اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی عنوان شد؛

جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسورتر کند/ مدافعان حرم نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر مستکبران شود

جریان مقاومت در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد/کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسورتر کند/ مدافعان حرم نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر مستکبران شود
نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور گسترده مردم برگزار شد و خطیبان نماز جمعه به سخنرانی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، همچون جمعه هر هفته نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور گسترده مردم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی پشت سر ولی فقیه مسلمین ایستادند

, آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی پشت سر ولی فقیه مسلمین ایستادند, آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: حزب الله، انصارالله و حشدالشعبی پشت سر ولی فقیه مسلمین ایستادند,

, ,

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در جوار بارگاه منور رضوی گفت: بنا شد که در برابر توصیه و سفارشی که در تمامی خطبه‌های نماز جمعه به تقوا است مصادیق تقوا مورد بحث قرار گیرد و این مصداق در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در مقام اجتناب از غضب خدا عرصه غضب خدا در دعای امام سجاد(ع) مشخص است.

,

امام جمعه مشهد عنوان کرد: اگر عمر انسان تبدیل به چراگاه شیطان شود به فرموده امام سجاد(ع) بهتر است این عمر وجود نداشته باشد؛ از این بیان وجود مقدس امام چهارم در دعای صحیفه سجادیه و دعای شریف مکارم الاخلاق به دست می‌آید عرصه غضب پروردگار زمانی است که عمرش چراگاه شیطان شود.

,

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینجاست که انسان مشمول غضب پروردگار است و خشم خدا بر انسان مستحکم می‌شود و خدا نیاورد روزی را که غضب پروردگار بر ما مستحکم شود و در زندگی و هستی ما ریشه بدواند؛ آن چنان که این غضب و خشم قابل برطرف شدن از زندگی ما نباشد و این زمانی است که عمر ما مرتع شیطان شود و از همه چیز زندگی ما شیطان بهره‌برداری کند.

,

وی تصریح کرد: گاه از مقام و قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی ما شیطان بهره می‌برد و از لذائذ و شهوات ما نیز شیطان استفاده می‌کند و بر ما مسلط شده و ما را ابزاری برای گول زدن در راستای توسعه زذائل شیطانی می‌کند.

,

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: زمانی که عمر ما مرتع شیطان شد زمانی است که ما ابزار برای اجرای شیطنت شیطان نسبت به سایر موارد می‌شویم. شیطان ما را ابزار می‌کند تا منکرات شرعی و مفاسد اقتصادی را از طریق ما گسترش دهد و زندگی و آرامش و امنیت و دین مردم را از این طریق به هم می‌زند.

,

علم‌الهدی گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند وقتی عمر چراگاه شیطان شد باید یقین بدانیم غضب خدا بر ما مستولی شده و خشم خدا در عرصه وجودی زندگانی استحکام پیدا کرده است. در زندگی ما دو چیز است که سبب خشم خداوند می‌شوند و ما سوژه غضب حق می‌شویم؛ یکی بی اعتنایی به خداست.

,

وی افزود: اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جایی نداشته باشد و خدا موقعیتی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار گرفت اینجا غضب خدا بر ما مستولی می‌شود؛ بی اعتنایی به خدا گاه به وسیله کفر ظاهر می‌شود یعنی انسان خدا را کنار بزند و در بوته اندیشه و عقاید و احساس نیز خدا نباشد و منکر خدا باشد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: منکر خدا بودن لازمه‌اش ملحد یا کمونیست بودن نیست زیرا گاهی خدا را باور نمی‌کنم؛ مسلمان و مسلمان زاده نیز ممکن است باشید اما خداباور که نباشید این همان منکر بودن و بی اعتنایی به خداست؛ قسم دوم بی اعتنایی به خدا، بی اعتنایی به احکام و فرامین خداست یعنی اوامر خدا را اجرا نکنی که غالبا ما گرفتار نوع دوم هستیم.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقسیم انسان‌های گنهکار به دو قسم تصریح کرد: عده‌ای به فرامین الهی توجهی ندارند و دلیلش این است که قبح گناه از چشم آنها ریخته است؛ بی حجابی گناه است و تظاهر و تجاهر به گناه نیز است؛ گاهی گناه در گوشه خفا صورت می‌گیرد اما گناهی را همه مردم می‌بینند و تظاهر به گناه نیز است و قبح گناه را برمی‌دارد.

,

علم‌الهدی گفت: چشم چرانی به زن نامحرم گناه است اما گناهکار باکی از این گناه ندارد؛ لاابالی‌گری به اموال مردم گناه است اما گنهکار آن قدر کم فروشی کرده و کلاه سر مردم گذاشته که این کار از نظرش گناه نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات گناهی وجود دارد که خداوند از آن گذر نمی‌کند و آن «گناه کوچک» است یعنی آن قدر در نزد بنده خدا کوچک است که می‌‌گوید همین یک گناه را دارم؛ خداوند ممکن است گناهان کبیره را ببخشد اما به همین یک گناه انسان را نمی‌بخشد. خداوند بر گنهکاری غضب می‌کند که گناه کرده و این گناه نیز در نزدش کوچک است.

,

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به استکبار بنده در برابر کار خوبی که کرده اظهار داشت: خداوند بر انسانهایی که عبادت کرده و انفاق نیز دارند غضب می‌کند؛ خداوند هم بر گنهکار و هم بر انسانی که استکبار در عمل دارد غضب می‌کند.

,

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است؛ اسارت یک «جریان انفعالی» نبود که دشمن انواع مظالم را وارد و اهل بیت(ع) صرفا تحمل کنند بلکه برای اسارت، از روز نخست برنامه‌ریزی صورت گرفته بود.

,

وی ادامه داد: در دوران اسارت ورق برگشت؛ عمرسعد نیز در این شرایط مستاصل شده بود؛ حضرت زینب(س) در این دوره و برهه، میدان‌دار است؛ اگر برنامه نبود مگر امکان داشت که بچه معمولی و عادی فضا را دگرگون کند و حتی دشمن نیز منقلب شود. اهل بیت(ع) دارای رسالت بودند؛ دشمن نیز برای این اسارت برنامه داشت؛ زمانی که سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند عمر سعد همه فرماندهان را جمع کرد و گفت اینها اسیر جنگی نیستند و زن و فرزند پیامبر هستند.

,

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: عمرسعد گفت ما برای اسرا برنامه و نقشه داریم و آن هم این است که اینها را شهر به شهر بگردانیم و به دیگران نشان بدهیم و اینها را به نحوی به ذلت بکشانیم که تبار خود را فراموش کنند؛ نباید به اهل بیت(ع) غذا و آب دهیم تا گرسنه و تشنه شوند و التماس کنند و روی مرکب‌های بی‌هودج اینها را بگردانیم تا صلابت پیامبر از چشم مردم بیفتد.

,

علم‌الهدی تاکید کرد: عمرسعد می‌خواست فقط یک قدرت در چشم مردم باشد و آن بنی امیه باشد؛ آن که در این جریان شکست خورد دشمن بود و برنامه اهل بیت(ع) پیش رفت به نحوی که یکی فرماندهان یزید در حضور وی به یزید گفت این 84 زن و بچه اسیر روحیه را از من گرفتند؛ به آنها غذا و آب ندادیم اما هیچکدام التماس نکردند؛ عصبانی می‌شدیم و اینها را کتک می‌زدیم اما بازهم التماس نمی‌کردند و اینها روحیه ما را گرفتند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهل بیت(ع) دشمن را در برنامه شکست دادند و رمز پیروزی اهل بیت(ع)، دو چیز بود؛ اول نترسیدن بود؛ اینها از قدرت و سلطه یزید هراسی نداشتند؛ بازوان حضرت زینب(س) را با طناب بسته بودند اما ایشان به یزید فرمودند تو هیچ و پوچ هستی. رمز دیگر، مقاومت بود؛ اینها می‌دانستند مسئولیت و رسالت دارند و این مقاومت را زینب کبری مدیریت می‌کرد.

,

علم‌الهدی بیان کرد: امروز ما گرفتار این مسئله هستیم؛ چقدر برای امام حسین(ع) و عزیزان ایشان اشک ریختیم؟ نظام و سیاست ما دنبال این زن و بچه اسیر باشند و در این موقعیت سیاسی امروز از اینها درس بگیرند؛ مسئولان و مردم حسینی ما نباید قدرت دشمن چشمشان را پر کند؛ دشمن تا اینجای قضیه شکست خورده است.

,

وی تصریح کرد: دلیل شکست دشمن این است که این همه تحریم و مبارزه کرد اما جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی پشت یکدیگر پشت سر رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند؛ سید مقاومت اعلام کرد امام مقاومت، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است و پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شد و از آن سو جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر وی بود و اعلام جشن پیروزی 2019 در تهران را کرده بود، دمش از کاخ سفید گرفته شد و بیرون انداخته شد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: دشمن حیرت زده و متحیر است؛ مهره‌ای که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران بوده را به عنوان یک عنصر ورشکسته بیرونش کردند و از این سو سید مقاومت اعلام کرد رهبری ایران، امام مقاومت است. این ثمره و نتیجه 40 سال ایستادگی و قدرت در چشم شما کوچک آمدن است و این فکر نهادینه شده که به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. عزت انقلابی و اسلامی ثمره این ایستادگی 40 ساله است.

,

 

,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد: گفتمان مقاومت نظر جهانیان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جذب کرد

, حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد: گفتمان مقاومت نظر جهانیان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جذب کرد, حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد: , گفتمان مقاومت نظر جهانیان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جذب کرد,

, ,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد نیز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی و شهادت حضرت سجاد (ع)، با اشاره به تجلی ابعاد نهضت حسینی در جهان امروز، اظهار داشت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف، بُعد جهانی این نهضت را آشکار کرده است.

,

وی با بیان اینکه حداقل در 45 کشور جهان مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ابعاد نهضت حسینی در ایران اسلامی در بخش های مختلف رشد پیدا کرده است و سال به سال رونق بیشتری می گیرد، شاهد گستردگی مراسم عزاداری سرور و سالار در بسیاری از کشورهای دیگر اسلامی و غیر اسلامی هستیم و حضور در مراسم عاشورای حسینی نمایانگر پویایی قیام امام حسین در خارج از مرزهای کشور است.

,

خطیب جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه عاشورای حسینی می تواند همه آزادی خواهان و عدالت‌خواهان جهان را دور هم جمع کند و به یک شبکه بین المللی مبدل کند، تصریح کرد: استکبار جهانی همواره برای از بین بردن حیات انقلاب اسلامی و نهضت عاشورای حسینی تلاش کرده است و از هیچ توطئه ای نظیر پدید آوردن تکفیری ها، داعشی ها و... غافل نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه جنگ های امروز بین شیعه و سنی ماهیت مذهبی ندارد بلکه جنبه سیاسی با نام اسلام دارد، اذعان کرد: گفتمان مقاومت با تکیه بر ارزش های الهی و اسلامی با ایثار و از خودگذشتی مدافعان حرم و فاطمیون، زینبیون، حیدریون و... توانسته توطئه ها را خنثی کند و نظر جهانیان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جذب می کند.

,

ناهیدی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا علیرغم توطئه هایی که وجود دارد روز به روز گسترش پیدا می کند، عنوان کرد: برای اولین بار نخست وزیر هند اجازه رسمی برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) را در یک کشور پر جمعیت به شیعیان این کشور داد و خود نیز در این مراسم شرکت کرد.

,

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا در بخش های مختلف تأثیرات فراوانی داشته است به طوری که بیشترین موقوفات در ایران اسلامی است و اکثر این موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، تشریح کرد: از همه افرادی که در بخش های مختلف در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) تأثیرگذار بودند تقدیر و تشکر می کنیم.

,

 

,

حجت الاسلام محمد کازری، خطیب جمعه موقت تربت حیدریه: کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسورتر کند/ سیاست اروپایی‌ها با ایالات‌متحده هماهنگ است

, حجت الاسلام محمد کازری، خطیب جمعه موقت تربت حیدریه: کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسورتر کند/ سیاست اروپایی‌ها با ایالات‌متحده هماهنگ است, حجت الاسلام محمد کازری، خطیب جمعه موقت تربت حیدریه: کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسورتر کند/ سیاست اروپایی‌ها با ایالات‌متحده هماهنگ است,

, , , ,

حجت الاسلام محمد کازری در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: امروز به برکت بیداری و بصیرت و حضور به لحظه و به رهبری حکیم و شجاع و با تقوا، ملت ایران در برابر نظام سلطه ایستاده و شعارهای سیدالشهدا علیه السلام را در عرصه میدانی زندگی خود پدیدار کردتد.

,

وی بیان کرد: هنوز عده ای هستند که ملی گرایانه فقط شعار می دهند و هیچ راهبردی ندارند و برخی هم راهبرد سازی می کنند، اما در اسلام ملی گری نداریم و  مرزهای جغرافیایی و برخی مرزبندی ها و  و تجزیه کشورها برای کاهش قدرت آنهاست.

,

کازری افزود: امروز به برکت عزاداری ها که هر سال با شکوهتر از سال قبل و با نشاط معنوی و ظاهری انجام می شود  دشمنان اسلام به وحشت افتادند و کشورهای مختلفی را واسطه می کنند تا ایران را پای میز مذاکره بکشانند.

,

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه گفت:  امروز حزب الله لبنان، انصارالله یمن، جنیش حماس و سایر گروههای مقاومت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیعت می کنند و محور اصلی مقاومت را جمهوری اسلامی می دانند و برای نابودی غده سرطانی اسراییل با ام القرای جهان اسلام متحد شدند.

,

وی با بیان اینکه گام های کاهش تعهدات برجامی نباید دشمن را جسور تر کتد، افزود: اجرای گام سوم تعهدات برجامی بعد از صبر یکساله راهبردی که با فرمایشات رهبری منافات دارد نباید با نحوه ادبیات و موضع گیری و گرا دادن برای مذاکره برخی مسوولان، استقلال، عزت و ارزشهای ملت ایران را زیر سوال ببرد.

,

وی تصریح کرد: منافع ملت در پرتو شعار استقلال و آزادی و حرکت های جریان ساز و فراملی و عزت محوری است و مذاکره با هر کس تحت هر شرایطی برای متافع مادی استقلال و ارزشها را زیر سوال برده و بر خلاف اصل ارزشهاست.

,

کازری خاطر نشان کرد: سیاست اروپایی ها با ایالات متحده هماهنگ است و مردم باید بصیرت لازم را در عرصه کلان داشته باشند، لذا همانطور که شاهدیم همه این رفت و آمدها جز معطلی نتیجه ای برای ایران نداشته و به دولتمردان توصیه می کنیم تعریف کردن گام چهارم دشمن را جسورتر خواهد کرد و باید اعلام شود این اخرین گام ماست وگرنه دشمن از همین روش سوء استفاده خواهد کرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس: امروز صدای خرد شدن ستون فقرات آمریکا شنیده می‌شود/ مدافعان حرم نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر مستکبران شود

, حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس: امروز صدای خرد شدن ستون فقرات آمریکا شنیده می‌شود/ مدافعان حرم نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر مستکبران شود, حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس: امروز صدای خرد شدن ستون فقرات آمریکا شنیده می‌شود/ مدافعان حرم نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر مستکبران شود,

, , , ,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه امروز نام و یاد امام حسین علیه‌السلام در همه جای عالم و نه‌تنها از زبان شیعیان بلکه از زبان مسلمانان و غیر مسلمانان نیز شنیده می‌شود، اظهار کرد: امروز فرهنگ عاشورا و فرهنگ ایثار و مقاومت در حال گسترش است و هر چه مستکبران عالم تلاش می‌کنند نمی‌توانند نور حسینی را خاموش کنند.

,

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی که فرهنگ صبر و استقامت و ایثار و ازخودگذشتگی است در سرتاسر عالم فراگیر شده است، افزود: مدافعان حرم به‌عنوان سربازان امام حسین علیه‌السلام نگذاشتند یک آجر از حرم زینبی برداشته شود و نگذاشتند زینب کبری دوباره اسیر اشقیاء و مستکبران شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه امروز استکبار جهانی توان مقابله با جبهه مقتدر مقاومت را ندارد، تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشدالشعبی عراق و سوریه، زینبیون، فاطمیون و حیدریون و سایر گروه‌های جبهه مقاومت به برکت نور حسینی، آمریکا و نوکرانش را در منطقه ذلیل کردند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: امروز آمریکا آن‌چنان ذلیل شده که انگلیس را تحریک می‌کند تا نفت‌کش ما را بدزدد و دیدیم که چطور این توطئه آن‌ها هم به یک رسوایی و ذلت بزرگ تبدیل شد.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه آمریکا از جهات مختلف اخلاقی، سیاسی و اقتصادی رو به افول و سقوط است، بیان داشت: امروز صدای خرد شدن ستون فقرات آمریکا شنیده می‌شود.

,

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: آمریکا در جنگ اقتصادی هم با ملت ایران شکست‌ خورده و اقتصاد مقاومتی در حال شکل‌گیری است، به شرطی که مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن منویات رهبری داشته باشند.

,

وی در پایان با اشاره به برپایی موکب میقات الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس در کربلای معلا تأکید کرد: مردم ولایتمدار شهرستان سرخس کمک کنند تا این موکب همچون سال‌های گذشته باشکوه‌تر به زائران حسینی خدمت‌رسانی کند.

,

 

,

حجت السلام حسن جهانشیری، امام جمعه رشتخوار: عاشورای حسینی باعث اتحاد بین دولت‌های اسلامی است

, حجت السلام حسن جهانشیری، امام جمعه رشتخوار: عاشورای حسینی باعث اتحاد بین دولت‌های اسلامی است, حجت السلام حسن جهانشیری، امام جمعه رشتخوار: عاشورای حسینی باعث اتحاد بین دولت‌های اسلامی است,

, ,

حجت السلام حسن جهانشیری، امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب(ع) رشتخوار ضمن تسلیت ایام ماه محرم با اشاره به اینکه تربیت دینی بسیار مهم است و باید با خودخواهی مبارزه و خودسازی کنیم، افزود: متاسفانه با توجه به برخی تذکرات در رابطه با نحوه عزاداری و طولانی شدن زمان عزاداری تا نیمه شب این موضوع رعایت نمی شود.

,

وی در ادامه همین مطلب افزود: طولانی شدن عزاداری علاوه بر آزار و اذیت مردم باعث غافل شدن از نماز صبح می‌شود.
امام جمعه رشتخوار در ادامه با گلایه از مردم در جهت حضور کم در مساجد و نماز جمعه گفت: باید امروز عزاداری های ما دارای بصیرت باشد امروز متاسفانه مسجد و نماز جمعه آن طور که باید شلوغ باشد نیست، تقلید برخی از مداحان از سبک خواننده طاغوتی در نوحه خوانی ها دسیسه دشمنان است 
خطیب نماز جمعه رشتخوار با تاکید بر اینکه فراگیری و گستردگی عزاداری حسینی امروز در تمام نقاط جهان مشاهده می‌شود، افزود: عاشورای حسینی باعث شده تا اتحاد و انسجام بین دولت های اسلامی ایجاد و دشمن در پیشبرد اهداف خود ناتوان باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه مدافعان حرن با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی در حال فعالیت بر علیه دشمن هستند، گفت: حرکت امام حسین(ع) محدود به زمان و مکان یا عد ه ای خاص نیست، این از عظمت امام حسین (ع) است.
امام جمعه رشتخوار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روی آوری دیگر کشورها به جمهوری اسلامی ایران گفت: توقیف کشتی انگلیسی و منهدم کردن پهباد آمریکایی باعث شد تا دیگر کشورها به سمت جموهوری اسلامی ایران روی آورند.

 

,
,
,
,
,
,
,

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور: مدیریت کشور دچار ضعف است/ انقلاب از مسئولین جلوتر است

, حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور: مدیریت کشور دچار ضعف است/ انقلاب از مسئولین جلوتر است, حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور: مدیریت کشور دچار ضعف است/ انقلاب از مسئولین جلوتر است,

, ,

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیشابور گفت: عاشورا یک انقلاب بزرگ به‌مانند یک طوفان بود که وقتی آغاز شد همه عوامل فساد و تباهی را تهدید کرد و در آن‌ها زلزله انداخت.

,

وی تصریح کرد: یک انقلاب بزرگ مثل طوفان عمل می‌کند و هر فاسدی را به چالش می‌طلبد، اما بعد از عبور طوفان دولت سازی و نظام سازی یا نمی‌شود یا به انحراف می‌رود. دلیل اینکه بعد از عاشورا شاهد یک حکومت درست نبودیم این بود که کسانی که چنین وظیفه‌ای داشتند یا نفهمیدند یا نتوانستند یا نخواستند و منحرف بودند.

,

امام‌جمعه نیشابور افزود: از عاشورا به بعد صدها انقلاب می‌بینید که به برکت عاشورا و درس‌های آن به نتیجه رسیده است اما بعد از انقلاب نتوانستند نظام سازی و دولت سازی و حکومت سازی کنند و دوباره فاسقین، دنیاطلب‌ها و مخالفین آمدند.

,

یعقوبی ادامه داد: این اتفاق در عصر ما تاریخی است و موقعیت امروز ما بی‌بدیل است، ما با طوفان عاشورا و شعار هیهات من الذله آمریکا و شاه را از ایران بیرون کردیم و با شعار شهادت‌طلبی جنگ را به پیروزی رساندیم و همه این‌ها از درس‌های عاشورا بود که توانستیم موانع را از سر راه برداریم

,

وی افزود: ما امروز بعد از این طوفان انقلاب باید دولت سازی انقلابی و عاشورایی کنیم و باید سازمان‌هایی به وجود بیاوریم که روحیه انقلابی و عاشورایی داشته باشند

,

امام‌جمعه نیشابور با اشاره به این مطلب که اگر غفلت کنیم گرفتار همان حوادث تاریخی که دیگران شدند، بیان داشت: طوفان انقلاب باید به دنبالش دولت، مجلس، مسئولان و قاضی انقلاب داشته باشد وگرنه به دردسر می‌افتیم.

,

وی تأکید کرد: چرا طی 40 سال انقلابمان با مشکلاتی مواجه شد و به‌مانند اول انقلاب تیغمان بران نیست؟ دلیلش این است که بعد از انقلاب نتوانستیم کارگزاران انقلابیِ عاشوراییِ فداکارِ ایثارگر که دنیا را پست زده باشند سرکار بیاوریم.

,

امام‌جمعه نیشابور افزود: به هر کسی رأی دادیم و آمد دیدیم ضعیف است و به فکر کار دیگری است، دولت‌های انقلابی جواب‌های انقلابی را می‌توانند بدهد، خیلی‌ها در این راه تاکنون فداکاری کرده‌اند و نمی‌شود آن را نادید گرفت اما مدیریت کشور دچار فشل شده و دچار ضعف است و نمی‌تواند تصمیمات انقلابی بگیرد.

,

یعقوبی با اشاره به نقاط ضعف دولت در مباحث اقتصادی تأکید کرد: می‌گوید ارز را چهار هزار و 200 تومان نگه می‌دارم ولی یک روز هم نمی‌تواند و وارد کارها که می‌شود عاجز می‌ماند.

,

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب زنده بماند و جلو برود باید نیروهای انقلابی را پرورش دهیم، انقلاب از مسئولین جلوتر است، انقلاب بسیاری از نقاط جهان را به خود متوجه کرده ولی دولت‌مردان هنوز در چارچوبِ مرزها مانده‌اند.

,

امام‌جمعه نیشابور افزود: امروز رهبری در دنیا طرفداران زیاد و جدی‌تر دارد، چرا دولت‌مردان ما چنین دیدگاهی ندارند، امروز ندا از گوشه و کنار دنیا بلند است که تو را رها نمی‌کنیم پسر حسین (ع) و از او حمایت می‌کنند، چرا وزیر و نماینده ما برای عراق و لبنان و فلسطین الگو نیست.

,

وی تأکید کرد: چرا مسئولین ما در دنیا این بزرگی و عظمت را نمی‌بینند؟ ما باید پشت سر طوفان انقلاب زیربنای تمدن اسلامی را ایجاد کنیم.

,

یعقوبی افزود: برش انقلاب در منطقه دشمنان را به وحشت انداخته و نیروی‌های انقلابی ما از حزب‌الله لبنان تا سپاه پاسداران دشمن از آن‌ها می‌ترسد، اقتدار انقلاب باید در دولت جلوه کند، مجلس و مسئولان و دولت باید اقتدار داشته باشد، قوه قضاییه هم باید مقتدر باشد و ما از اقدامات ریاست قوه قضاییه متشکر هستیم.

,

یعقوبی بیان داشت: دشمن دنبال نفوذ و اختلاف‌افکنی بین ما در داخل و خارج و حتی طرفدارانمان در منطقه با تهمت زنی و شایعه است.

,

وی گفت: مسیر ما روشن است، بازی‌های آمریکا و تغییر مقامات نباید گوش کنیم، انقلاب ما راهش عزت، اقتدار و استقلال امت اسلام، راهش نابودی استعمار و استکبار و خصوصاً نابودی اسرائیل است.

,

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: مشکل ما این نیست که زنان به تماشای فوتبال می‌روند یا نه ما مشکلاتمان روشن است و بارها فریاد زدیم، اقتصاد و معیشت، جوانان و عفت دختران ما از مهم‌ترین حرف‌ها و خواسته‌های ما است.

,

وی در پایان با اشاره به نمایش گذاشتند جلوه‌های عاشورا نسبت به عدم برگزاری نماز در برخی مواقع در ظهر عاشورا تأکید کرد: نماز عاشورا باید به نمایش گذاشته شود که بسیار پیام مهمی برای دنیا دارد.

,

 

,

حجت الاسلام داوود عبداللهی، امام جمعه موقت درگز: دولتمردان مراقب باشند فریب واسطه‌گرها را نخورند

, حجت الاسلام داوود عبداللهی، امام جمعه موقت درگز: دولتمردان مراقب باشند فریب واسطه‌گرها را نخورند, حجت الاسلام داوود عبداللهی، امام جمعه موقت درگز: دولتمردان مراقب باشند فریب واسطه‌گرها را نخورند,

, , , ,

حجت الاسلام داوود عبداللهی امام جمعه موقت درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: اخلاص باعث حفظ و ماندگاری عمل می شود.

,

وی در ادامه تشخیص اصل از فرع را علت موفقیت چهره های مثبت و شکست چهره های منفی در واقعه عاشورا دانست و گفت: اصل حرکت امام حسین (ع) اقامه امر به معروف و یاری دین خدا بود، بنابراین کسانی که این اصل را شناختند از تمام دلبستگی های خود گذشته و حتی سر خود را در این راه فدا کردند؛ در مقابل افرادی هم بودند که برای رسیدن به مال و منال دنیا، اصل را کنار گذاشته و در برابر امام خود بایستند.

,

وی افزود: بنابراین عزاداری و گریه برای مظلومیت ابی عبدالله زمانی مفید و اثر بخش است که این اصل را بشناسیم؛ مبادا ساعت ها برای اهل بیت عزاداری کنیم اما نوبت به نماز که رسید، اهمیتی به آن نداده و آن را فراموش کنیم.

,

امام جمعه موقت درگز تصریح کرد: البته این قانون در تمام شئون زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی افراد پابرجاست؛ کسی که در هنگام خواستگاری به جای مد نظر قرار دادن اصولی همچون تقوا و وفاداری به دنبال زیبایی و پول و ماشین باشد، قطعا در زندگی با تنش هایی مواجه خواهد شد که هیچ یک از موارد ذکر شده نخواهد توانست آرامش در زندگی را برای او به ارمغان بیاورد.

,

حجت الاسلام عبداللهی تاکید کرد: در عالم سیاست هم اصل بر رضایت رهبری است؛ اگر مسئولین و دولتهای مختلف فرمان رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی را به عنوان یک اصل مد نظر خود قرار می دادند قطعا وضعیت کشور و روابط ما با کشورهای منطقه به این صورت نبود؛ حیف که در این اوضاع هنوز هم عده ای به دنبال آزادسازی سران فتنه هستند.

,

وی ضمن تشکر از مواضع دولت در حساس بودن نسبت به فرمایش رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا، عنوان کرد: حواس دولتمردان به واسطه هایی که این روزها به دنبال برقراری مذاکره مجدد هستند باشد، اتحادیه اروپا همان آمریکاست؛ افراد مختلفی در نظام آمریکا عهده دار مسئولیت شدند اما مهم خوی دشمن بودن دولت آنها نسبت به ایران است که هیچگاه عوض نمی شود.

,

امام جمعه موقت درگز در پایان خاطرنشان کرد: آنهایی که هنوز نمی خواهند به توان داخلی ایمان آورده و خودباوری داشته باشند لااقل اندکی به وضعیت دولت آمریکا و افول او فکر کنند؛ آمریکایی که روزی ایران حیات خلوتش بود امروز به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای دارای سرنشینش از ایران تشکر می کند؛ این عمل مفهومی جز ضعف و زبونی آمریکا و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه