اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه استان مطرح شد؛

ضرورت برخورد دستگاه قضایی با هتاکان در فضای مجازی/ فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد

ضرورت برخورد دستگاه قضایی با هتاکان در فضای مجازی/ فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛  آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

امام جمعه موقت یاسوج: فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد

, امام جمعه موقت یاسوج: فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد, امام جمعه موقت یاسوج: فساد زمینه عدالت، رشد و اشتغال را از بین می برد,

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های اول نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، عنوان کرد: این ایام، ایام حزن آل الله بوده که همه انسان های شرافتمند و با وجدان عزا دار بوده و مراتب ارادت خود را به پیشگاه حضرت سید الشهداء‌ نشان دادند، روز گذشته که سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین بود کسی که حوادث کربلا را ترسیم کرد و امامت و اقتدار خود را در صحنه های مختلف نشان داد، و میتوان سیره آن امام را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

,



حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به یکی از دعاهای امام سجاد (ع)،  گفت: امامی که معصوم است وارث انبیاء بوده و از خداوند تقاضای بندگی و  عبودیت و خدا را دارد، آن امام که سه الی چهار سال از عمر او گذشته بود در جوار کعبه بیان میکند ای خالق من پاکیزگی در دنیا نیست جز ذکر و یاد تو؛ بنابراین انسان و شیعه و مسلمان واقعی باید از لغو و بیهوده گویی دوری کند و این موضوع سبب عفو و مغفرت پروردگار می شود و در جلسات مذهبی و عزاداری های امام حسین (ع) جزء ایام شایسته و برگزیده و پاک و مطیع امر اوامر الهی می شود.

,
,
,



وی افزود: امام سجاد (ع) خطاب به پروردگار می فرماید من کسی هستم که چیزی ندارم و همه نیاز و خواسته و دعاهای من به درگاه توست و به رحمت واسعه تو امید دارم و مرا مشمول رحمت واسعه خود قرار داده، بنابر این ما به عنوان شیعیان باید به دنبال معارف معصومین برای تربیت و تعلیم خودمان و قرار دادن فرامین آنها  در امور زندگی خود باشیم.

,
,
,

 

,

حجت الاسلام موسوی اعظم در ابتدای خطبه دوم با اشاره مزیت های رعایت تقوای الهی و دوری از گناه بیان کرد: دوری از گناه و آلودگی سبب رضایت و خشنودی پروردگار و رستگاری انسان میشود.

,


وی بیان کرد: مناسبت های مختلفی در این ایام داریم از جمله اینکه صدام قطعنامه الجزایر را پاره کرد و با حمایت سردمداران شرک و نفاق بر علیه این انقلاب و نظام جنگ را آغاز کردند، در شرایط حاضر آمریکا با تمام توان به جنگ انسان های دیندار آمده و سعی و تلاش آنها این است که ایمان و باورهای مردم را دچار سستی و پیکار کند، در این خصوص قراردادی نوشته که سالیان تعداد زیادی از دانشجویان عراقی را به کشور خود برده و مطالب خود را به آنها تعلیم دهند، در کشور خودمان افرادی بودند که روزی مسجدی و اهل دعا بودند اما در دانشگاه توسط برخی اساتید دچار انحراف شدند هرچند اساتید مختلف و اکثریت متعهد و باورمند به انقلاب هستند.

,
,


 
امام جمعه موقت شهر یاسوج بیان کرد: دشمن با تمام توان در حدود ۸۵ سال پیش در ایران بهاییت و در عربستان وهابیت را به وجود آوردند و بارگاه امام صادق(ع) که روزی شبیه به ارمگاه مقدس امام رضا (ع) بود تخریب کردند و خواستار تخریب آرامگاه پیامبر بودند اما توسط فتنه استعمار پیر متوقف شد که بهتر بتوانند اهداف ضد دینی خود را پیاده کنند.

,
,
,



وی افزود: وهابیت که  در‌ کتاب " کربلا شهر من " هم بیان شده است « ۱۲ هزار شیعه شهید شده است تا جسارتی به قبر امام حسین (ع) نشود»، در شرایط حاضر آنها با حفر تونل درصدد نابودی قبر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بودند و از طرفی تخریب ارامگاه یاران حضرت علی (ع) از دیگر جنایات انها بوده و همه همت آنها از بین بردن مقدسات و اعتقادات شیعی هستند که با برپا داشتن مجالس امام حسین (ع) و درک قیام آن حضرت می توان توطئه ها و برنامه های آنها را خنثی کرد.

,
,
,


امام جمعه موقت یاسوج  بیان کرد: در شرایط حاضر که آقای رئیسی در صدد ریشه کنی فساد است از خداوند متعال برای او طلب خیر و برکت داشته زیرا فساد زمینه عدالت و رشد و توسعه و کار و اشتغال را از بین خواهد برد.

,
,



موسوی اعظم بیان کرد؛ امروز نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی به وجود آمده است، و عبادت تنها به نماز خواندن نیست و تنها عمامه به سر ها وظیفه ندارند بلکه همه ما باید به نوبه خود امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,
,
,

 

,

***************************************

,

امام جمعه لنده: ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با هنجارشکنان در ماه محرم


خطیب جمعه لنده گفت: دستگاه های قضایی استان نسبت به بی حرمتی به ساحت مقدس امام حسین(ع) و هتاکان به عقاید مردم ورود قاطعانه داشته باشد و با چنین مواردی برخورد کنند که بدون شک نقشه دشمنان است.


حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به آثار و برکات تقوا در سبک زندگی انسان گفت:اگر بخواهیم دستورات خداوند و سبک وسیره و روش انبیا الهی و معصومین(ع)را در زندگی پیاده کنیم قطعا متضرر نخواهیم شد.

, امام جمعه لنده: ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با هنجارشکنان در ماه محرم, امام جمعه لنده: ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با هنجارشکنان در ماه محرم,
,
,
,
,
,
,


وی افزود:امام حسین(ع)امروز به یک شاخص مهم در سبک زندگی همه جهانیان تبدیل شده است که ظرفیت و مکتب عاشورا باعث شده است تا ازادی خواهان و عدالت خواهان حول محور این خورشید بچرخند و محور مقاومت نیز از این فرهنگ در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان تاثیرگذار یوده است.

,
,



امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:دشمنان با راه اندازی جنگ های نیابتی و به جان هم انداختن مسلمین به دنبال تضعیف دولت های مسلمان و برهم زدن اتحاد میان این کشور ها و ایران که در محور مقاومت است راه اندازی کرده و دائما در حال جنگ افروزی در منطقه و مقاومت هستند.

,
,
,



وی تاکیدکرد:نیاز بشر به فرهنگ دینی در حالی است که به سرعت در حال پیشرفت های مادی است که باید این روند هماهنگ با تعالی دین باشد که عاشورا کارامدی خویش را در جهان به نمایش گذاشته است.

,
,
,



محمودی اصل گفت:عاشورا به ما درس مقاومت، تحمل تنگناهای اقتصادی، مقابله با استکبار و ایثار و فداکاری را به ما یادداده است که علی رغم همه مشکلات مالی هزینه های زیادی برای استمرار این مکتب می کنند و در میدان هستند.

,
,
,



وی در ادامه گفت:مقاومت در برابر دشمنان با صبر انقلابی و مقاومت باعث شده است تا صبر ما دو چندان شود ولی لازم است مسئولان نیز به فکر رفع مشکلات مردم باشند چرا که یکی از محورهای مهم عاشورا حرکت پشت سر رهبری و ولایت بودن است.

,
,
,



خطیب نماز جمعه لنده تاکیدکرد:حسینی بودن یعنی تا پای جان از فرامین رهبری اطاعت کردن و اجرای دستورات نایب امام زمان(ع)در زمانه خویش و حرکت در مسیر ولایت فقیه بودن.

,
,
,



وی خاطرنشان کرد: تبلیغات رسانه ای دشمن یکی از حربه های مهم دشمنان است که دائما این جنگ روانی در تضعیف مواضع دین از زمان معاویه تا کنون در حال اجرا است که از هیچ فضای کوتاهی نمی کنند.

,
,
,



محمودی اصل گفت: امروز دشمن در فضای بی در و پیکر در فضای مجازی و حربه های رنگین و دروغین به دنبال قداست زدایی از ولایت فقیه، مردم را در مقابل رهبری قرار نی دهند، تهمت به مسئولان و غیره هست که نیازمند است که دادگستری استان و ارشاد اسلامی استان ورود پیدا کند.

,
,
,


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: دستگاه های قضایی استان نسبت به بی حرمتی به ساحت مقدس امام حسین(ع) و هتاکان به عقاید مردم ورود قاطعانه داشته باشد و با چنین مواردی برخورد نمایند که بدون شک نقشه دشمنان است.

,
,



وی اظهارکرد:برداشتن گام های مهم در حوزه منافع ملت در همین برجام باید به درستی دیده شود و ملت ایران چشم انتظار کاهش تعهدات با توجه به بدعهدی دشمنان را از مسئولین انتظار دارند.

,
,
,



محمودی اصل گفت:حضور شایسته مردم در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)و همکاری خوب ادارات و نهادها، اصحاب رسانه و صداوسیما در جهت تعالی و معرفی فرهنگ حسینی باید قدردانی کرد.

,
,
,



خطیب جمعه این هفته گفت:موج سنگین و معنویت بخش اربعین را در پیش داریم که امسال نیز حماسه ای کم نظیر را شیعیان در خلق این حماسه بزرگ به کار خواهند بست که انتظار داریم امسال نیز مردم شهرستان لنده حمایت های خود را موکب باب الحوائج شهرستان در مرز شلمچه داشته باشیم تا این موکب که معرف شهرستان است همانند سال گذشته بتواند خدمات ارزشمندی به زائرین سیدالشهدا(ع)ارائه نماید.

,
,
,

 

,

******************************

,

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:ایام غم انگیز تاسوعا و عاشورای حسینی را داشتیم که مومنین و مومنات در اقصی نقاط عالم ، در استان و شهرستان ما هم سنگ تمام گذاشتند.

, ،,

 

,

وی افزود: در تاسوعا و عاشورا گاهی توفیقی بود و درس گرفتیم که وقتی دیدیم همچون ساله های گذشته هرکسی به نوعی عزاداری می کند و عده ای هم از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند و گروهی هم خیمه به پا می کردند؛ همه و همه پای کار بودند و یعنی اینکه همه ما حسینی هستیم .

,

 

,

امام جمعه گچساران اظهارکرد:این اوج عزت است و خدا را شاکریم که اوج عزت و اقتدار را در سایه ولایت نصیب ملت بزرگ ما کردند و به نوبه خودم از همه کسانی که به هر سبک و روشی دراین ایام عزاداری سهیم بودند تشکر و قدردانی می کند و ان شاء الله اجر همه عزیزان با مادر اباعبدالله الحسین علیه السلام.

,

 

,

حجازی درادامه تصریح کرد:مقام معظم رهبری در خصوص عاشورا فرمودند که عاشورا درس فداکاری ،دینداری ، شجاعت ، مواسات ، درس قیام برای خدا و درس محبت و عشق است و یکی از درس های عاشورا هم همین انقلاب اسلامی است.

,

 

,

خطیب جمعه گچساران گفت:حضرت آقا فرمودند که درس فداکاری؛در حقیقت هیچ نقطه ای از عالم نمی تواند فخر به زمین کربلا بفروشد حتی زمین کعبه،درس فداکاری این عنوان را یدک می کشد که زمین کربلا به واسطه پیکر ابا عبدالله الحسین علیه السلام مقامش از زمین کعبه بالاتر است.

,

 

,

وی افزود:این موارد درس دینداری وشجاعت است و یکی از ویژگی های مومن درس شجاعت است و اینکه همه سبوح قدوس بگوید،پس نمی تواند بگوید که مومن است و مومن درجایی باید شمشیر بکشد ، در جایی باید فریاد بزند ، در جایی هم باید گریه بکند ، جای دیگرهم باید با خداوند راز و نیاز کند و جایی دیگری هم باید از محرومین دستگیری کند.

,

 

,

حجازی درادامه اظهارکرد:آن ابلهی که آن ور عالم عربده می کشد که در مقابل هم مقام معظم رهبری با قدرت تمام مقابله می کنند که دشمن را به عقب نشینی وادار می کنند،سال 94که فاجعه منا پیش آمد حکام نالایق سعودی اجازه به وزیربهداشت ما نمی داند که وارد عربستان شود و پیگیر این حادثه شوند.

,

 

,

امام جمعه گچساران تصریح کرد:در همان هنگام مقام معظم رهبری برخورد محکمی کردند و فرمودند که برخورد ما خشن خواهد بود که بلافاصله حکام نالایق سعودی به التماس افتادند پس جاهایی لازم است که مومن قدرت نمایی کند.

,

 

,

وی افزود:از دیگر ویژگی های مومن هم مواسات است و باید از محرومین دستگیری کرد، عاشورا یعنی به فکر مردم بودن ،یعنی نجات مردم و انقلاب یکی از درس های عاشورا ست.

,

 

,

خطیب جمعه گچساران درادامه گفت:در جمع عاشورائیان گچساران عرض کردم که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا فرمودند که امام خامنه ای فرزند پسر امام حسین علیه السلام هستند و اگر هزاران بار ما را بکشند و دوباره زنده بشویم دست از اطاعت شما برنخواهیم داشت.

,

 

,

حجازی در ادامه افزود:با این جمله دنیا تکان خورد و این یعنی شجاعت دینی ،یعنی ایمان،بنابراین به نسل جوان عرض می کنم با عنایت امام زمان (عج)آینده بسیار روشن،درخشان و امیدوار کننده است و آینده ازآن اسلام ،مقاومت،مکتب تشیع و در یک کلمه آینده ازآن حق است و حق پیروز است.

, :,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه