اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان مطرح کرد؛

فرار دولت‌ها از ارائه لایحه بانکداری اسلامی/ قوه مجریه حاضر به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست

فرار دولت‌ها از ارائه لایحه بانکداری اسلامی/ قوه مجریه حاضر به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به تذکرات نمایندگان به دولت ها برای ارائه قانون بانکداری اسلامی، گفت: در حال حاضر هم که این قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح بوده و درحال تصویب است، پیگیری آن توسط نمایندگان انجام شده و طرح را خود نمایندگان ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در رابطه با روند اجرایی قوانین اقتصاد در کشور و ضعف قوانین در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: در کنار اجرا نشدن قوانین در کشور، ضعف قوانین اقتصادی هم در کشور وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه قانون تجارت که در دستور کار مجلس قرار دارد و درحال تصویب است، دارای ایرادات و ابهاماتی است، عنوان کرد: قانون تجارت بیش از 50 سال پیش تصویب شده و نیم قرن از عمر آن می گذرد، اما متاسفانه اصلاح آن بارها بهانه های مختلف از دستور کار خارج شده است.

,

وی با بیان اینکه در سه مجلسی که من حضور داشتم این قانون از دستور کار خارج شده است، عنوان کرد: یکی دیگر از قوانین اقتصادی که باید اصلاح بشود، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که قرار بود به صورت آزمایشی در مدت پنج سال اجرا بشود و در حال حاضر هشت سال از عمر می گذرد.

,

موسوی لارگانی افزد: امروز هم که این قانون در حال اصلاح است فشارهای زیادی به آن وارد کردند و حتی دولت حاضر به تقدیم این قانون به مجلس نشد.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان قانون بانکداری را یکی از دیگر قوانینی مطرح کرد که بر زمین مانده و گفت: این قوانین اقتصادی روز است و مراجع عالیقدر بارها به مباحث اقتصادی کشور و بانکداری ایراد وارد کردند و قرار بود در دولت دهم روند اصلاح بشود که خود بنده شخصا از آقای حسینی، وزیراقتصاد وقت ارائه نشدن لایحه اصلاح قانون بانکداری اسلامی را سوال کردم که وزیر وقت قول داد، ظرف سه ماه این لایحه که در دستور کار کمیسیون اقتصاد دولت بود مصوب شود، اما هنوز این لایحه به مجلس نیامده است.

,

وی با بیان اینکه همین سوال را از طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت بعدی هم داشتیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم که قانون بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح بوده و درحال تصویب است، پیگیری آن توسط نمایندگان انجام شده و طرح را خود نمایندگان ارائه کردند.

,

موسوی لارگانی افزود: این طرح اگر توسط نمایندگان مصوب هم بشود، دولت با بهانه اینکه این قانون مورد تایید و نظر ما نیست، اجرا نمی کند.

,

نماینده فلاورجان این قوانین را از جمله مسائلی دانست که به آن بی توجهی شده است و گفت: قسمتی از مشکلات به اجرایی نشدن قوانین توسط مجریان و قسمتی از مشکلات به نبود قوانین صحیح و اصلاح نشدن قوانین موجود برمی گردد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه