اخبار داغ

آیت‌الله اعرافی:

ملت ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم

ملت ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی‌خورد/ اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی‌داریم
امام‌جمعه قم گفت: اروپا بداند گام‌های بعدی را محکم‌تر برمی داریم و آمریکا هم بداند ملت ایران فریب چراغ سبز آمریکا را نمی‌خورد و از طرفی تسلیم هم نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه امروز قم اظهار کرد: غذای ناپاک در روح و روان انسان آثار زیانباری به جای می گذارد، غذای ناپاک که از طریق ربا ، رشوه ، غصب ، اختلاس و کلاه‌برداری وارد زندگی می شود تمام ابعاد فردی ،خانوادگی و اجتماعی انسان را آلوده می کند.

وی گفت: در روایات آمده است کسب حرام و لقمه ناپاک و غذای آلوده موجب می شود که تمام اعمال نیک و شایسته انسان فرو بریزد و ارزش و ثواب آن از بین برود، خداوند در  آیه 23 سوره فرقان می فرمایند در روز قیامت  اعمال کفار و انسان های آلوده را مثل غبار پراکنده می کنیم، حتی اعمال به ظاهر خوب، بی ارزش و بی خاصیت و پوچ می شود در برخی از روایات این آیه به مسلمانان هم تعمیم داده شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: در تطبیق این آیه به مسلمان، مربوط به اعمال انسان هایی که به ولایت ائمه خدا اعتقاد ندارند و ناصبی هستند و از طرفی به  مسلمانی که اهل رعایت در کسب و کار نیست و زندگی او آغشته به حرام و زندگی ناپاک است می شود.

کسب لقمه حرام باعث فقر ظاهری و باطنی می شود

اعرافی تصریح کرد: کسی که مبتلا به کسب حرام شد دچار فقر می شود این فقر یا ظاهری است یا باطنی است، کسب حرام در تمام مراحل موجب سقوط انسان و مانع تکامل و عروج انسان می شود، کسب لقمه حرام باعث می شود در روز قیامت اهل و عیال و خانواده وی که به آن‌ها لقمه ناپاک خورانده مدعی این سرپرست شوند که به آن‌ها لقمه حرام داده است و جلوی او را می گیرند زیرا لقمه حرام فرزندان و نسل انسان را نیز دچار مشکل می کند.

وی تأکید کرد: حضرت زینب(س) پیام آور کربلا و بانویی که مظهر پاکی ، طهارت، صبر  و استقامت  در برابر این همه سختی هایی که بر وی گذشت  است یک جمله تاریخی فرمودند " ما رأیت الا جمیلاً " که این جمله باید با آب طلا نوشته شود زنی که به ظاهر اسیر بود در واقع دشمنان خدا را به اسارت گرفته بود.

تا پایان کار با ولی فقیه خواهیم ماند

امام جمعه قم تصریح کرد: هر سال مشعل عزای امام حسین(ع) روشن تر و پرچم پر افتخارش به اهتزاز بیشتری در می آید و بعد از 1400 همچنان خون حسین(ع) در جوش  است و همچنان این پیام زنده است  و قلب های زنده آزادگان عالم به عشق حسین(ع) می تپد این افتخار ملت ایران بود که پیشگام  اقامه عزای حسین(ع) بود که به همه عالم انتقال پیدا کرد، تا جایی که سید حسن نصرالله به عنوان سید مقاومت در لبنان گفت ما با فرزند امام حسین(ع) و با ولی فقیه زمان پیمان می بندیم و تا پایان کارخواهیم ماند.

وی ضمن تقدیر از همه افرادی که شرایط و آداب عزاداری را رعایت کردند  خاطرنشان کرد: ما مردم ایران تا پایان کار پای ولایت خواهیم ماند و تا شکست مستکبران عالم و تا محو اسرائیل با رهبر انقلاب و ولی فقیه خواهیم ماند.

در روابط دیپلماسی با اروپایی ها باید هوشمند بود

اعرافی تأکید کرد: در روابط خارجی داری چند سطح رابطه هستیم، سطح اول با دولت های همسو و همسایه و مستقل که در حوزه مقاومت حضور دارند که باید روابط دوستانه  با این کشورها شامل همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد، سطح دوم روابط دیپلماسی مربوط به کشورهایی که مستقل عمل می کنند و ارتباطات خوبی با آن‌ها داریم مانند چین و روسیه که باید این روابط را حفظ کنیم و ارتباط را از سمت اروپا به سمت آسیا تغییر دهیم.

امام جمعه قم ادامه داد: سطح سوم  رابطه با کشورهای وابسته کوچک که فریب دشمنان را خورده اند که  ممکن است گاهی در مقابل جبهه مقاومت نیز بایستند که باید با این ها مذاکره و گفتگو کنیم و آن‌ها را از این وابستگی ها رها کنیم.

وی ضمن تأکید بر هوشمندی در سطح چهارم روابط دیپلماسی گفت: سطح چهارم رابطه با دولت های اروپایی است که هیچ گاه  یک رابطه سالم، دوستانه و بی حاشیه نیست راه مذاکره را با این کشورها را نبستیم اما تجربه های تلخی در خصوص رابطه با اروپایی ها داریم و در قضیه خروج آمریکا از برجام، اروپایی ماه ها مرا معطل کردند و وعده های پوچ داد، دولت و مسئولان ما باید راهی که برای بازگشت به قبل از برجام برداشتند ادامه دهند.

ملت ایران فریب چراغ سبز آمریکا را نمی خورند

اعرافی اظهار کرد: سطح بعدی رابطه با  آمریکا و متحدان آن است درخواست مردم از دستگاه دیپلماسی این است با چشمان بازتر حرکت کنند و نگاهشان به سخنان رهبر باشد ما تجربه برجام را  داریم و در برخی موارد کوتاه آمدیم و با یک نقض عهد تاریخی زشت  توسط آمریکا مواجه شدیم و اکنون بدترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کردند  ما با سختی ها زیادی مواجه هستیم تحریم هایی که می توانست ایران و انقلاب را پاز ای درآورد  اما این اتفاق رخ نداد و جبهه مقاومت در ایام تحریم مقاوم‌تر شد.

مدیر حوزه های علمیه قم بیان کرد: مردم ایران از عاشورا درس می گیرند و تحریم ها را تحمل می کند و تا آخر پای حمایت از رهبر خواهد ایستاد، در آخر باید یک سخن از ایران شنیده شود و آن سخن رهبری است راه این است که مقتدر باشیم،  نترسیم  به ملت تکیه کنیم و دقیق ترفندها را بشناسیم

امام جمعه قم افزود: اروپا بداند گام های بعدی را محکم تر خواهیم برداشت و  آمریکا هم  بداند ملت ایران فریب چراغ سبز آمریکا را نمی خورد و از طرفی تسلیم هم نخواهد شد، غربی ها  چندین بار مسئله خاورمیانه بزرگ را پیگیری کردند اما به نتیجه نرسید بلکه از دل طرح شیطانی خاورمیانه بزرگ  غرب آسیای مقاوم ، جبهه مقاومت و ایران سربلند به وجود آمدند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, کسب لقمه حرام باعث فقر ظاهری و باطنی می شود,
,
,
,
,
,
, تا پایان کار با ولی فقیه خواهیم ماند,
,
,
,
,
,
, در روابط دیپلماسی با اروپایی ها باید هوشمند بود,
,
,
,
,
,
,
,
, ملت ایران فریب چراغ سبز آمریکا را نمی خورند,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه