اخبار داغ

آیت‌الله رئیسی:

عاشورا، رمز مبارزه با فساد و ظلم/ جامعه بی‌تفکر، مرکب مستکبران است

عاشورا، رمز مبارزه با فساد و ظلم/ جامعه بی‌تفکر، مرکب مستکبران است
رئیس قوه قضاییه گفت: عاشورا باید بماند چون عاشورا رمز بقای دین و رمز مبارزه با فساد و ظلم است، رمز اجرای آیات نورانی حضرت حق و قرآن کریم، رمز ولایت علوی و رمز نجات انسان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم عزاداری شب شهادت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) در مجتمع فرهنگی مذهبی خیمه الانتظار مشهد، با بیان این‌که هر تحلیل و نظریه‌ای مبنی بر تصادفی بودن حادثه عاشورا، محکوم به شکست است، اظهار کرد: عاشورا حرکت برنامه‌ریزی‌شده است، ابتدای آن فصل شهادت، بعد فصل اسارت و اربعین بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با اشاره به این‌که این حرکت برنامه‌ریزی‌شده الهی است که در ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) و شخصیت‌های برجسته‌ای ایفای نقش می‌کنند، افزود: طراح آن خداوند، اجرایش در یک فصل با سیدالشهدا (علیه‌السلام) و اجرای فصل دیگر با زینب کبری است.

, .,

بعثت، غدیر و عاشورا، مکمل حیات دین

, بعثت، غدیر و عاشورا، مکمل حیات دین,

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که حرکتی باید انجام شود که تضمین‌کننده ادامه راه حق باشد، خاطرنشان کرد: چند واقعه در اسلام داریم، «بعثت» برای آغاز رسالت نبوی به جهت حیات یک دین کامل در بشریت، برای هدایت شدن به مسیر خوبی‌ها و پاکی‌ها اتفاق افتاد، پیغمبر گفت «من آمدم برای کرامت اخلاقی»، یعنی انسانی که دارای مکارم اخلاقی باشد و کرامت اخلاقی یعنی وقتی در معرض لغزش قرار گرفت، خود را حفظ کند.

, .,

وی با بیان این‌که دین با غدیر کامل شد، ادامه داد: بعد از پیامبر (صلوات‌الله‌علیه)، سکان‌داری جامعه بشری و هدایت انسان باید به دست جانشین پیغمبر بیفتد، یعنی اداره دین و دنیای مردم و اتفاق سوم، عاشورا است؛ اگر بعثت بود، غدیر بود و عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، تنها پوسته‌ای از دین باقی می‌ماند و حقیقت دین دفن شده بود.

, .,

رئیسی بیان کرد: تنها چیزی که می‌توانست تضمین‌کننده بقای دین و شریعت باشد، عاشورای ابی‌عبدالله است، ابی‌عبدالله فرمود دلیل آمدن من این است «ألا ترون أن الحق لا یُعمل به، وأن الباطل لا یُتناهى عنه»، مردم نمی‌بینید به‌حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌شود؟ من آمدم «امربه‌معروف و نهی از منکر کنم».

,

آمده‌ام که به دین عمل شود

, آمده‌ام که به دین عمل شود,

وی افزود: امام حسین (علیه‌السلام) ادامه می‌دهد که پیغمبر قرآن کامل را آورد، غدیر دین را کامل کرد اما انسان‌های دور از حق و عدالت، زحمات ۵۰ ساله رسول خدا را دارند دچار انحراف می‌کنند، من حسین بن علی (علیه‌السلام) باید قیام کنم تا دین از انحراف فکری و عملی حفظ شود، من آمده‌ام که به دین عمل شود.

, .,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در آن جامعه، به‌جای اخلاق نبوی و عالمانه، دارد اخلاق جاهلانه و رفتار شیطانی ایجاد می‌شود، گفت: هرچه پیغمبر به‌عنوان ارزش معرفی کرد، در جامعه در حال افول است، به‌جای ارزش‌ها، اخلاق، رفتار و عمل جاهلی در جامعه نشر پیدا می‌کند.

, .,

عاشورا، رمز بقای دین

, عاشورا، رمز بقای دین,

وی با تأکید بر این‌که عاشورا، رمز بقای دین شد، تصریح کرد: ابی‌عبدالله فرمود «من برای شما الگو هستم»، قیمه ابی‌عبدالله تبرک است، سیاهی ابی‌عبدالله، پرچم و مجلس ابی‌عبدالله تبرک است اما از همه این‌ها بالاتر، خود ابی‌عبدالله است، می‌گوید من آمدم اسوه باشم یعنی اخلاقتان، توحید و دلدادگی به خدایتان، حسینی و زینبی باشد، تمام مجالس ما برای این است که حسین بن علی را در زندگی الگو قرار دهیم.

, .,

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که حسین (علیه‌السلام) آمد تا از جامعه جهل زدایی کند، ادامه داد: یعنی این جامعه قدرت تعقل، اندیشه و تحلیل پیدا کند، گاهی جهل در مقابلش علم و گاهی عقل است، اگر جامعه اهل تفکر نشد، امام کفر خود را جای امام ایمان جا می‌زند و مردم قبول می‌کنند، مگر همین‌ها به یزید نمی‌گفتند امیرالمؤمنین؟ زندگی او چه شباهتی با امیر همه مؤمنان دارد؟ اگر جامعه قدرت تفکر پیدا نکند، می‌شود سواری دهنده مستکبران.

, .,

جامعه بی‌تفکر، مرکب مستکبران است

, جامعه بی‌تفکر، مرکب مستکبران است,

وی بیان کرد: داعشی ها انسان‌های نادان و جاهلی بودند که مرکب سواری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شدند، استکبار جهانی این‌ها را به نام دین، بازی داد و به نام دین چه خون‌ها که ریختند، هولناک‌ترین جنایات تاریخ به دست داعشی ها رخ داد، کسانی که برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مرکب شدند.

, .,

رئیس قوه قضاییه به بصیرت رهبر معظم انقلاب در تشخیص ریشه پدید آمدن داعش اشاره کرد و گفت: مقتدای ما ابتدای تشکیل داعش فرمودند «جنس این کار، اسرائیلی است»، کسی آن روز این را نفهمید، بعدها خانمی که وزیر خارجه آمریکا بود، گفت «داعش را ما ایجاد کردیم»، رسماً اعتراف کرد؛ این افراد، جاهلانی هستند که به مستکبران سواری می‌دهند.

, .,

وی با بیان این‌که تنها راه در این مسیر، «اهل بصیرت» و «اهل صبر» بودن است، ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) می‌گوید من و زن و بچه‌ام آمدیم تا جامعه بشری روشن و بیدار شود و راه را بشناسد، این‌که مقام معظم رهبری این‌همه به ما و شما تأکید می‌کنند «بصیرت» به این خاطر است که بصیرت، نسخه نجات‌بخش برای همه ما هست؛ آدم چشم سر نداشته باشد، اشیا و اشخاص را درست تشخصی نمی‌دهد اما چشم دل نداشته باشد، راه زندگی، دوست و دشمن، نفع و ضررش را نمی‌فهمد و حرفش با چند واسطه حرف دشمن، عملش با چند واسطه عمل دشمن می‌شود.

,

وی افزود: عاشورا نقطه امید بشریت در عالم است، یعنی انسان، تو با عاشورا نباید دچار ظلم، فساد و تباهی بشوی، یکی از برکات عاشورا، انقلاب اسلامی است.

,

خون ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) از بشریت جهل‌زدایی کرد

, خون ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) از بشریت جهل‌زدایی کرد,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عاشورا باید در دنیا تبدیل به الگو شود، بیان کرد: بیداری شکل‌گرفته در منطقه به برکت عاشورا است که دنیا را بیدار می‌کند؛ خون شهدا، خونی است که خداوند بقایش را تضمین کرده چون خون آنان به نام «حسین» ریخته شده و اثر دارد، همان‌طور که خون ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) از جوامع بشری جهل زدایی کرد، این خون‌ها نیز همین برکات را دارد.

,

وی به نقش امام سجاد (علیه‌السلام) در توسعه فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: اولین کاری که زین‌العابدین (علیه‌السلام) کرد، پیوند دادن عاشورا با قلب‌ها بود «السلام علیک یا قتیل العبرات»، ایشان قریب به ۴۰ سال برای حضرت اشک ریخت، یک تعبیرش احساسات کامل حضرت است اما بعد دیگر این است که این اشک برای بقای عاشورا نقش بسیاری دارد، یعنی عاشورا باید بماند و جایگاه عاشورا در دل‌هاست.

,

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: عاشورا را با بهترین عبادات پیوند دادند، بهترین عبادات سجده است و بهترین سجده بر خاکی است که به شهدای کربلا متصل شده.

,

وی، اربعین را یک پرچم و نشانه از کربلا توصیف و اظهار کرد: اربعین نماد و نمودی است که عاشورا گم نشود، مُهر همراه ما یک تابلوست، پیام این را می‌دهد که این خون باید گرامی داشته شود تا آقا بیاید و انتقام را بگیرد.

,

عاشورا، رمز مبارزه با فساد و ظلم

, عاشورا، رمز مبارزه با فساد و ظلم,

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: عاشورا باید بماند چون عاشورا رمز بقای دین و رمز مبارزه با فساد و ظلم است، رمز اجرای آیات نورانی حضرت حق و قرآن کریم، رمز ولایت علوی و رمز نجات انسان است، می‌خواستند عاشورا، روز مرگ عاشوراییان باشد اما روز تولد آنان شد، عاشورا آغاز است نه پایان و پایان آن تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه