.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقسیم انسان‌های گنهکار به دو قسم تصریح کرد: عده‌ای به فرامین الهی توجهی ندارند و دلیلش این است که قبح گناه از چشم آنها ریخته است؛ بی حجابی گناه است و تظاهر و تجاهر به گناه نیز است؛ گاهی گناه در گوشه خفا صورت می‌گیرد اما گناهی را همه مردم می‌بینند و تظاهر به گناه نیز است و قبح گناه را برمی‌دارد.

,

علم‌الهدی گفت: چشم چرانی به زن نامحرم گناه است اما گناهکار باکی از این گناه ندارد؛ لاابالی‌گری به اموال مردم گناه است اما گنهکار آن قدر کم فروشی کرده و کلاه سر مردم گذاشته که این کار از نظرش گناه نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات گناهی وجود دارد که خداوند از آن گذر نمی‌کند و آن «گناه کوچک» است یعنی آن قدر در نزد بنده خدا کوچک است که می‌‌گوید همین یک گناه را دارم؛ خداوند ممکن است گناهان کبیره را ببخشد اما به همین یک گناه انسان را نمی‌بخشد. خداوند بر گنهکاری غضب می‌کند که گناه کرده و این گناه نیز در نزدش کوچک است.

,

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به استکبار بنده در برابر کار خوبی که کرده اظهار داشت: خداوند بر انسانهایی که عبادت کرده و انفاق نیز دارند غضب می‌کند؛ خداوند هم بر گنهکار و هم بر انسانی که استکبار در عمل دارد غضب می‌کند.

,

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است؛ اسارت یک «جریان انفعالی» نبود که دشمن انواع مظالم را وارد و اهل بیت(ع) صرفا تحمل کنند بلکه برای اسارت، از روز نخست برنامه‌ریزی صورت گرفته بود.

,

وی ادامه داد: در دوران اسارت ورق برگشت؛ عمرسعد نیز در این شرایط مستاصل شده بود؛ حضرت زینب(س) در این دوره و برهه، میدان‌دار است؛ اگر برنامه نبود مگر امکان داشت که بچه معمولی و عادی فضا را دگرگون کند و حتی دشمن نیز منقلب شود. اهل بیت(ع) دارای رسالت بودند؛ دشمن نیز برای این اسارت برنامه داشت؛ زمانی که سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند عمر سعد همه فرماندهان را جمع کرد و گفت اینها اسیر جنگی نیستند و زن و فرزند پیامبر هستند.

,

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: عمرسعد گفت ما برای اسرا برنامه و نقشه داریم و آن هم این است که اینها را شهر به شهر بگردانیم و به دیگران نشان بدهیم و اینها را به نحوی به ذلت بکشانیم که تبار خود را فراموش کنند؛ نباید به اهل بیت(ع) غذا و آب دهیم تا گرسنه و تشنه شوند و التماس کنند و روی مرکب‌های بی‌هودج اینها را بگردانیم تا صلابت پیامبر از چشم مردم بیفتد.

,

علم‌الهدی تاکید کرد: عمرسعد می‌خواست فقط یک قدرت در چشم مردم باشد و آن بنی امیه باشد؛ آن که در این جریان شکست خورد دشمن بود و برنامه اهل بیت(ع) پیش رفت به نحوی که یکی فرماندهان یزید در حضور وی به یزید گفت این 84 زن و بچه اسیر روحیه را از من گرفتند؛ به آنها غذا و آب ندادیم اما هیچکدام التماس نکردند؛ عصبانی می‌شدیم و اینها را کتک می‌زدیم اما بازهم التماس نمی‌کردند و اینها روحیه ما را گرفتند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهل بیت(ع) دشمن را در برنامه شکست دادند و رمز پیروزی اهل بیت(ع)، دو چیز بود؛ اول نترسیدن بود؛ اینها از قدرت و سلطه یزید هراسی نداشتند؛ بازوان حضرت زینب(س) را با طناب بسته بودند اما ایشان به یزید فرمودند تو هیچ و پوچ هستی. رمز دیگر، مقاومت بود؛ اینها می‌دانستند مسئولیت و رسالت دارند و این مقاومت را زینب کبری مدیریت می‌کرد.

,

علم‌الهدی بیان کرد: امروز ما گرفتار این مسئله هستیم؛ چقدر برای امام حسین(ع) و عزیزان ایشان اشک ریختیم؟ نظام و سیاست ما دنبال این زن و بچه اسیر باشند و در این موقعیت سیاسی امروز از اینها درس بگیرند؛ مسئولان و مردم حسینی ما نباید قدرت دشمن چشمشان را پر کند؛ دشمن تا اینجای قضیه شکست خورده است.

,

وی تصریح کرد: دلیل شکست دشمن این است که این همه تحریم و مبارزه کرد اما جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی پشت یکدیگر پشت سر رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند؛ سید مقاومت اعلام کرد امام مقاومت، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است و پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شد و از آن سو جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر وی بود و اعلام جشن پیروزی 2019 در تهران را کرده بود، دمش از کاخ سفید گرفته شد و بیرون انداخته شد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: دشمن حیرت زده و متحیر است؛ مهره‌ای که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران بوده را به عنوان یک عنصر ورشکسته بیرونش کردند و از این سو سید مقاومت اعلام کرد رهبری ایران، امام مقاومت است. این ثمره و نتیجه 40 سال ایستادگی و قدرت در چشم شما کوچک آمدن است و این فکر نهادینه شده که به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. عزت انقلابی و اسلامی ثمره این ایستادگی 40 ساله است.

,

 

,

قم

, قم,

آیت‌الله اعرافی: ملت ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم

, آیت‌الله اعرافی: ملت ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم,

به نقل از  قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه امروز قم اظهار کرد: غذای ناپاک در روح و روان انسان آثار زیانباری به جای می گذارد، غذای ناپاک که از طریق ربا ، رشوه ، غصب ، اختلاس و کلاه‌برداری وارد زندگی می شود تمام ابعاد فردی ،خانوادگی و اجتماعی انسان را آلوده می کند.

وی گفت: در روایات آمده است کسب حرام و لقمه ناپاک و غذای آلوده موجب می شود که تمام اعمال نیک و شایسته انسان فرو بریزد و ارزش و ثواب آن از بین برود، خداوند در  آیه 23 سوره فرقان می فرمایند در روز قیامت  اعمال کفار و انسان های آلوده را مثل غبار پراکنده می کنیم، حتی اعمال به ظاهر خوب، بی ارزش و بی خاصیت و پوچ می شود در برخی از روایات این آیه به مسلمانان هم تعمیم داده شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: در تطبیق این آیه به مسلمان، مربوط به اعمال انسان هایی که به ولایت ائمه خدا اعتقاد ندارند و ناصبی هستند و از طرفی به  مسلمانی که اهل رعایت در کسب و کار نیست و زندگی او آغشته به حرام و زندگی ناپاک است می شود.

اعرافی تصریح کرد: کسی که مبتلا به کسب حرام شد دچار فقر می شود این فقر یا ظاهری است یا باطنی است، کسب حرام در تمام مراحل موجب سقوط انسان و مانع تکامل و عروج انسان می شود، کسب لقمه حرام باعث می شود در روز قیامت اهل و عیال و خانواده وی که به آن‌ها لقمه ناپاک خورانده مدعی این سرپرست شوند که به آن‌ها لقمه حرام داده است و جلوی او را می گیرند زیرا لقمه حرام فرزندان و نسل انسان را نیز دچار مشکل می کند.

وی تأکید کرد: حضرت زینب(س) پیام آور کربلا و بانویی که مظهر پاکی ، طهارت، صبر  و استقامت  در برابر این همه سختی هایی که بر وی گذشت  است یک جمله تاریخی فرمودند " ما رأیت الا جمیلاً " که این جمله باید با آب طلا نوشته شود زنی که به ظاهر اسیر بود در واقع دشمنان خدا را به اسارت گرفته بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: هر سال مشعل عزای امام حسین(ع) روشن تر و پرچم پر افتخارش به اهتزاز بیشتری در می آید و بعد از 1400 همچنان خون حسین(ع) در جوش  است و همچنان این پیام زنده است  و قلب های زنده آزادگان عالم به عشق حسین(ع) می تپد این افتخار ملت ایران بود که پیشگام  اقامه عزای حسین(ع) بود که به همه عالم انتقال پیدا کرد، تا جایی که سید حسن نصرالله به عنوان سید مقاومت در لبنان گفت ما با فرزند امام حسین(ع) و با ولی فقیه زمان پیمان می بندیم و تا پایان کارخواهیم ماند.

وی ضمن تقدیر از همه افرادی که شرایط و آداب عزاداری را رعایت کردند  خاطرنشان کرد: ما مردم ایران تا پایان کار پای ولایت خواهیم ماند و تا شکست مستکبران عالم و تا محو اسرائیل با رهبر انقلاب و ولی فقیه خواهیم ماند.

اعرافی تأکید کرد: در روابط خارجی داری چند سطح رابطه هستیم، سطح اول با دولت های همسو و همسایه و مستقل که در حوزه مقاومت حضور دارند که باید روابط دوستانه  با این کشورها شامل همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد، سطح دوم روابط دیپلماسی مربوط به کشورهایی که مستقل عمل می کنند و ارتباطات خوبی با آن‌ها داریم مانند چین و روسیه که باید این روابط را حفظ کنیم و ارتباط را از سمت اروپا به سمت آسیا تغییر دهیم.

امام جمعه قم ادامه داد: سطح سوم  رابطه با کشورهای وابسته کوچک که فریب دشمنان را خورده اند که  ممکن است گاهی در مقابل جبهه مقاومت نیز بایستند که باید با این ها مذاکره و گفتگو کنیم و آن‌ها را از این وابستگی ها رها کنیم.

وی ضمن تأکید بر هوشمندی در سطح چهارم روابط دیپلماسی گفت: سطح چهارم رابطه با دولت های اروپایی است که هیچ گاه  یک رابطه سالم، دوستانه و بی حاشیه نیست راه مذاکره را با این کشورها را نبستیم اما تجربه های تلخی در خصوص رابطه با اروپایی ها داریم و در قضیه خروج آمریکا از برجام، اروپایی ماه ها مرا معطل کردند و وعده های پوچ داد، دولت و مسئولان ما باید راهی که برای بازگشت به قبل از برجام برداشتند ادامه دهند.

اعرافی اظهار کرد: سطح بعدی رابطه با  آمریکا و متحدان آن است درخواست مردم از دستگاه دیپلماسی این است با چشمان بازتر حرکت کنند و نگاهشان به سخنان رهبر باشد ما تجربه برجام را  داریم و در برخی موارد کوتاه آمدیم و با یک نقض عهد تاریخی زشت  توسط آمریکا مواجه شدیم و اکنون بدترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کردند  ما با سختی ها زیادی مواجه هستیم تحریم هایی که می توانست ایران و انقلاب را پاز ای درآورد  اما این اتفاق رخ نداد و جبهه مقاومت در ایام تحریم مقاوم‌تر شد.

مدیر حوزه های علمیه قم بیان کرد: مردم ایران از عاشورا درس می گیرند و تحریم ها را تحمل می کند و تا آخر پای حمایت از رهبر خواهد ایستاد، در آخر باید یک سخن از ایران شنیده شود و آن سخن رهبری است راه این است که مقتدر باشیم،  نترسیم  به ملت تکیه کنیم و دقیق ترفندها را بشناسیم

امام جمعه قم افزود: اروپا بداند گام های بعدی را محکم تر خواهیم برداشت و  آمریکا هم  بداند ملت ایران فریب چراغ سبز آمریکا را نمی خورد و از طرفی تسلیم هم نخواهد شد، غربی ها  چندین بار مسئله خاورمیانه بزرگ را پیگیری کردند اما به نتیجه نرسید بلکه از دل طرح شیطانی خاورمیانه بزرگ  غرب آسیای مقاوم ، جبهه مقاومت و ایران سربلند به وجود آمدند.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مازندران

, مازندران,

حجت‌الاسلام یوسف‌پور: همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد

,

حجت‌الاسلام یوسف‌پور: همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد

, حجت‌الاسلام یوسف‌پور: همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد,

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و این جامعه دارای اهداف و شاخصه های ویژه است، اظهار کرد: جامعه دینی یعنی جامعه دین مدار و دین محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین شاخصه جامعه دینی خدا را بزرگ شمردن و بزرگ دیدن است و اولین ماموریت حضرت محمد(ص) این بود که خداوند فرمان داد پیامبر برخیز و مردم را بر حضر دار و خدا را بزرگ بدار چراکه بزرگی خدا کوچک شمرده شده بود.

یوسف‌پور افزود: امامت و رهبری دومین شاخصه جامعه دینی است چرا که جامعه دینی نیاز به قانون، مفسر و مجری قانون دارد تا سازمان، اقتصاد،  معیشت، فرهنگ و اعتقاد جامعه دینی تامین شود.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: قرآن کریم قانون خداوند است و مفسر آن حضرت محمد(ص) است و بر این اساس فرمان داده شد کسانی که ایمان آوردند از خدا و پیامبر اطاعت کنند.

وی بیان کرد: همه امور جامعه دینی در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، فردی و... براساس شریعت دین اسلام و رهبری پیامبر و آل‌پیامبر باشد.

یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر امامت و رهبری در جامعه بر عهده ولی فقیه است، گفت: کسانی که توکل می‌کنند باید در برابر مقدرات خداوند تسلیم و راضی باشند.

 امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سالی که امام حسین (ع) به شهادت رسید سال حزن نامگداری شد اما  در سال ۶۱ بزرگترین غم و جنایت تاریخ رخ داد که  حادثه جانگداز عاشورا اشک همه را درآورد و حادثه‌ای تکرار نشدنی بود که همه عالم بر جنایتکاران عالم لعن و نفرین فرستادند.

وی ادامه داد: شعار "کل یوم عاشورا " در سال ۶۱ ثبت شد و عاشورای سال ۶۱ قمری اسلام و امامت و ولایت را ماندگار کرد.

یوسف‌پور با بیان اینکه عاشورا یعنی دریای خون اما خون یعنی قیام، جهاد و ایثار و شهادت است، گفت: عاشورای حسینی یعنی دریای اشک و ناله و غم اما اشک یعنی عشق و محبت.

امام جمعه موقت مرکز مازندران ادامه داد: عزاداری یعنی کوفیان بی‌وفا ننگ‌تان باد و لبیک یا حسین(ع) و به معنای دریای خون عاشورا است و باید آن را با عظمت و وحدت و با تمام توان هر ساله بهتر برپا شود.

وی گفت: هزار و ۳۸۰ سال از عاشورای حسینی می‌گذرد و در طول چهارده قرن که از عاشورا می‌گذرد و تکایا، حسینیه‌ها، منبرها، مداحان، مردم دوستدار امام حسین(ع) عاشورا را حفظ کردند و همین افراد باعث حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان,

حجت‌الاسلام محامی: بصیرت و ایستادگی در برابر دشمن پیام اصلی عاشورا است/ مسئولان در مقابل دشمنان هوشیارانه عمل کنند

, حجت‌الاسلام محامی: بصیرت و ایستادگی در برابر دشمن پیام اصلی عاشورا است/ مسئولان در مقابل دشمنان هوشیارانه عمل کنند,

به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی گفت: از بسیج، سپاه ، نیروی انتظامی و همه دستگاههای امنیتی که در این ایام شبانه روز تلاش کردند و امنیت و آرامش را برای عزاداران حسینی در دهه اول محرم فراهم کردند تشکر و قدردانی می کنم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان هم عزاداری های ابا عبدالله الحسین بسیار پر شور برگزار شد و امید است که این عزاداری ها تا پایان ماه صفر همینطور پرشور ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروز بیان کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم چرا که بدگویی، تهمت و بدنام کردن افراد در این فضای مجازی شایع شده و این گناه چه در جامعه باشد و چه در فضای مجازی فرقی نمی کند.

حجت الاسلام محامی افزود: آنقدر فضای مجازی و اهمیت شناخت استفاده درست از آن زیاد است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بنذده اگر رهبر جمهوری اسلامی ایران نبودم حتما مسئولیت رهبری این فضا را برعهده می گرفتم.

وی با اشاره به استفاده درست از فضای مجازی تصریح کرد: فرزندان انقلاب اسلامی باید از این امانت به نحو احسن و برای ترویج اسلام ناب محمدی ، معارف انقلاب اسلامی و برای دفاع از ارزش ها انقلاب اسلامی استفاده کنند و همگی با تمام توان به میدان بیایند.

محامی با اشاره به ترویج فساد در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: کسانی هم که قصد استفاده از این فضا را دارند باید هوشیار باشند زیرا در آن شناسایی حق از باطل و درست از نادرست دشور است و باید مراقب باشند تا تحت وسوسه های شیطانی قرار نگیرند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه امروزه مدشده در فضای مجازی با آبروی کسی بازی کردن و تا اتفاقی در مملکت می افتد بعضی از جاهلان چنان این مسئله را بزرگ میکنند و با آبروی آن شخص بازی میکنند که گاهی سوژه دست دشمنان میدهند که این کار اصلا درست نیست.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

آذربایجان غربی

, آذربایجان غربی,

حجت‌الاسلام قریشی: چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟/ عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء مایه تاسف است

, حجت‌الاسلام قریشی: , حجت‌الاسلام قریشی: , چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟/ عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء مایه تاسف است, چرا ورود به ورزشگاه‌ها به‌عنوان دغدغه اصلی بانوان معرفی می‌شود؟/ عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء مایه تاسف است,

به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به جایگاه والای بانوان در دین اسلام، اظهار داشت: بانوان هم همراه با آقایان در دفاع از اسلام در تمام صحنه‌ها به‌ویژه در صحنه کربلا حاضر بودند و رشادت‌های بسیاری داشتند، باید چنین الگوهایی برای دختران و بانوان امروز معرفی شوند.

,

وی، افزود: برخی تا حدی مقام بانوان ایرانی را پست می‌دانند که خواسته اصلی آن‌ها را تلاش برای ورود به ورزشگاه‌ها عنوان می‌کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این مایه تاسف است که برخی تلاش دارند مقام و عزت بانوان ایرانی را تا این حد پایین آورده و آن‌ها را به ذلت و فرومایگی بکشانند.

,

وی، ادامه داد: الگوی زن ایرانی باید حضرت زینب(س) در میدان کربلا باشد. این توهین به مقام بانوان ایرانی است که خواسته اصلی آن‌ها را تنها ورود به ورزشگاه‌ها می‌نامند و ذلت به بار می‌آورند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید بانوان پاسخ این افراد معلوم‌الحال را بدهند. مادرانی که ۳ فرزند خود را به جبهه فرستاده و شهید شده‌اند الگو و سرمشق بانوان ایرانی هستند.

,

وی، ابراز داشت: الگوی بانوان ما افراد بوالهوس و بی عفت خارجی و حامیان آن‌ها نیستند و باید در این زمینه بیدار باشیم.

,

وی، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت انتخاب نمایندگان مجلس، گفت: در انتخاب نمایندگان باید افرادی را مدنظر قرار دهیم که منافع نظام اسلامی را به منافع شخصی ترجیح دهند. دنیانطلبی، اعتقاد راسخ به ایران اسلامی و خدمت برای مردم باید سرلوحه معیارهای انتخاب نماینده باشد.

,

امام جمعه ارومیه، ضمن ابراز تاسف از عقب‌نشینی نمایندگان از طرح شفافیت آراء، تصریح کرد: اینکه نمایندگان مردم راضی به شفافیت آراء نیستند مایه تاسف است. مردم حق دارند و باید بدانند فرد منتخب با چه نیتی وارد مجلس شده و تطمیع شده یا خیر؟

,

وی، اضافه کرد: باید نمایندگان تراز انقلاب اسلامی وارد مجلس شوند و قانون‌گذاری کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله در شب عاشورا و بیان جایگاه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط وی، گفت: این سخنان سید حسن نصرالله نشانه قدرت قیام حسینی و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در میان مسلمانان است.

,

وی، افزود: امروز آمریکا و اذناب آمریکا به عنوان دشمنان جمهوری اسلامی فهمیده‌اند که قدرت و توان مقابله با ایران را ندارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: برخلاف این‌که از لبنان و دیگر کشورها ندای حمایت از انقلاب اسلامی به گوش می‌رسد، متاسفانه برخی افراد داخل خیمه‌گاه نظام اسلامی ادعاها و اقداماتی را انجام می‌دهند که نشان دهنده دلسردی آن‌ها است.

,

وی، خاطرنشان کرد: تلاش برای مذاکره با دشمنان یا هر اقدام نادرست دیگر باعث دلسردی مردم می‌شود و قطعا برای نظام و انقلاب اسلامی مناسب نیست اما برخی داخل خیمه انقلاب اسلامی این تفکرات را دارند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به زمان بازگشایی مدارس، گفت: موضوع تربیت بسیار مهم است و جایگاه معلم یکی از برترین جایگاه‌ها و دارای تعابیر بی‌مثال در بیان بزرگان دینی است. معلمان باید قدر خود را بدانند و ما هم در این مسیر همراه و قدردان آن‌ها باشیم.

,

وی، در خصوص مشکلات ثبت‌نام در مدارس دولتی، بیان داشت: دریافت شهریه توسط مدارس دولتی قانونی نیست و مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند. البته اگر فردی امکان و توانایی داشته باشد حتما وارد این عرصه شود ولی اجبار برای دریافت هزینه نادرست است.

,

بیان نکاتی در خصوص ایام محرم و جایگاه عزاداری برای اهل بیت(ع) از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

 

,

ایلام

, ایلام,

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار: در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند/ قرار گرفتن برخی مسئولان در پازل دشمن

, حجت‌الاسلام کریمی‌تبار: در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند/ قرار گرفتن برخی مسئولان در پازل دشمن, حجت‌الاسلام کریمی‌تبار: در موضوع دخترآبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی کردند/ قرار گرفتن برخی مسئولان در پازل دشمن,

به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام والمسلمین "الله‌ نور کریمی‌تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام گفت: متاسفیم برای هر انسانی که اقدام به خودکشی می‌کند، دردناک است انسان به جایی برسد که ترجیح دهد نابود شود.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: مشکل جوانان ما حضور یا عدم حضور در ورزشگاه‌ها نیست، مشکل کنونی بیکاری، اشتغال و تورم است، و پدر دختر خانمی که اخیرا خودکشی کرده اذعان کرد که خودسوزی وی ربطی به ورزش و حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ ندارد.

,

کریمی تبار افزود: در موضوع دختر آبی رسانه‌های بیگانه فضاسازی‌هایی کردند که متاسفانه برخی مسئولین جمهوری اسلامی در پازل آنان قرار گرفتند. انتظار مردم از منتخب خود عمل کردن به وعده‌هایش است. بجای پرداختن به حواشی بیایید و به اقتصاد مقاومتی توجه کنید.

,

امام جمعه ایلام گفت: پناه بردن به عزاداری امام حسین بهترین پناهگاه و سنگری است که امنیت ایمان انسان را تامین می‌کند. در سال‌جاری عزای امام حسین(ع) پرشورتر بود و در تمام دنیا پرچم حسین‌بن‌علی براشرافته شد.

,

وی یادآور شد: جهان کنونی با سرعت درحال تغییر است، جبهه مقاومت وحدت بیشتری دارد پیدا می‌کند. این موضوع نشانگر پیشرفت اسلام، جبهه و مستضعفان دنیا است.

,

وقتی می‌بینیم نخست وزیر اسرائیل هم‌پیمان‌های جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، سید حسن نصرالله دفاع از رهبر انقلاب را دفاع از امام حسین می‌داند، این جملات سید حسن نصرالله و هم‌پیمانان جمهوری اسلامی وحدت این جبهه و قدرت بازدارندگی را می‌رساند.

,

کریمی تبار تصریح کرد: هم‌پیمانان خارج از کشور ما فوق العاده تاثیرگذار هستند، دشمنی که برای ما چنگ و دندان نشان می‌داد وقتی در برابر انسجام این جبهه قرار می‌گیرد فشل می‌شود، برخی می‌گفتند چرا جمهوری اسلامی به هم‌پیمانانش کمک می‌کند که هم‌اکنون می‌بینیم چگونه امنیت ما اینگونه با این سرمایه‌گذاری تامین می‌شود.

,

امام جمعه ایلام تاکید کرد: روند به نحوی تاثیرگذار بوده که مشاور ترامپ عزل می‌شود، این فرد همان بود که می‌گفت اجازه نمی‌دهیم چهلمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی جشن گرفته شود. اما وقتی سیاست‌هایش جوابگو نبود به زباله‌دان تاریخ پیوست.

,

وی در پایان گفت: مسوولین ما در داخل، عزل مشاور ترامپ را چراغ سبز برای مذاکره با دشمن ندانند، اقتدار ما دشمن را به عقب رانده نه مذاکره.

,

 

,

زنجان

, زنجان,

آیت‌الله خاتمی: دشمن فقط زبان زور و سلاح را می فهمد/ در مساله کاهش تعهدات برجام در مسیر مقاومت حرکت خواهیم کرد

, آیت‌الله خاتمی: دشمن فقط زبان زور و سلاح را می فهمد/ در مساله کاهش تعهدات برجام در مسیر مقاومت حرکت خواهیم کرد,

به نقل موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اوج ‌تقوا امام حسین(ع) و اوج ‌بی تقوایی یزید است ، تمام نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد.

, موج رسا;,

وی با اشاره به امضای قرارداد ۱۹۷۵ بین عراق و ایران ابراز کرد: این قرارداد یک طرفه از طرف رژیم بعث عراق لغو و جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: ما آغازگر جنگ‌نبودیم گرچه حامیان صدام وعده داده بود شکست ایران اسلامی را داده بودند ولی با طعم شیرین مقاومت ملت ایران، این وعده محقق نشد.

,

وی با اشاره به اینکه سال ۶۴ برای تکمیل نیروی نظامی و پاسداری از انقلاب، سپاه پاسداران تشکیل شد، عنوان کرد: این نیروی نظامی متولد شده از بطن انقلاب به نیروهای سه گانه مجهز شد و آثار و برکات ان را می بینیم.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سال ۱۹۷۸ میلادی رژیم مصر و انور سادات با نکبت و ذلت با رژیم جعلی اسرائیل به توافق رسید و سازش کرد، ادامه داد: بعد مشخص شد که اسرائیل به فکر تامین منافع خودش بود.

,

وی با بیان اینکه هزینه سازش ذلت و هزینه مقاومت عزت است، گفت: دشمن زبان زور و سلاح را میفهمد و باید از این در با آنها صحبت کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تشکر از تصمیم گیران در رابطه با برداشتن گام دوم کاهش تعهدات برجامی که در اثر مقاومت ‌و استراتژی بود، افزود: دو مساله مهم در ارکان گام سوم وجود دارد، ‌‌قرار بود ما بعد از ۱۲ سال شروع به فعالیتهای هسته کنیم که به دلیل عدم انجام تهعدات طرف مقابل شروع کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه گام چهارم گام نهایی است، اظهار کرد: قرار نیست به صورت یک طرفه به تعهدات عمل کنیم، ما به اندازه کافی صبر کردیم و در مسیر مقاومت حرکت خواهیم کرد.

,

آیت الله خاتمی بیان کرد: دشمن به این نتیجه خواهد رسید که با ایران هسته ای با منطق و عقلانیت صحبت کند.

,

 

,

قزوین

, قزوین,

آیت‌الله عابدینی: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود/ امریکایی‌ها باید از اریکه ظلم و ستم پایین کشیده شوند

, آیت‌الله عابدینی: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود/ امریکایی‌ها باید از اریکه ظلم و ستم پایین کشیده شوند,

به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: جا دارد خداوند را برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شکرگزاری کنیم. مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سراسر کشور و دیگر کشورها برگزار شد و شاهدیم هر سال عظمت حضور مردم در این مراسم بیشتر می شود.

, صبح قزوین,

 وی با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین (ع) به همه اهل عالم تعلق دارد، تصریح کرد: اقشار مختلف، مذاهب گوناگون و فِرق متنوع پای کار امام حسین (ع) آمدند و ابراز محبت کردند و ان‌شاءالله شاهد باشیم این برنامه ها هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از فعالیت های ائمه جمعه، ائمه جماعت، وعاظ و مداحان در ایام محرم، خاطرنشان کرد: توفیق داشتم در هیئت های سطح شهر حضور پیدا کردم و حقیقتاً مطالب نورانی، عالمانه و حکیمانه ای ارائه می شد که بسیار حائز اهمیت و راهگشاست.

,

 امام جمعه قزوین ادامه داد: هیئت های مذهبی نظم بسیار خوبی داشتند و نسبت به گذشته نظم بیشتری را شاهد بودیم و این موضوع بسیار اثرگذار است. امسال نماز روز تاسوعا به جماعت اقامه شد و در نماز عاشورا نیز حضور باشکوهی را شاهد بودیم، اگر چه عزیزانی برای بهتر شدن کار، انتقادات و پیشنهاداتی داشتند.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد:  امریکایی ها در مسائل مختلف با نگاه به عملکرد مسئولان ما به دنبال این هستند که ببینند مسئولان ایرانی رفتاری سست و سازشکارانه دارند یا با قدرت و محکم در برابر آنها ایستاده اند، غربی ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند تا در این محیط امن به غارت و چپاول و ثروت اندوزی مشغول شوند.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دشمن اگر بداند و درک کند که ایران اسلامی شیطنت و نگاه خصمانه و سلطه طلبی و غارت طلبی آنها را به خوبی متوجه است و وعده و وعیدهای ساده لوحانه آنها را در مذاکرات نمی پذیرد حتما عقب نشینی خواهد کرد. امام راحل در سال ۴۲ فرمودند امریکا از شوروی بدتر و شوروی از انگلیس بدتر و انگلیس از فرانسه بدتر و همه از یکدیگر پلیدتر هستند و ما باید این دشمنان اسلام و انقلاب را خوب بشناسیم.

,

 وی ادامه داد: آنهایی که بین امریکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بی خبری سیاسی و بین المللی به سر می برند و ساده لوح و ساده اندیش هستند و درک سیاسی و دینی درستی از اتفاقات ندارند. زمانی که دین به ما می گوید دشمن از اینکه به شما شری برسد خوشحال شده و اگر به شما خیری برسد ناراحت می شود یعنی با همین دستور دین تکلیف ما مشخص می شود.

,

 عابدینی گفت: عده ای نه دین را می فهمند نه متوجه سیاست هستند، افرادی که هنوز گمان می کنند باید با امریکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن این افراد کور و کر و لال هستند زیرا هیچ زمانی از زبان آنها جملاتی نشنیدیم که دشمن دچار ترس و هراس شود.

,

وی با بیان اینکه آنها «جان بولتون» را تغییر می دهند اما ما فروپاشی رژیم استبدادی و استکباری آمریکا را می خواهیم، اظهار کرد: آمریکایی ها باید از اریکه ظلم و ستم پایین کشیده شوند و این خواسته اصلی ماست.

,

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: خدای متعال به ما قول داده است بساط باطل برچیده می شود و عزت و اقتدار نصیب مسلمانان و مستضعفان خواهد شد و یقین داریم قول خدا محقق خواهد شد.

,

 وی سالروز درگذشت استاد شهریار را تسلیت گفت و افزود: مرحوم شهریار استادی مؤمن و اهل بیتی بود که با شعرهای دلنشین خود درباره ائمه اطهار (ع)، جان تازه ای به شعر آئینی داد.

,

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: اهل بیت امام حسین (ع) و بازماندگان کربلا پس از سه روز زندانی شدن در کوفه، به سمت شام حرکت کردند و از آن پس شاهد نقش آفرینی بیشتر امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) بودیم.

,

 امام جمعه قزوین افزود: امام سجاد (ع) فرمودند در این شرایط سخت نیز ما هیچگاه ندیدیم نماز شب حضرت زینب (س) ترک شود؛ البته حضرت می فرمایند پس از عصر عاشورا نیز نماز شب حضرت زینب (س) ترک نشد، اما از آن پس نمازشان را نشسته به جای می آورند و توان اینکه نماز را ایستاده به جای آورند نداشتند.

,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

حجت الاسلام موسوی اعظم: فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد

, حجت الاسلام موسوی اعظم: فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد,

به نقل از صبح زاگرس؛ امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های اول نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، عنوان کرد: این ایام، ایام حزن آل الله بوده که همه انسان های شرافتمند و با وجدان عزا دار بوده و مراتب ارادت خود را به پیشگاه حضرت سید الشهداء‌ نشان دادند، روز گذشته که سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین بود کسی که حوادث کربلا را ترسیم کرد و امامت و اقتدار خود را در صحنه های مختلف نشان داد، و می‌توان سیره آن امام را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

,

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به یکی از دعاهای امام سجاد (ع)،  گفت: امامی که معصوم است وارث انبیاء بوده و از خداوند تقاضای بندگی و  عبودیت و خدا را دارد، آن امام که سه الی چهار سال از عمر او گذشته بود در جوار کعبه بیان میکند ای خالق من پاکیزگی در دنیا نیست جز ذکر و یاد تو؛ بنابراین انسان و شیعه و مسلمان واقعی باید از لغو و بیهوده گویی دوری کند و این موضوع سبب عفو و مغفرت پروردگار می شود و در جلسات مذهبی و عزاداری های امام حسین (ع) جزء ایام شایسته و برگزیده و پاک و مطیع امر اوامر الهی می شود.

,

وی افزود: امام سجاد (ع) خطاب به پروردگار می فرماید من کسی هستم که چیزی ندارم و همه نیاز و خواسته و دعاهای من به درگاه توست و به رحمت واسعه تو امید دارم و مرا مشمول رحمت واسعه خود قرار داده، بنابر این ما به عنوان شیعیان باید به دنبال معارف معصومین برای تربیت و تعلیم خودمان و قرار دادن فرامین آنها  در امور زندگی خود باشیم.

,

حجت الاسلام موسوی اعظم در ابتدای خطبه دوم با اشاره مزیت های رعایت تقوای الهی و دوری از گناه بیان کرد: دوری از گناه و آلودگی سبب رضایت و خشنودی پروردگار و رستگاری انسان میشود.

,

وی بیان کرد: مناسبت های مختلفی در این ایام داریم از جمله اینکه صدام قطعنامه الجزایر را پاره کرد و با حمایت سردمداران شرک و نفاق بر علیه این انقلاب و نظام جنگ را آغاز کردند، در شرایط حاضر آمریکا با تمام توان به جنگ انسان های دیندار آمده و سعی و تلاش آنها این است که ایمان و باورهای مردم را دچار سستی و پیکار کند، در این خصوص قراردادی نوشته که سالیان تعداد زیادی از دانشجویان عراقی را به کشور خود برده و مطالب خود را به آنها تعلیم دهند، در کشور خودمان افرادی بودند که روزی مسجدی و اهل دعا بودند اما در دانشگاه توسط برخی اساتید دچار انحراف شدند هرچند اساتید مختلف و اکثریت متعهد و باورمند به انقلاب هستند.

,

امام جمعه موقت شهر یاسوج بیان کرد: دشمن با تمام توان در حدود ۸۵ سال پیش در ایران بهاییت و در عربستان وهابیت را به وجود آوردند و بارگاه امام صادق(ع) که روزی شبیه به ارمگاه مقدس امام رضا (ع) بود تخریب کردند و خواستار تخریب آرامگاه پیامبر بودند اما توسط فتنه استعمار پیر متوقف شد که بهتر بتوانند اهداف ضد دینی خود را پیاده کنند.

,

وی افزود: وهابیت که  در‌ کتاب " کربلا شهر من " هم بیان شده است « ۱۲ هزار شیعه شهید شده است تا جسارتی به قبر امام حسین (ع) نشود»، در شرایط حاضر آنها با حفر تونل درصدد نابودی قبر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بودند و از طرفی تخریب ارامگاه یاران حضرت علی (ع) از دیگر جنایات انها بوده و همه همت آنها از بین بردن مقدسات و اعتقادات شیعی هستند که با برپا داشتن مجالس امام حسین (ع) و درک قیام آن حضرت می توان توطئه ها و برنامه های آنها را خنثی کرد.

,

امام جمعه موقت یاسوج  بیان کرد: در شرایط حاضر که آقای رئیسی در صدد ریشه کنی فساد است از خداوند متعال برای او طلب خیر و برکت داشته زیرا فساد زمینه عدالت و رشد و توسعه و کار و اشتغال را از بین خواهد برد.

,

موسوی اعظم بیان کرد؛ امروز نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی به وجود آمده است، و عبادت تنها به نماز خواندن نیست و تنها عمامه به سر ها وظیفه ندارند بلکه همه ما باید به نوبه خود امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,

 

,

سمنان

, سمنان,

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد: بخشی از مشکلات اقتصادی، ناشی از سوءمدیریت‌ها و سوءاستفاده‌هاست/ اقدامات دستگاه قضا بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است

, حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد: بخشی از مشکلات اقتصادی، ناشی از سوءمدیریت‌ها و سوءاستفاده‌هاست/ اقدامات دستگاه قضا بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است,

به نقل از مرآت، آیین عبادی-سیاسی نماز جعمه این هفته سمنان با حضور جمعی از مردم و به امامت حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان در مصلی این شهر برگزار شد.

, مرآت,

مهدوی‌نژاد در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تأکید بر این که «حسینی‌ها» نسبت به هیچ‌یک از مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نیستند اظهار داشت: معتقدان به مکتب امام حسین(ع) چنین نیستند که در برابر ستم و محرمات سکوت کنند.

,

وی افزود: البته در این زمینه اشتباهی در جامعه ما وجود دارد و آن این است که نقد را به جامعه می‌کشانیم؛ حال آن که خطاب تذکر و امر و به معروف و نهی از منکر باید به خود فردی که مرتکب خطا شده باشد.

,

امام جمعه موقت سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده علیه ایران گفت: ترامپ و یارانش کوشش بسیاری کردند تا به اهداف خود در وضع تحریم‌ها دست پیدا کنند اما به یاری خدا، هدایت‌های رهبری و مقاومت مردم تا کنون تمام نقشه‌های شیطان بزرگ نقش بر آب شده است.

,

مهدوی‌نژاد با تأکید بر این که بخشی از مشکلات اقتصادی فارغ از تحریم‌ها، مربوط به سوءمدیریت‌ها، سوءاستفاده‌ها و اختلاس‌هاست گفت: این مسائل که اخبار آن در کنار اخبار راست و دروغ در فضای مجازی منتشر می‌شود، گاه زمینه ناامیدی مردم را فراهم می‌کند اما لازم است از رئیس قوه قضائیه تشکر کنم که اقدامات ایشان بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد کرده است؛ مردم نیز انتظار دارند که دستگاه قضا مفسدان اقتصادی را دستگیر و آن‌ها به سزای اعمالشان برساند.

,

 

,

یزد

, یزد,

آیت‌الله ناصری: جوانان شغل آبرومند و مسکن داشته باشند به حواشی و خودکشی کشیده نمی‌شوند

, آیت‌الله ناصری: جوانان شغل آبرومند و مسکن داشته باشند به حواشی و خودکشی کشیده نمی‌شوند,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: آزادی و آزادگی را مهمترین پیام نهضت عاشورا است و لازمه درک این پیام بصیرت و استقامت است.

,

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه امروزملت ایران اسلامی با تاسی از آقا و سرور خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)در مقابل طاغوت های زمان خود ایستادگی می کند و زیر بار ظلم مستکبران نمی رود افزود: به برکت امام حسین این ملت در جهان عزتمند و پر افتخار است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه معنای آزادی در فرهنگ حسینی رهایی همه بشریت از چنگال ظلم و طاغوت و رهایی همه انسان ها از دنیا پرستی و هوای نفس است گفت امروز در پناه این معنای آزادی ملت ایران با صبر و بصیرت تمام در کنار ملت های مظلوم جهان هم چون مردم سوریه، عراق،  فلسطین و یمن ایستاده و با تحمل مصائب مسیر آزادی را هم برای خود و هم برای این ستمدیدگان باز کرده است.

,

آیت الله ناصری با اشاره به توطئه های دشمنان نظیر آمریکا و انگلیس گفت: این دشمنان خبیث هرگز سربلندی و عزت ملت بزرگ ایران را نمی خواهد و با تمامی توان خود سعی دارد به این ملت ضربه بزند اما بصیرت، استقامت و صبوری ملت مومن ایران اسلامی مانع بزرگی برای تحقق نیات شوم این ظالمان بوده و به زودی با توکل به خدا و مقاومت به پیروزی نهایی دست پیدا خواهد کرد.

,

آیت الله ناصری تاکید کرد: این عزاداری های مخلصانه و بی پیرایه مردم دارالعباده توانست در آگاه سازی افکار عمومی جهان از مظلومیت امام حسین و پیام قیام ایشان موثر باشد.

,

 

,

مرکزی

, مرکزی ,

آیت الله دری نجف آبادی: مسئولین فریب دروغ پردازی دشمنان را نخورند/ تغییر بولتون سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران را تغییر نمی دهد

, آیت الله دری نجف آبادی: مسئولین فریب دروغ پردازی دشمنان را نخورند/ تغییر بولتون سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران را تغییر نمی دهد,

به نقل از  دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه ضمن تشکر از همه کسانی که طی دهه اول محرم در تعظیم شعائر دینی تلاش و مجاهدت کردند گفت: همه ی روزها حسینی و کربلایی هستیم و باید از امروز هیئت ها و موکب ها در عین اینکه کار روزمره خود را ده برابر انجام می دهند برای اربعین هم آماده شوند.

, دیار آفتاب,

دری نجف آبادی در خصوص گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، بیان کرد: ناچار شدیم که بعد از دوماه فرصت، گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برداریم. معنای گام سوم این است که در بسیاری از مسائل تحقیقاتی و پژوهشی که قبلا اقدام نکرده بودیم، اقدام کنیم و کارهایی که باید ۱۰ سال بعد انجام می دادیم را جلوتر انجام می دهیم.

,

وی تصریح کرد: به یک معنا این حرکت کار بزرگی است اما در عین حال باید برای ماه های بعد مواظب و هوشیار باشیم. ممکن است فشارهایی را آمریکایی ها و غیر آمریکایی ها بیاورند و یکی به نعل بزنند و یکی به میخ و از طرفی چماق نشان دهند و از طرفی هویج، ولی ما نباید فریب آنها را بخوریم چرا که آنها دشمن و دروغ پردازند.

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بولتون را جابه جا می کنند، ولی سیاست های آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران به سادگی تغییر نمی کند. رابطه گرگ و میش چه معنا دارد؟ رابطه انسان با انسان است نه رابطه گرگ و میش. اگر بنا باشد آنها گرگ باشند و ما بره آنها به دنبال غارت ما هستند و ما نباید فریب آنها را بخوریم.

,

وی اظهار کرد: در این چهل سال گذشته آنها یک قدم برای ما برنداشتند و هر روز یک بازی در آوردند و سر ما را شیره مالیدند و کلاه گذاشتند. البته امیدواریم در این مرحله مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی کشور هوشیار باشند و فریب این دغل کاران وحقه باز را نخورند و باقدرت پیش بروند.

,

دری نجف آبادی ادامه داد: ممکن است مقداری سختی بر ملت تحمیل شود. اما ملت ما ملت کربلایی و عاشورایی هستند و آماده اند. اگر مسئولین درداخل عمل کنند ملت در برابر توطئه های آمریکا با قدرت ایستاده است.

,

وی بیان کرد: انتظار مردم این است که همه مسئولین در کمال صداقت و امانت و با اخلاق اسلامی رفتار کنند و وفادار به امام و رهبری و خدمت گذار مردم باشند و خودشان را وقف خدمت به مردم کنند.

,

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مردم، به شرطی که مسئولین هوشیار باشند با کمبود ها و تنگناها می سازند، تشریح کرد: نمی شود که ۱۸.۴ میلیارد دلار بدهیم به افراد مختلف، بعد مشخص نشود که چه شد! بر یک دلار و ارز کشور هم باید نظارت شود و به جا هزینه شود. باید با اسراف و ول خرجی مبارزه شود و بدانیم که ارز کشور مثل خون پیکر می ماند و باید به پیکر ملت تزریق شود.

,

وی با بیان اینکه باید با توجه به شرایط، حکیمانه عمل کنیم عنوان کرد: امیدواریم که گوش شنوا باشد و آقایان در همه زمینه ها چون واگذاری ها و خصوصی سازی ها، تخصیص ارز و منابع و... در کمال امانت و صداقت و همراه با نظارت قدم بردارند. البته به قول خودشان نظارت به معنای مچ گیری نیست اما نظارت یعنی هزینه ها را دقیقا مدیریت و کنترل کردن.

,

دری نجف آبادی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: ان شاءالله نسل جوان و نوجوان ما با توکل بر خدا در این میدان بزرگ و با عظمت شرکت کنند. جوانان ما امیدهای آینده اند و برای آینده بسیار با عظمت کوله بار بزرگی بر دوش نسل امروز و فردا هست. این کوله بار را باید با جدیت به دوش گرفت و با توکل بر خدا برای فتح سنگر های بزرگ آینده کشور و سنگرهای بزرگ انقلاب در عرصه منطقه ای و جهانی خدمت گذاران بزرگی برای اسلام و اهل بیت باشیم.

,

وی اضافه کرد: جوانان می توانند مانند سید حسن نصر الله ها و سردار سلیمانی ها و دکتر چمران ها منشا خدمت باشند و افتخار آفرینی کنند. هر کدام از آنها باید برای آینده بسیار درخشان ستون فقرات این کشور عزیز و این ملت بزرگ باشند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور خاطر نشان کرد: یازدهم مهر ماه سال جاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و  ۶۲۰۰ شهید سر افراز استان مرکزی در محل مصلی قدس با حضور همه مردم، نیروهای مسلح و خدمت گزاران برگزار می شود و امید است که مراسم، با شکوه و با عظمت برگزار گردد.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری ,

حجت‌الاسلام فاطمی: روح آدمی با گریه بر امام حسین (ع) تکامل می یابد

, حجت‌الاسلام فاطمی: روح آدمی با گریه بر امام حسین (ع) تکامل می یابد,
به نقل از جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز بیست و دوم شهریور ماه در شهرکرد گفت:  مسلمانان دین‌داری و تشیع را مدیون خون امام سوم هستند، بنی‌امیه قصد از بین بردن دین خدا را داشتند که امام حسین (ع) با خون خود این دین را جاودانه کرد و اذان یکی از نشانه‌هایی است که پیروز اصلی میدان نبرد کربلا را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: امام حسین و یارانشان شهید شدند اما اسلام پابرجا ماند و امامت، حق و اسلام مدیون خون این عزیزان است.

وی بیان کرد: همانگونه که برای عزاداری امام حسین(ع) با مال و توان فعالیت می‌کنید بصیرت و آگاهیتان در این زمینه را هم بالا ببرید که این اعمال با بصیرت و آگاهی به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه آخرت همیشه وجود دارد و دنیا طولانی است اما بالاخره به پایان می‌رسد، اظهار کرد: این جمله معنای انقلابی نیز دارد، فرزندان انقلابی امام زیربار طاعت از انسان‌های پست نمی‌روند پدران و مادرانی دارند که اجازه نمی‌دهند زیر بار ظلم بروند رهبر انقلاب با عقل و درایت این مملکت را اداره می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در اوج و اقتدار است، گفت:‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با درایت خودشان، کاروان جمهوزی اسلامی ایران را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی تاکید کرد: درایت‌های مقام معظم رهبری باعث شده است تا جمهوری اسلامی ایران با مقاومت‌های سیاسی و اقتصادی و با تاسی از قیام امام حسین (ع) روی پای خود بایستد و زیر بار ظلم نرود.

وی افزود: ‌مسئولان باید ارزش‌های اسلامی و دینی را پاس بدارند و برای ترویج آن تلاش کنند.

فاطمی تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای با لهو و لعب اصلاح نشده است و اگر کسی سراغ دارد باید آن را اعلام کند.

وی یادآور شد:‌ گاهی مشاهده شده که برگزاری اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان، غدیر و قربان به دست مردم سپرده می‌شود اما آنجا هم امکان خارج شدن از کنترل و توان مردمی را دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: هر کس برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) گربه کند روحش تربیت و بر معنویاتش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی گفت:‌ مسوولان چهارمحال و بختیاری موضوع اهمیت دادن به ارزش‌ها از طریق آموزش و پرورش را مستقیم پیگیری کنند.

فاطمی تاکید کرد:‌ ترویج ارزش‌های دینی در مدارس و جامعه باعث تسریع در روند رو به رشد کشور و استان خواهد شد.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

کرمانشاه

, کرمانشاه ,

آیت‌الله علما: ایستادگی وام گرفته ملت از مکتب حسینی آمریکا را به دریوزگی انداخته است

, آیت‌الله علما: ایستادگی وام گرفته ملت از مکتب حسینی آمریکا را به دریوزگی انداخته است,

به نقل از مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر انسان حقیقت گناه و تاثیرات آن را بشناسد هیچگاه به سمت ارتکاب گناه کشیده نمی‌شود.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: دو چیز به زندگی معنا می دهد؛ یکی تقوا و دیگری اخلاص در عمل که اینها جوهره انسان است.

,

وی با اشاره به ایام محرم و عزداری‌های این ماه خاطرنشان کرد: در کنار این عزداری‌ها باید راه و روش و منش بزرگان دین همچون امام حسین (ع) را بیاموزیم و به کار گیریم.

,

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: این فرهنگ حسینی (ع) است که ۱۴۰۰ سال نسل اندر نسل با سختی های دوران گذشته روضه خوانی ها را حفظ کرده و این سرمایه را به ما رسانده است.

,

آیت‌الله علما با بیان اینکه مبارزه بین تفکرهای الهی و دنیوی تا قیام قیامت برقرار است، تصریح کرد: جنگ بین حق و باطل زوال‌پذیر نیست و در همه دوران‌ها وجود داشته است، بصیرت و ولایت‌پذیری باید در جامعه حاکم باشد تا بتوان در این جنگ با باطل پیروز شویم.

,

وی همچنین با یادآوری مناسبت ۲۶ شهریورماه و سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران، دیگر مناسبت این روز در مورد قتل عام فلسطینی ها در اردوگاه‌های صبرا و شکیلا توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: رژیم آدم کش صهیونیستی امروز به ضعف و ناتوانی و بی ارزشی رسیده است و این سخنرانی اقتدارآمیز اخیر سیدحسن نصرالله و این سید مقاومت در برابر آنها که توان مقابله با یک گروه کوچک از نیروهای حزب‌الهی را ندارند این قدرت عاشورا و محرم است که باید جوانان قدرش را بدانند.

,

آیت‌الله علما مناسبت ۲۷ شهریور و درگذشت شهریار را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهریار شاعر معاصر ، انقلابی و ادیب ایرانی است که خداوند روحش را قرین رحمت کند.

,

جمع‌ شدن آزادی‌خواهان جهان زیر پرچم سیدالشهدا(ع)

,

وی همچنین ضمن تشکر از بانیان و شرکت‌کنندگان در عزدارای‌های دهه اول محرم گفت: این حضورها معنا دارد، این عشق به سیدالشهدا (ع) همه‌گیر شده و می‌بینیم در قلب آمریکا برایشان جلسه تشکیل می شود.

,

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند ده‌ها کشور را این گونه دور هم جمع کند و این قدرت سیدالشهدا(ع) است که آزادی‌خواهان عالم را زیر پرچمش جمع می‌کند و درس عدالت، بصیرت و آزادی‌خواهی به آنها می‌دهد.

,

آیت‌الله علما بیان داشت: تاسوعا و عاشورا پرچم توحید و بصیرت است که همه باید زیر آن جمع شوند؛ همانگونه که امام راحل فرمودند انقلاب و نهضت ما زنده به محرم و صفر است و رهبر معظم انقلاب هم می‌فرمایند اسلام زنده به عاشورای حسینی است.

,

وی افزود: ایشان تاکید دارند عاشورا را به عنوان کلاس درس و پرچم هدایت در نظر گیریم و باید درس‌های ماندگاری داشته باشیم.

,

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه دارد: صبر و ایستادگی ۴۰ ساله ملت که وام گرفته از مکتب حسینی است تشکیلات آمریکا را به دریوزگی انداخته است و برای ارتباط با ایران پیام و پیغام می‌دهد.

,

آیت‌الله علما گفت: آزادگی و حریت درس عاشوراست که باید نسل اندر نسل تحویل دهیم و این سرمایه‌ای تمام نشدنی است.

,

 

,

اصفهان

, اصفهان,

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: تشکیل حزب الله لبنان در منطقه و مقابله با رژیم صهیونیستی از برکات انقلاب است

, آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: تشکیل حزب الله لبنان در منطقه و مقابله با رژیم صهیونیستی از برکات انقلاب است,

به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه شناخت خدا مهم ترین شذط شکر نعمت او است، اظهار کرد: پس از اینکه خدا را شناختیم و شاکر نعمت های او شدیم، باید این نعمت ها را در راه صحیح به کار بگیریم.

, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مرحله بعدی شکر نعمت های الهی، بیان ذکر «الحمدالله» است، گفت: شکر زمینه بقای دین را فراهم می کند و در دین اسلام نیز تاکید ویژه ای بر آن شده است.

,

وی افزود: واژه شکر 75 بار در قرآن به اشکال مختلف بیان شده است و حتی خداوند برخی پیامبران خود با این صفت تعریف کرده است.

,

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دلیل هدایت حضرت ابراهیم(ع) بنا بر قول قرآن شکر نعمت های الهی بود، تصریح کرد: همین شکرگذاری حضرت ابراهیم(ع) موجب شد به مقام اولوالعزمی و امامت برسد.

,

امام جمعه اصفهان بزرگ ترین نعمت الهی را نعمت هدایت دانست و خاطرنشان کرد: بعضی شبهه می اندازند که چرا خداوند همه مانند خانه، ماشین و امکانات را به کفار هم داده است؛ خداوند در این خصوص فرموده است که هرکس از ما دنیا را بخواهد و ما را نخواهد ما به او نتیجه اعمالش را خواهیم داد و‌ در دنیا برای او نقصی پیش نخواهد آمد، اما در روز قیامت چیزی به جز غضب الهی نخواهد داشت.

,

وی در ادامه صحبت های خود از حضور برشکوه مردم استان در عزاداری امام حسین(ع) قدردانی کرد و گفت: برخی در تاریخ تلاش کردند این عزاداری را از بین ببرند و حتی مزار امام حسین(ع) به آب بستند اما این عزاداری ‌ها هر ساله رونق بیشتری می گیرد.

,

طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت های روز، عنوان کرد: در سالگرد قتل عام عده‌ای از آوارگان فلسطینی قرار داریم، از سال 1948 که رژیم غاصب صهیونیستی، قسمتی از فلسطین را اشغال کرد، مسلمانان این منطقه آواره شدند و در شهرها و‌ کشورهای مختلف در اردوگاه‌ها زندگی‌می‌کردند.

,

وی افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یک عملیات ناجوانمردانه دو اردوگاه‌ پر از زن و فرزند فلسطینی‌ها را در لبنان بمباران کرد.

,

امام جمعه اصفهان به برکات انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: یکی از برکات این نظام اسلامی این است که با تقویت جبهه مقاومت به مقابله با رژیم صهیونیستی برخواسته است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: تلاش حزب الله لبنان که رهبری آن با تهدیدهای خود لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی انداخته است، از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود.

,

 

,

کرمان

, کرمان,

امام جمعه کرمان: جریان مقاومت خانه آمال اسرائیل را با تاسی از واقعه عاشورا تخریب می کند

, امام جمعه کرمان: جریان مقاومت خانه آمال اسرائیل را با تاسی از واقعه عاشورا تخریب می کند,

به نقل از آرمان کرمان، حجت‌السلام‌ حسن‌ علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان عنوان کرد: کسانی که مقام دارند اما با خدا نیستند باید در چشم مردم کوچک باشند، همه ما باید تقوا محور رفتار کرده و خداوند را در تمام صحنه‌های زندگی مشاهده کنیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اسلام با محوریت پیامبر(ص) و تحولاتی که اسلام به ‌وجود آورد افزود: پیامبر(ص) سه محور اساسی را دنبال کردند و به واسطه آن ها توانست جامعه‌ای پیشرو بسازد.

,

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: جامعه آن روز بسیار خشن بود و نخستین اصل پیامبر(ص) در این ماموریت سخت افزایش معرفت و بالا بردن شناخت جامعه آن روز بود، حضرت علی(ع) در این رابطه این چنین فرموده است که پیامبر درهای بسته را گشود و حق و باطل را به مردم شناساند.

,

وی ادامه داد: در تاریخ بشریت انسان‌های سو ‌استفاده‌گر و ظالم از بی‌اطلاعی مردم استفاده کرده و دست به جنایت‌های بزرگی زدند، پیامبر(ص) در مقابل این گونه افراد ایستاد همانگونه که در جریان مسجد ضرار پیامبر(ص) مشخص کرد عده‌ای با سو استفاده از جریان حق و مقدسات به دنبال مقاصد شر و ظلم هستند.

,

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: پیامبر(ص) با افزایش آگاهی مردم توانست دل‌هایی را که سرشار از گناه بودند را به سمت خداوند هدایت کند، مسلمان‌ واقعی فریب ظاهر را نمی‌خورد، درک عمیق از موضوعات دارد و به ندای کمک هر کس لبیک نمی گوبد، بلکه زمانی که از نیت فرد آگاه شد پاسخ می‌دهد.

,

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: پیامبر(ص) اسوه حسنه‌ای است که در میان مردم الگو‌های محکمی در تمام سطوح ایجاد کرد در حالیکه الگوسازی یکی از اصل‌های مهمی است که پیامبر(ص) توانست با آن جامعه را تغییر دهد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: اسرائیل نقشه‌هایی را در سر می‌پروراند و در تلاش  است که خاک کشور جعلی خود را گسترش دهد اما به فضل الهی جریان مقاومت در برابر ‌این اقدام ایستاده است.

,

وی با اشاره به اینکه جریان قدرتمند مقاومتی که در جهان اسلام شکل گرفته است نشأت گرفته از حادثه عاشورا است مطرح کرد: مردم ما باید درس مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل را از واقعه عاشورا بگیرند.

,

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نابودی اسرائیل نزدیک است از این رو جریان مقاومت ایران را الگوی خود قرار داده و مقام معظم رهبری را رهبر خود می‌دانند.

,

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه گام‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهدات خود برمی‌دارد به دنبال نابودی استکبار است، افزود: باید مواظب فرانسویان باشیم زیرا در اینجا نقش آمریکا را بازی می‌کنند و در لباس دوستی نزدیک می‌شوند اما اهداف دیگری دارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ابراز داشت: راهپیمایی عظیم اربعین نشات گرفته از حرکت کاروان اسرای حسینی از کربلا به سمت شام است که سبب ایجاد معرفت زیادی در جامعه آن روز شد.

,

 

,

آذربایجان شرقی

, آذربایجان شرقی,

حجت‌الاسلام آل هاشم: انتقاد شدید امام جمعه تبریز از حذف واژه «شهید» از تابلوهای خیابانی/ وضعیت مقبره‌الشعرا برازنده نام شهریار نیست

,

حجت‌الاسلام آل هاشم: انتقاد شدید امام جمعه تبریز از حذف واژه «شهید» از تابلوهای خیابانی/ وضعیت مقبره‌الشعرا برازنده نام شهریار نیست

, حجت‌الاسلام آل هاشم: انتقاد شدید امام جمعه تبریز از حذف واژه «شهید» از تابلوهای خیابانی/ وضعیت مقبره‌الشعرا برازنده نام شهریار نیست,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به رعایت تقوا در تمام شئون زندگی اظهار داشت: رعایت تقوا بر هر مسلمانی لازم و ضروری است، امیرالمومنین(ع) در باب تقوا می فرماید: تقوا در راه رفتن نیز اط صفات متقین است. سعی کنیم در سلام دادن نیز تقوا الهی را به جا آوریم.

,

وی با اشاره به اهمیت امربه معروف گفت: اصول و نحوه تبلیغ در امر به معروف بسیار مهم است. دهه اول مهم  تمام شد ولی جلسات تبلیغی باید تا آخر محرم ادامه دار باشد. یکی از اصول امر به معروف، دفاع از مظلوم است حتی اگر مظلوم کافر نیز باشد. فریاد برای مظلوم در مقابل ظالم نیز از مصادیق امر به معروف به شمار می‌رود.

,

امام جمعه تبریز افزود: قرآن می فرماید: کسانیکه مردم را به سوی خدا دعوت می کنند از بهترین مردمان عصر خود هستند بنابراین آقایان وعاظ و خطبا بدانند کار کار مهمی را انجام می‌دهند فلذا نباید از این کار دلسرد و خسته شوند.

,

خطیب جمعه تبریز در خطبه دوم با انتقاد از ماجرای حذف نام شهید از تابلوهای خیابانی در تبریز تصریح کرد: هر چه داریم به برکت خون شهدا است، البته پروژه شهید زدایی چند سالی است که آغاز شده و مختص به تبریز نیست. به آقای شهردار  تذکر دادم و ایشان نیز این مسئله را پیگیری خواهند کرد. برای بار اول تذکر می دهیم که عاملان این اقدام، در جهت اصلاح برآیند وگرنه با خشم مردم آذربایجان مواجه خواهند شد.

,

نماینده ولی فقیه در خلال خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد از دست اندرکاران مصلی تبریز ابراز کرد: قبلا گفته بودیم در مصرف برق مصلی تجدید نظر شود ولی نگفته بودیم که چراغ ها را خاموش کنید تا همه جا تاریک باشد. مسئولین مصلی تبریز چراغ های معمولی را روشن کنند تا بتوانیم مردم را ببینیم.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم  در ادامه به پروژه نیمه تمام مقبره الشعرای تبریز اشاره کرد و بیان داشت: استاد شهریار خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب داشته و از سرآمدان شعر و ادبیات معاصر است ولی باید ببینیم که مقبره ایشان در چه وضعیتی قرار دارد. گردشگران بسیاری از همه نقاط جهان برای زیارت مقبره شهریار به تبریز آمده ولی با صحنه نامناسبی در مقبره الشعرا مواجه می‌شوند.

,

وی در پایان از امضای طوماری توسط مردم برای تشکر از آیت‌الله رئیسی، خبر داد و گفت: ما نیز از اقدامات ریاست قوه قضاییه حمایت می کنیم.

,

 

,

گیلان

, گیلان,

آیت‌الله فلاحتی: مسیر حرکت دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی است/ به افراد منحرف از مسیر رهبری نباید مسئولیت‌ سپرده شود

, آیت‌الله فلاحتی: مسیر حرکت دنیای اسلام به سمت جمهوری اسلامی است/ به افراد منحرف از مسیر رهبری نباید مسئولیت‌ سپرده شود,

 به نقل از ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از همه مردم ایران به‌ویژه مردم ولایت‌مدار گیلان بابت ایستادگی و مقاومت دربرابر فشارهای دشمنان و تورم و عزاداری باشکوه آنان در ایام محرم و عاشورای حسینی(ره) قدردانی می‌کنم.

, به نقل از , ۸دی, ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از همه مردم ایران به‌ویژه مردم ولایت‌مدار گیلان بابت ایستادگی و مقاومت دربرابر فشارهای دشمنان و تورم و عزاداری باشکوه آنان در ایام محرم و عاشورای حسینی(ره) قدردانی می‌کنم.,

وی با بیان اینکه نذورات مردم در زمان گرانی بسیار ارزشمند است گفت: این امر نشان‌دهنده فهم دینی و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است و جا دارد از اجتماع باشکوه مردم گیلان به‌ ویژه مردم شهر رشت در عاشورای حسینی(ع) و عزاداری منظم آنها سپاسگزاری و قدردانی نموده و بگویم خاک قدوم شما عزاداران را سرمه چشمانمان می کنیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه “سیدحسن نصرالله” از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخنان عاقلانه و هوشمندانه و زیبای او خطاب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ماترکناک یا بن الحسین » از این پس شعار دنیای اسلام می‌شود و وجود چنین انسان‌های آزاده‌ای افتخارآمیز است.

,

فلاحتی با تأکید بر اینکه پادشاهان در طول تاریخ ایران چیزی جز نکبت و ذلت برای ملت نداشتند افزود: عرض ارادت رهبران کشورهای اسلامی به مقام معظم رهبری افتخارآمیز است و ما نیز به ایشان عرض می‌کنیم که فدایی او هستیم و تا جان در بدن داریم به‌هیچ وجه از حمایت ایشان دست بر نمی‌داریم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر سپردن زمام امور سیاسی به کسانی که به راه امام(ره) و مقام مقام معظم رهبری توجه دارند بیان کرد: مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور را به افراد منحرف از مسیر رهبر معظم انقلاب ندهید زیرا این افراد باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شوند.

,

امام جمعه رشت افزود: انزجار خود را از دولت‌های هند و نیجریه اعلام می‌کنیم زیرا عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند و از وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در برابر این اقدام اعلام موضع کنند زیرا مسلمانان دنیا به ما چشم امید دارند.

,

وی با اشاره به حوادث تلخ تاریخ تصریح کرد: صدام قرارداد ۱۹۹۵ را یک‌طرفه پاره کرد و سه روز بعد به ایران حمله کرد اما ملت ایران ۸ سال در برابر دشمن غاصب جهانی عزتمندانه مقاومت کردند و الگوی سایر ملت‌ها شدند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به قرارداد ننگین میان مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۸ عنوان داشت: هنوز ملت مسلمان تاوان این قرارداد ننگین را می‌دهند و امیدواریم به‌زودی طبق گفته مقام معظم رهبری شاهد نابودی این رژیم غاصب و جعلی باشیم.

,

امام جمعه رشت افزود: برای تربیت انسان باید از موعظه استفاده کرد و موعظه به معنای متذکر کردن شخص به چیزی که موجب اصلاح او می‌شود، است و انسان باید چیزهایی که موجب رقت قلب می‌شود را به افراد دیگر متذکر شود.

,

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق علم کلام همه انسان‌ها از ظلم تنفر دارند و به عدالت علاقمند هستند بیان داشت: همه مردم از نظام ظلم اجتناب می‌کنند البته عدالت مدنظر غیرمسلمانان مربو‌ط به زندگی دنیوی است اما گرایش به عدالت اجتماعی در همه جوامع دیده می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه موعظه باعث می‌شود انسان به خوبی‌ها میل پیدا کند عنوان کرد: خداوند بزرگ‌ترین رسالت پیامبران را موعظه انسان می‌داند و انسان نیز طبعاً موعظه را راحت‌تر از امر و نهی قبول می‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: انسان باید دلسوز بودن واعظ را باور کند تا به صحبت‌های او گوش دهد زیرا انسان در مقابل امر و نهی مقاومت می‌کند لذا شیوه تربیتی پیامبران موعظه بوده است.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر(ص) با موعظه احکام اسلامی را به مردم انتقال می‌داد ابراز داشت: خداوند در قرآن از پیامبر(ص) می‌خواهد که با زیباترین روش و با حکمت مردم را به خوبی‌ها دعوت کند و حکمت در اصطلاح به‌معنای تشخیص عالمانه مسائل و سپس گوشزد کردن آن به مردم است.

,

 

,

اردبیل

, اردبیل,

آیت الله عاملی: قوه قضائیه امید بزرگی در دل ملت زنده کرده است/ جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند

, آیت الله عاملی: قوه قضائیه امید بزرگی در دل ملت زنده کرده است/ جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند,

به نقل از از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: با اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد، امید بزرگی در دل ملت ما ایجاد شده است.

, از سبلان‌ما,

وی افزود: ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم و مخصوصاً از دو نهاد بزرگ اطلاعاتی کشور و همچنین از سازمان بازرسی می‌خواهیم همکاری کامل با دستگاه قضایی در روند مبارزه با فساد داشته باشند، دوام امید ملت، به دوام این مبارزه و قاطعیت و بی‌رحمی آن و عدم تأثر از فضاسازی‌ها خواهد بود؛ در عین حال بر قوه مجریه نیز لازم است زمینه فراهم‌شدن بزه و خلاف را از میان ببرد.

,

عاملی ادامه داد: بر قوه مجریه و قضائیه لازم است تمام موارد خلاف، رانت، اختلاس و رشوه را که در این چند سال اخیر اتفاق افتاد به طور دقیق بررسی و علت امکان خلاف را بررسی کنند تا قدم‌های بزرگی را در مسیر قضازدایی و بهداشت قضایی و سلامت اداری بردارند.

,

وی تصریح کرد: به عنوان مثال توسعه دولت الکترونیک باعث می‌شود هم خلاف تقلیل پیدا کند و هم بدنه دولت لاغر شود، کل ژاپن با ۳۵۰ هزار نفر کارمند اداره می‌شود در حالیکه در ایران ۹۵ درصد بودجه صرف هزینه جاری می‌شود؛ یعنی ۹۵ درصد می‌خوریم و فقط ۵ درصد کار توسعه و عمرانی انجام می‌دهیم، طبیعی است که ادامه این روند جز بن‌بست چیز دیگری نخواهد بود.

,

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: طراحی نظام صیانت، مطالبه‌ای بود که ما در سفر رئیس جمهور به اردبیل از ایشان خواستیم؛ آن زمان که اوایل ریاست جمهوری آقای روحانی بود در شورای اداری به ایشان عرض کردم من اگر جای شما باشم اولین کاری که در این کشور انجام می‌دهم، طراحی نظام صیانت است؛ نظامی که مثل دستگاه لرزه‌نگار کوچک‌ترین ارتعاشات مالی را تحت نظارت داشته باشد.

,

وی افزود: از ملت عزیزمان نیز می‌خواهم که در اقدامات اخیر قوه قضائیه به انحاء مختلف از این قوه حمایت کنند، اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است؛ هزینه‌ای که نظام از فسادهای مالی و خرابی باورهای عمومی و وثوق ملّی پرداخت کرده، از هزینه جنگ تحمیلی کمتر نبوده است.

,

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: ترامپ در آمریکا با پنج خصلت شناخته می‌شود که اگر تا انتخابات آن‌ها را از پیشانی خود پاک نکند، رأی نخواهد آورد؛ جنگ طلب بودن، غیر قابل پیش بینی بود، دروغگو بودن، غیرقابل اعتماد بودن و البته نظم‌گریز بودن، عناوین این پنج خصلت است؛ آمریکایی‌ها باید خون گریه کنند که فردی با این اوصاف برای آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

,

عاملی گفت: او با اخراج بولتون در صدد بازکردن عنوان اول از پیشانی خود می‌باشد؛ جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی آمریکا در دروان ترامپ است که برکنار می‌شود اما این عزل با عزل‌های قبلی فرق داشت و بسیار اهانت آمیز بود، ترامپ مسیر عادی را رها کرد و با پیام توئیتری به جان بولتون اطلاع داد که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست!!!

,

وی افزود: یک علت مهم اخراج بولتون این بود که ترامپ به وی می‌گوید؛ من در انتخابات آتی دستم خالی است حالا که ایران مذاکره و کره شمالی همکاری نکرد باید با طالبان توافق کنم تا دستم در انتخابات پر باشد و بگویم جنگ در افغانسان پایان یافت اما جان بولتون می‌گفت در طول ۱۸ سال گذشته طالبان هزاران آمریکایی را کشته چطور با آن‌ها توافق می‌کنی و می‌گفت برای عملی‌کردن وعده انتخاباتی خود مبنی بر خاتمه‌دادن جنگ افغانستان بدون امضای چنین توافقی، فقط نیروهای آمریکایی را از آن کشور فرا بخوان.

,

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: باید به بولتون گفت که اگر به ترورهای طالبان حساس هستید پس چرا سازمان منافقین را که ۱۷ هزار بی‌گناه را در ایران کشته در بهترین جای آمریکا مستقر کردید و بالاترین حمایت را از آن‌ها دارید؟ آیا خون سربازان شما رنگین‌تر از خون ملت مظلوم ما است؟

,

عاملی بیان کرد: مخالفین جان بولتون در آمریکا جو سنگینی بر علیه او درست کرده بودند و می‌گفتند؛ مشاوره‌های جان بولتون تا به امروز موجب شده یک سری از توافق‌نامه‌های مربوط به کنترل تسلیحات اتمی یکی پس از دیگری لغو شده و سپر حفاظتی در برابر تهدیدات اتمی برداشته شود، اقدامی که جهان را در معرض بی‌ثباتی قرار داده است، از جمله این پیمان‌ها «ای بی ام» یا پیمان منع موشک‌های بالستیک، چارچوب های توافق شده با ایران (برجام) و خلع سلاح اتمی در کره شمالی است.

,

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گفتند؛ بولتون مسؤول خاتمه‌دادن به چند پیمان هسته‌ای بود و او ترامپ را تحریک کرد تا از آن‌ها خارج شود، وقتی ترامپ پیمان منع توسعه سلاح‌های مرگ‌بار را باطل می‌کرد روسیه نیز فردای آن روز آن را باطل می‌کرد در نتیجه آمریکا تا آستانه جنگ رفت، می‌گویند اگر بولتون در کاخ سفید می‌ماند آمریکا تمام حفاظ‌های هسته‌ای خود را از دست می‌داد.

,

عاملی اشاره کرد: بولتون گاهی به ترامپ می‌گفت به ایران حمله کند و گاهی پیشنهاد می‌داد که به ونزوئلا حمله کند و او باعث شد تا ترامپ از برجام خارج شود، او با ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق باعث حمله آمریکا به عراق شد، او هیچ اعتقادی به سازمان ملل نداشت چون مانعی در برابر آمریکا بود، یک جمله از او درباره سازمان ملل مشهور است که می‌گوید؛ «اگر سازمان ملل ۱۰ طبقه از ساختمانش را از دست بدهد هم هیچ تفاوتی نمی‌کند» او حساب بسیار خاصی برای منافقان باز کرده بود و در واقع سخن‌گو و  بلندگوی آن‌ها بود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها از اهالی استان به‌خاطر عزاداری‌های بسیار شایسته تشکر کرد و اظهار داشت: امسال عزاداری از جهت کثرت جمعیت فوق‌العاده بود انگار هر روز از دهه اول، عاشورا بود؛ همه از کثرت جمعیت متحیر بودند و مشاهده کردیم که اجتماع تاسوعا و عاشورای اردبیل چگونه با عظمت و فوق العاده برگزار شد.

,

وی افزود: از تمام آذری‌های جهان به‌خاطر اجتماعات عظیم عزاداری تشکر می‌کنم، در ایران، شمال عراق، ترکیه، آذربایجان و... این عاشورا یک روز تاریخی برای آذربایجان بود؛ از اهالی مکرم آذربایجان که در ایام محرم به ایران آمدند و مخصوصاً در شهرها در عزاداری ها شرکت کرده و خود عزاداری نمودند تشکر می‌کنم، ما این عزیزان را به عنوان مهمانان امام حسین با فخر و شرف پذیرایی کردیم و در آینده هم پذیرایی خواهیم کرد، علاقه و محبت آن‌ها به عزاداری بیشتر از ما بود و این نتیجه ایجاد محدودیت است.

,

عاملی همچنین با قدردانی از اهل سنت استان مخصوصاً عنبران و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفته‌اند؛ البته نباید هیأت امناء مساجدی که در شب عاشورا به عشق امام حسین(ع) و به یاد قرائت قرآن آن حضرت در مساجد خود مجلس قرائت قرآن برپا کردند را از یاد برد.

,

وی همچنین از تمام کسانی که با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهداء خون خود زندگی جمعی از هموطنان را تضمین کردند تشکر نمود و گفت: این عزیزان بهترین معامله را با امام حسین انجام داده‌اند.

,

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: جوانان عزیز دقت کنند که با تمام شدن دهه اول محرم انگار از تصفیه خانه بزرگ بیرون آمده‌اند به آن‌ها خطاب می‌شود «استأنف العمل» یعنی اعمال خود را از صفر شروع کنید، پس بعد از دهه اول محرم مواظب باشند شیطان حسنات آن‌ها را غارت نکند، جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند و اثبات کنند که عاشق صادقند و عاشق صادق معشوق خود را فراموش نمی‌کند.

,

عاملی گفت: از صدا و سیما، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، مجموعه شهرداری و تمام نیروهای امنیتی که در اجراء عزاداری‌ها و اجتماعات بزرگ همکاری کردند و مخصوصاً از صدا و سیما در انعکاس کشوری این مراسم، تشکر دارم.

,

 

,

گلستان

,

حجت‌الاسلام لیوانی:‌ مداحان و شعرا از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند

, حجت‌الاسلام لیوانی:‌ مداحان و شعرا از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند ,

حجت الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان  هم با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اظهارکرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس عزت و آزادگی داد.

,

وی افزود:عشق و ارادت به امام مرز جغرافیایی نمی شناسد و هرچه که زمان می گذرد این نهضت و واقعه شکوه بیشتری پیدا می کند.

,

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست و تا روز قیامت پابرجا خواهد بود، تصریح کرد: امام و یارانش در برابر یزید و یزدیان ایستادند و این معاندان تصور می کردند که با شهادت امام (ع) همه چیز تمام می شود ولی اینگونه نشد و اکنون همه گروه ها اعم از مسلمانان و پیروان سایر ادیان برای ماه محرم حرمت قائل هستند و در مراسم سوگواری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

,

لیوانی به بدعت ها در مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: باید با بدعت زدایی از عزاداری ها، حرمت ماه محرم را پاس بداریم و از رفتارهایی مانند قمه زنی پرهیز کرد، چرا کسی باید به نام امام حسین (ع) قداره‌ به دست بگیرد و به جان خود بیفتد، هیچ دلیل شرعی برای قمه زدن وجود ندارد.

,

لیوانی ادامه داد: به جای این رفتارهای وهن برانگیز، باید اعمالی را انجام دهد که امام حسین (ع) خواستار آن بوده است.برخی اقدامات در عزاداری ممکن است مردم را نسبت به امام حسین (ع) بدبین کند لذا باید مراقب بود تا مردم دچار نارضایتی نشوند.

,

وی اذعان کرد: عزاداری باید با رعایت اصولی انجام شود و عزاداران ملزم به رعایت آن هستند؛ آن ها نباید راه را بر مردم ببندند یا در مجاورت بیمارستان عزاداری کنند.

,

امام جمعه موقت گرگان در خاتمه گفت: مداحان و شعرا باید از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند و مطالب و اشعاری که در خصوص عزاداری حسینی مطرح می شود باید در شأن و جایگاه امام حسین(ع) باشد.

,

 

,

البرز

, البرز,

آیت الله حسینی همدانی: دولت به جای پرداختن به حضور زنان در ورزشگاه به معیشت مردم رسیدگی کند

, آیت الله حسینی همدانی: دولت به جای پرداختن به حضور زنان در ورزشگاه به معیشت مردم رسیدگی کند,

به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرج خطاب به کسانی که در برابر تذکر انحرافات اخلاقی موضع گرفته و اعلام می کنند چرا به اختلاس ها رسیدگی نمی شود، گفت: هرج و مرج فکری و اعتقادی بدترین نوع دزدی است و دشمن با با ابزارهای مدرن در حال انجام و توسعه این مسئله هستند، همچنین امروز به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه در برابر دزدی و اختلاس های مالی و غیر مالی مسئول هستند.

, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی  با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم اینکه کرج جز 4 کلانشهر بزرگ کشور است اما جلسات عزاداری متفرق بوده و عظمت و شکوه لازم را ندارد به لزوم تدبیر برای یک اجتماع بزرگ در ایام محرم اشاره کرد و درباره تحریم های آمریکا افزود: تا امروز گزینه های مختلف آمریکا برای تضعیف نظام اسلامی توسط مردم بی اثر بوده است در نتیجه آقایان باید برای رونق تولید فعالیتی جدی داشته باشند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: 6 ماه از سالی که به نام رونق تولید است گذشته و لازم است دستگاه های متولی اقدامات خود را در این زمینه ارائه دهند و اعلام کنند چه سنگی را از جلوی پای تولید کننده برداشته اند؟ البته اگر مسائل حاشیه ای، انتخاباتی و حضور زنان در ورزشگاه ها که جلسات هیات دولت را به خود اختصاص می دهد و در نهایت با تناقض مواجه می شود، زمانی برای رسیدگی به معیشت مردم بگذارد. 
,
 
,
امام جمعه کرج تصریح کرد: در استان البرز این مسیر چگونه طی شد؟ مسئولین اطلاع رسانی و رسانه ها مطالبه گری کنند، کمبودها را اطلاع رسانی کنید تا جوانان برای رونق تولید و کشاورزی پای کار بیایند، اگر برنامه و مدیریت باشد، البرز می تواند قسمت زیادی از نیازهای دامی کشور را تامین کند. امروز تعداد زیادی از جوانان استان در تولید هیچ نقشی ندارند در حالی که توانایی لازم را دارند. 
,
 
,
وی گفت: تلاش آمریکا و اسرائیل کم شدن نفوذ ایران در منطقه است اما طی چند ماه اخیر ملاقات فرماندهان محور مقاومت با رهبر معظم انقلاب برای دشمن پیام هایی دارد و سخنان ولایتمدارانه سید حسن نصرالله که رهبری را حسین زمان دانستند و اعلام کرد حمله اسرائیل به ایران، پایان عمر اسرائیل است، حضور مقتدا صدر در بیت رهبری، نامه رئیس جنبش انصارالله یمن و نامه  رهبر حماس و اعلام همبستگی با ایران را اگر در کنار خروج مفتضحانه جان بولتون بگذارید نشان می دهد دست امریکا و نوچه های پلیدش با پیروزی محور مقاومت از منطقه و جهان ساقط خواهد شد. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در بدبختی آمریکا همین بس که طی روزهای اخیر برای آنکه بتواند از قدرت ایران فرار کند باید به ناخدای هندی رشوه بدهد تا مقابل ایران بایستد، افزود: وضعیت برای آمریکا بدتر از اسرائیل شده و به نظر می رسد کار آمریکا در 10 سال آینده تمام خواهد شد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: عده ای تصور نکنند با رفتن جان بولتون وضعیت برای مذاکره با آمریکا مناسب است زیرا با تمام این تغییرات آمریکا همان آمریکا است و درصدد است خسارت محض برجام را گسترده کرده و به قدرت منطقه ای ایران وصل کند در نتیجه دولت باید با هوشیاری بیشتری عمل کند. 
,
 
,
خطیب جمعه کرج در خاتمه تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس باید موکل آنها باشد و شفافیت را در پیش گیرد زیرا در غیر این صورت وکالت باطل می شود، شفافیت رای نمایندگان در مجلس منافاتی با آزادی آنها در مجلس ندارد، گاهی در این رای دادن ها مرز با دوست و دشمن مشخص شده و اصلح و غیر اصلح شناخته می شود. 
,
 
,
 
,

هرمزگان

, هرمزگان,

حجت الاسلام عبادی زاده: مسئولان باید طبق نقشه گام دوم پیش روند

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه هرمزگان ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: مسئولان باید طبق  نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی بابیان اینکه  رشوه ممکن است باعث ازدیاد مال شود اما برکت مال را می گیرد ، عنوان کرد:  اصلا نباید به آن دست ز گاهی قوانین دست و پا گیر باعث می شود ارباب رجوع خسته شوند و تن به رشوه دهند که باید این قوانین اصلاح شود .

عبادی زاده تصریح کرد: هر مقدار دستگاه های دولتی شفاف تر باشند و هفت خوان و ۷۰ خوان را کمتر کنند به نفع کشور است چرا که  هر مقدار بروکراسی پیچیده اداری در ادارات بیشتر باشد فساد را بیشتر می کند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نظام اداری باید چابک و سبک شود و از این پیچیدگی و کلاف سردرگم نجات پیدا کند و این باعث کاهش رشوه در جامعه می شود .

وی افزود:گاهی اوقات علت رشوه گرفتن فقر است و فقر جامعه را به سوی کفر می برد ؛ ما امروز به دلیل تورم در جامعه  با مشکل قدرت خرید در کارکنان دولت روبرو هستیم و قدرت خرید کارمندان علی رغم افزایش حقوق ها کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل روزی حل شود و دولت به این میزان متورم نباشد و کوچک تر شود.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم بلکه باید از آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیایم.

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: اینکه مردم به سنت امام حسین(ع) اقتدا کنند اما در مقام عمل، عمل نکنند در زمره بدترین اعمال است.

وی با اشاره به اینکه باید روش و راه اهل‌بیت(ع) را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری معتقدند باید این راه و روش را هم در زندگی خود عمل کنند و آن‌ها را به‌عنوان الگو و مبنای حرکتی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هر جا به نفعمان بود عمل کنیم و هر جا به نفعمان نبود کنار بگذاریم، امری ناپسند است، تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان هستیم که این کنگره برندی برای استان هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: ۲۵ محرم برابر با سوم مهرماه کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار خواهد شد و باید مردم هرمزگان به‌خوبی همچون سال‌های گذشته این کنگره را میزبانی کنند و نهضت صحیفه خوانی باید در مساجد راه‌اندازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید از مبلغین و مسئولین هیئت‌های مذهبی دهه اول محرم در استان هرمزگان تقدیر کرد که توانستند فضای جامعه را به نام اباعبدالله الحسین(ع) عطرآگین کنند، اضافه کرد: از مردم هرمزگان که با حضور خود در آئین‌های عزاداری رونق‌بخش محفل سیدالشهدا(ع) بودند، باید قدردانی کرد و امیدوارم به‌روزی برسیم که تمامی دنیا به‌خوبی با اباعبدالله الحسین(ع) و سیره عملی و زندگی‌اش آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکتی است که شاخص‌های تمدنی را برای جامعه ما نشان می‌دهد، عنوان کرد: نباید به‌سادگی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذشت زیرا این بیانیه گام دوم نقشه راه جهان اسلام را در آینده ترسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه‌جانبه نگر است، بیان کرد: این بیانیه آینده‌نگر است و سرنوشت و آینده کشورمان را ترسیم می‌کند و امید را در جامعه اسلامی زنده می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش اعتمادبه‌نفس در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید واقع‌شده و به سمت‌وسوی فهم تمدن سازی پیش می‌رویم.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه مسئولان باید طبق این نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی نیز جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد، بیان کرد: بحث‌های مطرح‌شده در آسیب‌های اجتماعی به‌نوعی انتقاد از خود جامعه است که با همت مردم و مسئولین و چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌طور حتم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک افزود: مشکل آب امروز یکی از جدی ترین معضلات و مشکلات زندگی مردم شهرها و روستاهای شهرستان سیریک است مشکلی که چندین سال است مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه طی سالیان گذشته چاره ای اساسی و عزمی جهادی برای رفع آن اقدام نشده است.

وی اضافه کرد: امروز در شهرستان  سیریک بسیاری از روستاها می باشد که یک ماه و بعضا ۴۰ روز آب ندارند و مردم برای تهیه آن با توجه به وضع بد اقتصادی و تامین معیشت زندگی، آب درد و مشکلات شان را بیشتر کرده و کسی هم پاسخگوی مشکلات مردم نیست.

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: ما از سرپرست آبفای روستایی استان درخواست می کینم به شهرستان بیایند و دغدغه های مردم  را حضوری و از نزدیک  بشنوند و ببینند  و برای حل آن چاره اندیشی اساسی داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: شفافیت آرا نمایندگان مجلس حق طبیعی مردم است و یکی از مطالبات مطرح، طرح  شفافیت آرا نمایندگان است که مدتی است توسط جوانان عدالتخواه مطرح است.

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: مگر در مردم سالاری دینی ، مردم سالار نیستند، مگر نمایندگان وکیل مردم نیستند ، مگر در نظام اسلامی خادم مردم نیستند ، پس ترس از شفافیت برای چیست.

حیدری خاطر نشان کرد: کسانی که با شفافیت مخالف هستند ، بایدعلت مخالف خویش را توضیح دهند ، امروز باید شفافیت به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود و از نمایندگان مجلس مزالبه شود.

,

حجت الاسلام عبادی زاده: مسئولان باید طبق نقشه گام دوم پیش روند

, حجت الاسلام عبادی زاده: مسئولان باید طبق نقشه گام دوم پیش روند,

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه هرمزگان ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه بندرعباس اظهار کرد: مسئولان باید طبق  نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

,

وی بابیان اینکه  رشوه ممکن است باعث ازدیاد مال شود اما برکت مال را می گیرد ، عنوان کرد:  اصلا نباید به آن دست ز گاهی قوانین دست و پا گیر باعث می شود ارباب رجوع خسته شوند و تن به رشوه دهند که باید این قوانین اصلاح شود .

,

عبادی زاده تصریح کرد: هر مقدار دستگاه های دولتی شفاف تر باشند و هفت خوان و ۷۰ خوان را کمتر کنند به نفع کشور است چرا که  هر مقدار بروکراسی پیچیده اداری در ادارات بیشتر باشد فساد را بیشتر می کند.

,

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: نظام اداری باید چابک و سبک شود و از این پیچیدگی و کلاف سردرگم نجات پیدا کند و این باعث کاهش رشوه در جامعه می شود .

,

وی افزود:گاهی اوقات علت رشوه گرفتن فقر است و فقر جامعه را به سوی کفر می برد ؛ ما امروز به دلیل تورم در جامعه  با مشکل قدرت خرید در کارکنان دولت روبرو هستیم و قدرت خرید کارمندان علی رغم افزایش حقوق ها کاهش یافته است که امیدواریم این مشکل روزی حل شود و دولت به این میزان متورم نباشد و کوچک تر شود.

,

وی با اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم بلکه باید از آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیایم.

,

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: اینکه مردم به سنت امام حسین(ع) اقتدا کنند اما در مقام عمل، عمل نکنند در زمره بدترین اعمال است.

,

وی با اشاره به اینکه باید روش و راه اهل‌بیت(ع) را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری معتقدند باید این راه و روش را هم در زندگی خود عمل کنند و آن‌ها را به‌عنوان الگو و مبنای حرکتی خود قرار دهیم.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هر جا به نفعمان بود عمل کنیم و هر جا به نفعمان نبود کنار بگذاریم، امری ناپسند است، تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان هستیم که این کنگره برندی برای استان هرمزگان شده است.

,

وی ادامه داد: ۲۵ محرم برابر با سوم مهرماه کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار خواهد شد و باید مردم هرمزگان به‌خوبی همچون سال‌های گذشته این کنگره را میزبانی کنند و نهضت صحیفه خوانی باید در مساجد راه‌اندازی شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید از مبلغین و مسئولین هیئت‌های مذهبی دهه اول محرم در استان هرمزگان تقدیر کرد که توانستند فضای جامعه را به نام اباعبدالله الحسین(ع) عطرآگین کنند، اضافه کرد: از مردم هرمزگان که با حضور خود در آئین‌های عزاداری رونق‌بخش محفل سیدالشهدا(ع) بودند، باید قدردانی کرد و امیدوارم به‌روزی برسیم که تمامی دنیا به‌خوبی با اباعبدالله الحسین(ع) و سیره عملی و زندگی‌اش آشنا شوند.

,

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکتی است که شاخص‌های تمدنی را برای جامعه ما نشان می‌دهد، عنوان کرد: نباید به‌سادگی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گذشت زیرا این بیانیه گام دوم نقشه راه جهان اسلام را در آینده ترسیم می‌کند.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه‌جانبه نگر است، بیان کرد: این بیانیه آینده‌نگر است و سرنوشت و آینده کشورمان را ترسیم می‌کند و امید را در جامعه اسلامی زنده می‌کند.

,

وی ادامه داد: افزایش اعتمادبه‌نفس در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید واقع‌شده و به سمت‌وسوی فهم تمدن سازی پیش می‌رویم.

,

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه مسئولان باید طبق این نقشه راه پیش روند و با حرکت لاک‌پشتی به‌جایی نمی‌رسیم بلکه باید سرعت را چاشنی کار خود کنند، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتقاد و نقدپذیری را به ما یاد می‌دهد؛ امروز اگر درجایی مردم نقد می‌کنند به دنبال رشد و اصلاح هستند و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی نیز جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد، بیان کرد: بحث‌های مطرح‌شده در آسیب‌های اجتماعی به‌نوعی انتقاد از خود جامعه است که با همت مردم و مسئولین و چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌طور حتم برطرف خواهد شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک افزود: مشکل آب امروز یکی از جدی ترین معضلات و مشکلات زندگی مردم شهرها و روستاهای شهرستان سیریک است مشکلی که چندین سال است مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه طی سالیان گذشته چاره ای اساسی و عزمی جهادی برای رفع آن اقدام نشده است.

,

وی اضافه کرد: امروز در شهرستان  سیریک بسیاری از روستاها می باشد که یک ماه و بعضا ۴۰ روز آب ندارند و مردم برای تهیه آن با توجه به وضع بد اقتصادی و تامین معیشت زندگی، آب درد و مشکلات شان را بیشتر کرده و کسی هم پاسخگوی مشکلات مردم نیست.

,

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: ما از سرپرست آبفای روستایی استان درخواست می کینم به شهرستان بیایند و دغدغه های مردم  را حضوری و از نزدیک  بشنوند و ببینند  و برای حل آن چاره اندیشی اساسی داشته باشند.

,

حیدری تصریح کرد: شفافیت آرا نمایندگان مجلس حق طبیعی مردم است و یکی از مطالبات مطرح، طرح  شفافیت آرا نمایندگان است که مدتی است توسط جوانان عدالتخواه مطرح است.

,

امام جمعه شهرستان سیریک بیان کرد: مگر در مردم سالاری دینی ، مردم سالار نیستند، مگر نمایندگان وکیل مردم نیستند ، مگر در نظام اسلامی خادم مردم نیستند ، پس ترس از شفافیت برای چیست.

,

حیدری خاطر نشان کرد: کسانی که با شفافیت مخالف هستند ، بایدعلت مخالف خویش را توضیح دهند ، امروز باید شفافیت به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود و از نمایندگان مجلس مزالبه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه