اخبار داغ

امام جمعه اردبیل:

قوه قضائیه امید بزرگی در دل ملت زنده کرده است/ جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند/جنگ‌طلبی جان بولتون عامل اخراج او از کاخ سفید بود

قوه قضائیه امید بزرگی در دل ملت زنده کرده است/ جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند/جنگ‌طلبی جان بولتون عامل اخراج او از کاخ سفید بود
امام جمعه اردبیل گفت: اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد، امید بزرگی در دل ملت ما زنده کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: با اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد، امید بزرگی در دل ملت ما ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, از سبلان‌ما,

وی افزود: ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم و مخصوصاً از دو نهاد بزرگ اطلاعاتی کشور و همچنین از سازمان بازرسی می‌خواهیم همکاری کامل با دستگاه قضایی در روند مبارزه با فساد داشته باشند، دوام امید ملت، به دوام این مبارزه و قاطعیت و بی‌رحمی آن و عدم تأثر از فضاسازی‌ها خواهد بود؛ در عین حال بر قوه مجریه نیز لازم است زمینه فراهم‌شدن بزه و خلاف را از میان ببرد.

,

عاملی ادامه داد: بر قوه مجریه و قضائیه لازم است تمام موارد خلاف، رانت، اختلاس و رشوه را که در این چند سال اخیر اتفاق افتاد به طور دقیق بررسی و علت امکان خلاف را بررسی کنند تا قدم‌های بزرگی را در مسیر قضازدایی و بهداشت قضایی و سلامت اداری بردارند.

,

وی تصریح کرد: به عنوان مثال توسعه دولت الکترونیک باعث می‌شود هم خلاف تقلیل پیدا کند و هم بدنه دولت لاغر شود، کل ژاپن با ۳۵۰ هزار نفر کارمند اداره می‌شود در حالیکه در ایران ۹۵ درصد بودجه صرف هزینه جاری می‌شود؛ یعنی ۹۵ درصد می‌خوریم و فقط ۵ درصد کار توسعه و عمرانی انجام می‌دهیم، طبیعی است که ادامه این روند جز بن‌بست چیز دیگری نخواهد بود.

,

مطالبه طراحی نظام صیانت از رئیس جمهور

, مطالبه طراحی نظام صیانت از رئیس جمهور, مطالبه طراحی نظام صیانت از رئیس جمهور,

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: طراحی نظام صیانت، مطالبه‌ای بود که ما در سفر رئیس جمهور به اردبیل از ایشان خواستیم؛ آن زمان که اوایل ریاست جمهوری آقای روحانی بود در شورای اداری به ایشان عرض کردم من اگر جای شما باشم اولین کاری که در این کشور انجام می‌دهم، طراحی نظام صیانت است؛ نظامی که مثل دستگاه لرزه‌نگار کوچک‌ترین ارتعاشات مالی را تحت نظارت داشته باشد.

,

وی افزود: از ملت عزیزمان نیز می‌خواهم که در اقدامات اخیر قوه قضائیه به انحاء مختلف از این قوه حمایت کنند، اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از فساد مالی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب است؛ هزینه‌ای که نظام از فسادهای مالی و خرابی باورهای عمومی و وثوق ملّی پرداخت کرده، از هزینه جنگ تحمیلی کمتر نبوده است.

,

جنگ‌طلبی جان بولتون عامل اخراج او از کاخ سفید بود

, جنگ‌طلبی جان بولتون عامل اخراج او از کاخ سفید بود, جنگ‌طلبی جان بولتون عامل اخراج او از کاخ سفید بود,

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: ترامپ در آمریکا با پنج خصلت شناخته می‌شود که اگر تا انتخابات آن‌ها را از پیشانی خود پاک نکند، رأی نخواهد آورد؛ جنگ طلب بودن، غیر قابل پیش بینی بود، دروغگو بودن، غیرقابل اعتماد بودن و البته نظم‌گریز بودن، عناوین این پنج خصلت است؛ آمریکایی‌ها باید خون گریه کنند که فردی با این اوصاف برای آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

,

عاملی گفت: او با اخراج بولتون در صدد بازکردن عنوان اول از پیشانی خود می‌باشد؛ جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی آمریکا در دروان ترامپ است که برکنار می‌شود اما این عزل با عزل‌های قبلی فرق داشت و بسیار اهانت آمیز بود، ترامپ مسیر عادی را رها کرد و با پیام توئیتری به جان بولتون اطلاع داد که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست!!!

,

وی افزود: یک علت مهم اخراج بولتون این بود که ترامپ به وی می‌گوید؛ من در انتخابات آتی دستم خالی است حالا که ایران مذاکره و کره شمالی همکاری نکرد باید با طالبان توافق کنم تا دستم در انتخابات پر باشد و بگویم جنگ در افغانسان پایان یافت اما جان بولتون می‌گفت در طول ۱۸ سال گذشته طالبان هزاران آمریکایی را کشته چطور با آن‌ها توافق می‌کنی و می‌گفت برای عملی‌کردن وعده انتخاباتی خود مبنی بر خاتمه‌دادن جنگ افغانستان بدون امضای چنین توافقی، فقط نیروهای آمریکایی را از آن کشور فرا بخوان.

,

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: باید به بولتون گفت که اگر به ترورهای طالبان حساس هستید پس چرا سازمان منافقین را که ۱۷ هزار بی‌گناه را در ایران کشته در بهترین جای آمریکا مستقر کردید و بالاترین حمایت را از آن‌ها دارید؟ آیا خون سربازان شما رنگین‌تر از خون ملت مظلوم ما است؟

,

عاملی بیان کرد: مخالفین جان بولتون در آمریکا جو سنگینی بر علیه او درست کرده بودند و می‌گفتند؛ مشاوره‌های جان بولتون تا به امروز موجب شده یک سری از توافق‌نامه‌های مربوط به کنترل تسلیحات اتمی یکی پس از دیگری لغو شده و سپر حفاظتی در برابر تهدیدات اتمی برداشته شود، اقدامی که جهان را در معرض بی‌ثباتی قرار داده است، از جمله این پیمان‌ها «ای بی ام» یا پیمان منع موشک‌های بالستیک، چارچوب های توافق شده با ایران (برجام) و خلع سلاح اتمی در کره شمالی است.

,

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گفتند؛ بولتون مسؤول خاتمه‌دادن به چند پیمان هسته‌ای بود و او ترامپ را تحریک کرد تا از آن‌ها خارج شود، وقتی ترامپ پیمان منع توسعه سلاح‌های مرگ‌بار را باطل می‌کرد روسیه نیز فردای آن روز آن را باطل می‌کرد در نتیجه آمریکا تا آستانه جنگ رفت، می‌گویند اگر بولتون در کاخ سفید می‌ماند آمریکا تمام حفاظ‌های هسته‌ای خود را از دست می‌داد.

,

عاملی اشاره کرد: بولتون گاهی به ترامپ می‌گفت به ایران حمله کند و گاهی پیشنهاد می‌داد که به ونزوئلا حمله کند و او باعث شد تا ترامپ از برجام خارج شود، او با ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق باعث حمله آمریکا به عراق شد، او هیچ اعتقادی به سازمان ملل نداشت چون مانعی در برابر آمریکا بود، یک جمله از او درباره سازمان ملل مشهور است که می‌گوید؛ «اگر سازمان ملل ۱۰ طبقه از ساختمانش را از دست بدهد هم هیچ تفاوتی نمی‌کند» او حساب بسیار خاصی برای منافقان باز کرده بود و در واقع سخن‌گو و  بلندگوی آن‌ها بود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها از اهالی استان به‌خاطر عزاداری‌های بسیار شایسته تشکر کرد و اظهار داشت: امسال عزاداری از جهت کثرت جمعیت فوق‌العاده بود انگار هر روز از دهه اول، عاشورا بود؛ همه از کثرت جمعیت متحیر بودند و مشاهده کردیم که اجتماع تاسوعا و عاشورای اردبیل چگونه با عظمت و فوق العاده برگزار شد.

,

وی افزود: از تمام آذری‌های جهان به‌خاطر اجتماعات عظیم عزاداری تشکر می‌کنم، در ایران، شمال عراق، ترکیه، آذربایجان و... این عاشورا یک روز تاریخی برای آذربایجان بود؛ از اهالی مکرم آذربایجان که در ایام محرم به ایران آمدند و مخصوصاً در شهرها در عزاداری ها شرکت کرده و خود عزاداری نمودند تشکر می‌کنم، ما این عزیزان را به عنوان مهمانان امام حسین با فخر و شرف پذیرایی کردیم و در آینده هم پذیرایی خواهیم کرد، علاقه و محبت آن‌ها به عزاداری بیشتر از ما بود و این نتیجه ایجاد محدودیت است.

,

عاملی همچنین با قدردانی از اهل سنت استان مخصوصاً عنبران و غرب گیلان به خاطر عزاداری‌ها و احسان بسیار شایسته در عزای فرزند پیامبر تشکر کرد و گفت: این عزیزان با این عزاداری‌ها به سیره رسول خدا لبیک گفته‌اند؛ البته نباید هیأت امناء مساجدی که در شب عاشورا به عشق امام حسین(ع) و به یاد قرائت قرآن آن حضرت در مساجد خود مجلس قرائت قرآن برپا کردند را از یاد برد.

,

وی همچنین از تمام کسانی که با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهداء خون خود زندگی جمعی از هموطنان را تضمین کردند تشکر نمود و گفت: این عزیزان بهترین معامله را با امام حسین انجام داده‌اند.

,

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: جوانان عزیز دقت کنند که با تمام شدن دهه اول محرم انگار از تصفیه خانه بزرگ بیرون آمده‌اند به آن‌ها خطاب می‌شود «استأنف العمل» یعنی اعمال خود را از صفر شروع کنید، پس بعد از دهه اول محرم مواظب باشند شیطان حسنات آن‌ها را غارت نکند، جوان‌ها بعد از محرم امام حسین را فراموش نکنند و اثبات کنند که عاشق صادقند و عاشق صادق معشوق خود را فراموش نمی‌کند.

,

عاملی گفت: از صدا و سیما، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، مجموعه شهرداری و تمام نیروهای امنیتی که در اجراء عزاداری‌ها و اجتماعات بزرگ همکاری کردند و مخصوصاً از صدا و سیما در انعکاس کشوری این مراسم، تشکر دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه