اخبار داغ

در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد

سیطره قدرت گفتمان مقاومت در دنیا با الهام از فرهنگ عاشورا/ همه شئون جامعه باید بر پایه دین اسلام استوار باشد

سیطره قدرت گفتمان مقاومت در دنیا با الهام از فرهنگ عاشورا/ همه شئون جامعه باید بر پایه دین اسلام استوار باشد
امام جمعه رامسر گفت: سیطره گفتمان مقاومت در دنیا و به خصوص خاورمیانه با الهام‌گیری از فرهنگ عاشورا و حول محور امام خامنه‌ای نقشه‌های استکبار جهانی را برهم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان اظهار کرد: کسانی که حسینی‌اند باید غیرتی و شجاع باشند زیرا غیرتمند به کسی می گویند که به حریم غیر تجاوز نمی کند و دیگری هم به حریم خود راه نمی دهد.

وی افزود: تقوا و پرهیزکاری نجات بخش جامعه است و در همه اقشار این مهم می‌تواند اثربخش و راهگشا است.

امام جمعه رامسر بیان کرد: در روز عاشورا دیدیم که در کنار سردار سلیمانی عزیز و در مراسم حسینه امام خمینی ره مقتدی صدر حضور پیدا کرد و این حضور نشان داد که نقشه های شوم دشمنان درباره تغییر خاورمیانه نقش بر آب شده است.

این مسئول تصریح کرد: قدرت مقاومت امروز در منطقه سیطره پیدا کرده است و می بینیم که امروز همه گروه های مقاومت گرد رهبری عزیز ما جمع شده اند.

تقی‌پور تاکید کرد: عاشورای اباعبدالله الحسین ع و وحدت گروه های مقاومت گرد یک رهبر همانند موشک هایی بر قلب استکبار جهانی است.

وی یادآور شد: گفتمان مقاومت در دنیا با الهام از فرهنگ عاشورا در قالب سازمان های مقاومت همچون حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن، حیدریون پاکستان، فاطمیون افغانستان و دفاع وطنی سوریه شکل گرفته است و روز به روز قدرتمند‌تر می شود.

امام جمعه رامسر اضافه کرد: اگر پرچم دست انسان های بی اطلاع از حماسه عاشورا و سلبریتی‌ها و... باشد از جسد سوخته خودکشی کرده یک دختر می خواهند سو استفاده کنند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند.

این مسئول با تشریح موضوع به وجود آمده در مورد دختر خودکشی کرده که در فضای مجازی با عملیات روانی و فضاسازی دختر آبی مطرح شده است گفت: چهره های شاخص و برخی بازیگران هم که همیشه در زمان های بخصوص وارد میدان می شوند با ورود بی اطلاع به این موضوع مواضع ناآگاهانه ای گرفتند.

تقی‌پور در ادامه بیان کرد: مردم برای حسین(ع) کم نگذاشتند و از جای جای شهر زیر بیرق سیدالشهدا آمدند و عزاداری کردند اما باید مراقب فضای آلوده فضای مجازی باشیم.

وی در پایان گفت: مردم نباید فریب بازی های کثیف و آلوده رسانه های معاند که با راهبرد فضای سازی بر علیه انقلاب اسلامی دست به چنین اقداماتی می زنند بخورند و باید با آگاهی از ابعاد پنهان موضوعات مختلف مسائل را بررسی کنند‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد

, همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد,

امام جمعه موقت مرکز مازندران نیز گفت: جامعه دینی جامعه دین‌مدار و دین‌محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.

,

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و این جامعه دارای اهداف و شاخصه های ویژه است، اظهار کرد: جامعه دینی یعنی جامعه دین مدار و دین محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین شاخصه جامعه دینی خدا را بزرگ شمردن و بزرگ دیدن است و اولین ماموریت حضرت محمد(ص) این بود که خداوند فرمان داد پیامبر برخیز و مردم را بر حضر دار و خدا را بزرگ بدار چراکه بزرگی خدا کوچک شمرده شده بود.

یوسف‌پور افزود: امامت و رهبری دومین شاخصه جامعه دینی است چرا که جامعه دینی نیاز به قانون، مفسر و مجری قانون دارد تا سازمان، اقتصاد،  معیشت، فرهنگ و اعتقاد جامعه دینی تامین شود.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: قرآن کریم قانون خداوند است و مفسر آن حضرت محمد(ص) است و بر این اساس فرمان داده شد کسانی که ایمان آوردند از خدا و پیامبر اطاعت کنند.

وی بیان کرد: همه امور جامعه دینی در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، فردی و... براساس شریعت دین اسلام و رهبری پیامبر و آل‌پیامبر باشد.

یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر امامت و رهبری در جامعه بر عهده ولی فقیه است، گفت: کسانی که توکل می‌کنند باید در برابر مقدرات خداوند تسلیم و راضی باشند.

 امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سالی که امام حسین (ع) به شهادت رسید سال حزن نامگداری شد اما  در سال ۶۱ بزرگترین غم و جنایت تاریخ رخ داد که  حادثه جانگداز عاشورا اشک همه را درآورد و حادثه‌ای تکرار نشدنی بود که همه عالم بر جنایتکاران عالم لعن و نفرین فرستادند.

وی ادامه داد: شعار "کل یوم عاشورا " در سال ۶۱ ثبت شد و عاشورای سال ۶۱ قمری اسلام و امامت و ولایت را ماندگار کرد.

یوسف‌پور با بیان اینکه عاشورا یعنی دریای خون اما خون یعنی قیام، جهاد و ایثار و شهادت است، گفت: عاشورای حسینی یعنی دریای اشک و ناله و غم اما اشک یعنی عشق و محبت.

امام جمعه موقت مرکز مازندران ادامه داد: عزاداری یعنی کوفیان بی‌وفا ننگ‌تان باد و لبیک یا حسین(ع) و به معنای دریای خون عاشورا است و باید آن را با عظمت و وحدت و با تمام توان هر ساله بهتر برپا شود.

وی گفت: هزار و ۳۸۰ سال از عاشورای حسینی می‌گذرد و در طول چهارده قرن که از عاشورا می‌گذرد و تکایا، حسینیه‌ها، منبرها، مداحان، مردم دوستدار امام حسین(ع) عاشورا را حفظ کردند و همین افراد باعث حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه است

, درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه است,

امام جمعه قائم شهر نیز با اعلام اینکه درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه ،ظلم و بی عدالتی در جامعه است، گفت که ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نهی از منکر و امر به معروف درس عاشورا برای همیشه تاریخ بشریت است.

,

حجت الاسلام علی معلمی افزود: وظایف ذاتی مبلغان دین وبه ویژه  ائمه جمعه  استفاده از فرصت محرم و عاشورا برای تبیین اهداف نهضت اباعبدالله الحسین (ع ) است.

,

وی با بیان این که ارزش‌های عاشورا باید بازخوانی و بازنگری شود چراکه مباحث عاشورا برای همیشه تاریخ بشریت درس روز دارد، ادامه داد: درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه وظلم و بی عدالتی در جامعه است .

,

معلمی توضیح داد: بعضی از خیرخواهان و دلسوزان امام حسین ( ع)  می خواستند ایشان را از رفتن به کوفه باز دارند اما امام در پاسخ می گوید نمی بینید که حق زیر پای  باطل رفته ، باطل رها نمی شود، باید برای احقاق حق و جایگزینی کردن حق علیه باطل حرکت کرد و هدف من نیز همین است.

,

وی اظهار داشت: در جملات امام حسین (ع) است که من  هوسرانه ،خود سرانه و دلخواه حرکت نکردم، انگیزه خروجم از مکه و مدینه  انجام نهضت عاشورایی برای ایجاد  اصلاح امور جدم بوده است.

,

امام جمعه شهرستان قائمشهر گفت: عین سخنان امام حسین (ع ) به این معنا که شریعت جدم دستخوش تغییر و انحرافاتی شده است و برای اینکه ادامه امت  اسلامی بر اساس وصیت پیغمبر پیش بروند ،باید قیام کرد و ایستاد.

,

معلمی با اشاره به اینکه در دوره بنی امیه سلطنت موروثی شده است، گفت که برتری علمی و جهادی امیر المومنین  که دوست و دشمن به این امر  اعتراف کردند و دارند، از سوی پیغمبر( ص ) انتخاب شدند.

,

وی اظهار داشت: انحرافات زیادی در ادامه جریان امت اسلامی بوجود آمده است و اقا ابا عبدالله الحسین(ع ) وقتی نتوانست بنی امیه و یزید را با امر به معروف و نهی منکر نجات بدهد با  شهادت خود و تحمل اسارت زینب ( س ) ماهیت خبیث و دودمانه بنی امیه را افشا کرد.

,

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت که امروز مبلغان دین باید به درستی تبیین کنند که موفقیت بنی امیه با شهادت امام حسین (ع )و اسارت حضرت زینب(س ) ذلیلانه بود ، چراکه  استقامت امت اسلامی سبب شد تا عزت شهادت در عاشورا ماندگار شود.

,

معلمی به اهمیت تداوم برگزاری عزای امام حسین (ع )حتی با انجام هزینه و نذورات اشاره کرد و گفت: هزینه عزای امام حسین (ع) در نهایت کمک به محرومان است و اقامه نماز امام حسین (ع )در ایام محرم  فرصت تبیین صحیح معارف دین و در واقع توجه به فقرا است.

,

وی گفت هر وقت اقامه نماز شد در پس آن توجه به  زکات و محرومان مورد تاکید قرار گرفته است و برگزاری عزاخانه امام حسین (ع )کلاس بیان معارف دین است ،اگر هزینه ای برای امام می شود کمک برای بستر سازی رفاه حال نیازمندان است و در اصل  هزینه نیست و یا این هزینه در راه بیهوده مصرف نمی شود و تاکید می کنم عزای حسینی  بستری  ارزشمند و فرصت مبارک تبیین دین است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری  گفت: عوامل تبلیغاتی استکباری که عزاداری امام حسین(ع )  را ایراد می گیرند ترس از  گسترش  و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت دارند چراکه تاسوعا و عاشورای امام مظهر مقاومت است و اندیشه مقاومت ملت جمهوری اسلامی برابر استکبار در این مظهر رشد کرد.

,

وی تاکید کرد که مبلغان دین باید با کلمات مطرح شده از زبان امام حسین(ع ) که بهترین راهکار تبیین اهداف قیام است را بازگویی کنند.

,

وی قیام امام حسین (ع )را مصداق معروف و سلطه قدرت های استکباری را از مصادیق منکر توصیف کرد و گفت: اینکه هرگز تسلیم نشویم و ذلت را نپذیریم فرهنگ عاشورایی  است که امروز مبلغان دین باید آن را بازگویی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه